سال گذشته 40 نفر در روز چهارشنبه در یزد مصدوم شدند / رانندگان از پایین آوردن شیشه خودرو جدا خودداری کنند.


ساعت: 17:56
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815518

دهگان رئیس سازمان اورژانس استان یزد از مصدومیت 40 نفر در روز چهارشنبه سال گذشته در یزد خبر داد و گفت: رانندگان فردا و پس فردا از پایین آوردن شیشه خودرو خودداری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد دهگان رئیس سازمان اورژانس استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: با توجه به تصادفات چهارشنبه آخر سال علیرغم تمام تلاش های صورت گرفته در حوزه آموزش و پیشگیری از حوادث، متاسفانه حوادث ناخوشایندی را در شهر یزد داشتیم. در سال های اخیر 40 مجروح در چند سال داشته ایم که نوع صدمات به دلیل اینکه بیشتر آن ها در ناحیه چشم، گوش و اندام بوده دائمی است.

وی با اشاره به اینکه در چهارشنبه آخر سال معمولا بین 1300 تا 1400 مصدوم در کشور داریم، افزود: متاسفانه در سال های گذشته بین 5 تا 10 کشته در تصادفات مربوط به چهارشنبه گذشته داشتیم. سال در کشور».

رئیس سازمان اورژانس استان یزد افزود: اینطور نیست که مردم فکر کنند از حوادث پایانی سال در امان هستند، زیرا ممکن است برای یک لحظه با این مواد خطرناک برای فرد اتفاق بیفتد. حسرت سالها.”

دهقان بیان کرد: از جوانان و خانواده ها خواسته شده با رعایت پروتکل های بهداشتی با مراجعه به بزرگسالان پروتکل های روز چهارشنبه را رعایت کنند.

وی گفت: چهارشنبه سوری هیچ ربطی به فرهنگ غنی ایرانی-اسلامی ندارد و از کشورهای دیگر وارد کشور ما شده است و ما حتی اهمیت این شادی های کاذب را با ایجاد مزاحمت برای دیگران درک نمی کنیم. امیدواریم شاهد حذف این برنامه ها از کشور باشیم.»

رئیس سازمان اورژانس استان یزد خطاب به خانواده ها در روز چهارشنبه گفت: خانواده ها تا حد امکان در روزهای سه شنبه و چهارشنبه از تردد غیرضروری خودداری کنند اما حتی اگر در خیابان تردد می کنند شیشه ها را پایین نیاورند زیرا در اخیرا سال هاست که برخی از این مواد قابل اشتعال به داخل خودروها ریخته شده و باعث تصادفات شدید می شود.

دهان در پایان تاکید کرد: هر گونه حادثه مرتبط با این موضوعات، اورژانس 115 آماده خدمات رسانی 24 ساعته به مردم است.

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید