ساپینتو در راه حجازی و فرهاد مجیدی

ساپینتو در راه حجازی و فرهاد مجیدی

حالا به جرات می توان گفت ساپینتو در استقلال بیشتر از امثال مجیدی و استراماچونی محبوبیت پیدا کرده است. به طور کلی در تیم های پرطرفدار محبوبیت با کسب نتیجه ارتباط زیادی دارد اما در هر صورت عوامل دیگری نیز مهم هستند. مثلا زنده یاد حجازی خوش تیپ بود، مجیدی هم مثل او بود و البته عامل جوانی هم وجود داشت. فرهاد در زمان بازیگری در نقش منصوریان محبوبیت داشت و این موضوع در زمان سرمربیگری استقلال به او کمک کرد. استراماچونی یک تیم خوب و هجومی ساخته بود و با پیشرفت آبی ها با او، او در یک مقطع بسیار محبوب شد. اما ساپینتو کاریزمای خاص خود را دارد. دعواهایی که در کنار زمین انجام می دهد مورد علاقه هواداران استقلال است و این دعواها را به تعصب ساپینتو نسبت می دهند. شاید استراماچونی، مانند ساپینتو، می توانست دوره ای از فقر و غیره را تحمل کند. و حداقل چند ماه بیشتر در ایندیپندنت بماند، اما او رفت و حالا نه تنها محبوب نیست بلکه منفور است (البته طبق قانون و قرارداد ممکن بود حق جدایی داشته باشد). اما ساپینتو می گوید 4-5 ماه است حقوق نگرفته ام اما می مانم. همین مشکل باعث محبوبیت بیشتر او در بین هواداران استقلال شد به طوری که خیلی ها معتقدند در این شرایط خاص که استقلال مشکل مدیریتی دارد و از آسیا حذف می شود، این ساپینتو است که تیم را سرحال و زنده نگه می دارد. دیدگاهی که البته به واقعیت نزدیک است.
اگر ساپینتو امسال حداقل یک جام (حتی حذفی) به دست بیاورد، جدایی از او بسیار سخت خواهد بود، چرا که به جرات می توان گفت که 99 درصد هواداران استقلال دوست دارند این مربی فصل آینده در تیمشان بماند. از طرفی مجیدی کولبا را با اتحاد و قلعه نویی گسترش داد که در بین استقلالی ها چندان محبوبیتی ندارد. همه اینها باعث می شود تا هواداران استقلال تمایل به تمدید قرارداد این بازیکن پرتغالی را داشته باشند، در حالی که او روی کاغذ قرارداد دارد اما شایعه خروج از ایران پس از پایان فصل به گوش می رسد.
***
فراموش نکنیم که ساپینتو در ابتدای فصل تیم را نبست و فقط محمد محبی را به استقلال اضافه کرد. اگر بماند و خودش تیم را ببندد و البته اگر باشگاه بتواند امثال کایدی و محبی را حفظ کند (که بعید می دانیم) قطعا استقلال فصل آینده می تواند تیم بهتری شود. مطمئناً آنها آسیا را از دست دادند اما به هر حال زندگی ادامه دارد و باید ببینیم که آیا آبی ها امسال می توانند قهرمان شوند یا خیر؟ با باخت سپاهان مقابل تراکتور، شانس شاگردان ساپینتو بیشتر شد اما بازی های باقی مانده سپاهان آسان تر است و البته پرسپولیس تنها یک امتیاز کمتر دارد. ساپینتو در صورت پیروزی در دربی محبوبیت بیشتری پیدا خواهد کرد. حالا تصور کنید او در دربی و لیگ قهرمان شود. در آن صورت می توان گفت ساپینتو به یکی از محبوب ترین چهره های تاریخ استقلال تبدیل می شود که جدا شدن از آن به هیچکس مربوط نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید