سایه شوم خودروهای شوتی در جاده های زاگرس / مقصر این همه تصادف و مرگ کیست + تصاویر


ساعت: 15:14
تاریخ انتشار: 14/12/1300
کد خبر: 1812838

افزایش تردد خودروها و رانندگی خطرناک یکی از دلایل قربانیان جاده در استان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، امروز همه جا واژه تیراندازی به گوش می رسد و دیده می شود، خودروهایی که یادآور ارابه های مرگ در سرزمین دنا و تعداد روزافزون آن ها به دلیل فقر و بیکاری است. جوانی در حال تکثیر است.

به گفته شاهدان عینی امروز اسلحه های موسوم به حمل کالای قاچاق از شرق به غرب و از شمال به جنوب باعث تصادفات زیادی در محورهای برون شهری استان شده است.

با توجه به آمار این تصادفات متاسفانه تعداد زیادی از مردم و هموطنان جان خود را از دست داده اند و خانواده های زیادی نیز عزادار عزیزان خود شده اند، اما پاسخ این است که این خودروها که ظاهر و سرعت آن در همه چیز مشهود است به چه راحتی از محورهای روستایی خارج می شوند. . مگر اینکه تصادفی رخ دهد! آیا به مقصد می رسند؟!


071990d6 733d 4496 9090 431b07630772 خبر خاکستری

آمارهای رسمی حاکی از آن است که در هشت ماهه امسال 11 هزار و 777 نفر بر اثر تصادفات و تصادفات رانندگی در سراسر کشور جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 8 هزار و 715 نفر در جاده های برون شهری بوده اند.

اما چه کسی در این مورد مقصر است؟ پلیس معتقد است 95 درصد از علل تصادفات رانندگی خطای انسانی، قاچاق، تیراندازی با خودرو، ناامنی جاده ها و در نهایت مرگ افراد بی گناه است. جلوی قربانی را گرفتند.


ارابه ای مرگبار در جاده های حومه شهر پرتاب می شود

سرعت بالا، پلاک های مخدوش و ناخوانا، ظاهر خاص خودرو، رانندگی در نیمه های شب و رانندگان باتجربه و بی احتیاطی که به نظر نمی رسد ترسی از پیچ های تند، تاریکی و گشت های پلیس داشته باشند از ویژگی های تمام خودروهای تیراندازی شده است. هم اکنون شناخته شده اند مانند ارابه های مرگ در جاده های استان کهگیلویه و بویراحمد.


a2544359 0e34 4c0e 8c20 65aa8e7988e9 خبر خاکستری

این ارابه های مرگبار با افزایش قاچاق کالا و وضعیت بد اقتصادی و رکود بازار اکنون بازارهای خود را گرم کرده و جاده های کشور را با سرعت بیش از 120 کیلومتر در ساعت اشغال کرده اند. همچنان بار را از مقصد به مقصد حمل می کنند تا نان یک شب خود را تهیه کنند.


پلیس به رانندگان او شلیک کرد

با این حال پلیس در کمین است. او تمام توان خود را به کار گرفت تا آنها را متوقف کند و اکنون جاده ها به میدانی برای تلاش پلیس و کمانداران تبدیل شده است. البته قربانیان بی گناه دیگری نیز در این اختلاف وجود دارند. مردم عادی که در جاده های دهات تردد می کنند و زیر چرخ های تیراندازی له می شوند، البته هر از چند گاهی.

Shotti، کلمه برای بسیاری از رانندگان جاده با سرعت و سبقت غیرمجاز و ترس از ضربه همراه است. خودروهایی که چندین سال است با سرعت بیش از 120 کیلومتر در ساعت جاده های استان را اشغال کرده و در بسیاری از موارد باعث مرگ افراد بی گناه و تصادفات شدید می شوند.


cf722885 528c 46fd b80d 202c3395ef15 خبر خاکستری


سرعت در دایره 120 کیلومتر

شهرستان گچساران، یاسوج و حتی دامنه های دنا به دلیل مسیر ترانزیتی و مجاورت با بنادر همجوار، هر روز شاهد تردد خودروهای تیراندازی در جاده های این استان است.

شاید بیشتر جوانان این شهر که وارد تیراندازی می شوند از خطرات این شغل خطرناک و کاذب بهتر از دیگران آگاه باشند اما متاسفانه به دلیل بیکاری و نبود مشاغل پرخطر و درآمدهای پرخطر اقدام به خرید این شغل می کنند. برای خودت و در جاده های شلوغ کار کن. هزارتوی حومه شهر با وجود پلیس و نیروهای بازرسی، در ارابه های مرگ خود سوار می شود.

کهگیلویه و بویراحمد به دلیل ترانزیتی بودن و همجواری با پنج استان مهم کشور از جمله اصفهان، شیراز، چهارمحال و حتی بوشهر و خوزستان، امروز مسیر تردد تازی پرسرعت سورانی شوتی است. بلوارها و حتی در جاده ها، روستاها تند است و مانند سایه مرگ بر سر رهگذران و مسافران هستند.


بیکاری همچنان در خطر است

پدیده تفنگ را می توان همزمان با توسعه قاچاق در کشور دانست که در دهه های اخیر و با توجه به حجم بالای قاچاق کالاهای خارجی در کشور، زمانی که دادستان کل کشور از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انتقاد کرد، به صراحت اعلام کرد که او در کما به سر می برد و عملا از سیکل خارج شده است.

تلفات و سیاه نمایی بسیاری از خانواده ها به دلیل بی توجهی این رانندگان باید مورد توجه قرار گیرد و با رویکردی موثر و بازدارنده از تخلفات خطرناک جلوگیری شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید