ستاد ملی تاج و تخت به دنبال محدودیت سفر نیست


ساعت: 19:09
تاریخ انتشار: 1400/12/17
کد خبر: 1814080

وزیر کشور گفت: رویکرد ستاد ملی بیماری کرونا ممنوعیت سفر نیست، بلکه رعایت قوانین و اصول بهداشتی یکی از الزامات جدی سفرهای داخل و خارج از کشور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ احمد واحدی وزیر کشور در سی و هشتمین جلسه ستاد مبارزه با کرونا که با حضور نمایندگان دستگاه‌ها در وزارت کشور برگزار شد، افزود: یکی از مشکلات بزرگ در دوران کرونا و بعد از کرونا سلامت روان است. “

وی بر لزوم تدوین یک برنامه اقدام جدی و هدفمند برای حفظ سلامت روان تاکید کرد و ادامه داد: اولین قدم نیاز به تحقیقات دقیق در زمینه سلامت روان در حین تاج است تا مشخص شود که تاج چقدر در اختلالات روانی موثر است.

فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا با اشاره به رویکردهای آموزشی، پژوهشی و مداخله ای در حوزه سلامت روان گفت: استفاده شده است.

واحدی بحث سلامت روان را یکی از دلایل تاکید بر بازگشایی مدارس و مراکز آموزش عالی دانست و گفت: تعطیلی مدارس باعث احساس تنهایی دانش آموزان می شود که بر سلامت روان آنها تاثیر نامطلوب دارد.

وی افزود: آسیب های ناشی از تاج بیش از خود تاج است که باید اقدامات علمی لازم را برای مدیریت این مشکل داشته باشیم.

وزیر کشور با اشاره به گزارش آرامستان های کشور از روند رعایت مقررات بهداشتی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش ها بهترین عملکرد را در رعایت اصول بهداشتی داشته اند.

واحدی افزود: بقاع متبرکه حل مشکلات مردم بوده و هستند و نقش موثری در کاهش آسیب های اجتماعی و سلامت روان دارند.

وی همچنین گفت: در اماکن متبرکه باید با اهتمام بیشتری اصول بهداشتی رعایت شود و مانند گذشته استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود.

موضوع سفر به نوروز از دیگر موضوعاتی بود که دکتر واحدی در جلسه امروز به آن اشاره کرد و در این خصوص گفت: یکی از الزامات جدی سفرهای داخلی و خارجی است.

وی افزود: در سفر به نوروز دو موضوع حمل و نقل و اسکان وجود دارد که ارائه کد QR سلامت یکی از الزامات پذیرش مهمان در هتل ها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید