ستاره هایی که به تور استقلال نرفتند; سر و صدای زیاد برای هیچ

ستاره هایی که به تور استقلال نرفتند;  سر و صدای زیاد برای هیچ

استقلال بلافاصله پس از جدایی از فرهاد مجیدی سر و صدای زیادی برای جذب سرمربی جدید و به خدمت گرفتن بازیکنان سرشناس به راه انداخت تا با استفاده از این راهکار ذهن هوادارانش را از جدایی مردی که توانست این تیم را در لیگ برتر قهرمان کند منحرف کند. لیگ.لیگ بدون شکست . وعده جذب و بازگشت بازیکنانی که مهره های کلیدی لیگ برتر ما بودند و یا زمانی چند روزی از مهره های تاثیرگذار استقلال بودند، روحیه هواداران را بالا برد و آنها امیدوار بودند که برای فصل آینده تیمی بزرگ کهکشانی داشته باشند که مشخص است. برای کسب عنوان او می تواند از خودش دفاع کند اما به جرات می توان گفت که تا به حال سروصدا به پا نشده است و بسیاری از بازیکنان بزرگی که استقلال روی آنها تاثیر گذاشته یا امروز با این باشگاه به توافق نرسیده اند یا اصلا تیم جدیدی پیدا کرده اند و قطعا فصل آینده استقلال را نمی خواهد.

صادق باشید و به اردوی رقیب بروید
هواداران استقلال مطمئنا سعید صادقی و اتفاقات دو هفته اخیر را فراموش نمی کنند. این بازیکن که از سوی جمعی از مدیران باشگاه صراحتا عنوان شده بود که هماهنگی های لازم را با او برای لیگ بیست و دوم انجام داده است اما نه تنها به تنهایی نمانده بلکه پیراهن قرمز رنگی با چرخش 180 درجه به تن کرده است. استقلال در فصل نقل و انتقالات شکست تلخی را متحمل شد و نقل و انتقالات پذیرفته می شود. البته استقلالی ها محمد نژاد مهدی بازیکن موثر سپاهان را هم می خواستند اما سپاهانی ها کمتر از 24 ساعت بعد قرارداد او را تمدید کردند و محمد دانشگر را از استقلال گرفتند تا شرایط استقلال در این زمینه به کلی تغییر کند!

ابراهیمی و کایدی نیامدند
چند روز پس از دعوت مجدد امید ابراهیمی پس از مدت ها به تیم ملی کشورمان، زمزمه هایی مبنی بر اینکه استقلالی ها می خواهند هافبک قدیمی خود را برگردانند به گوش می رسد. امید که یکی از بهترین بازیکنان ما در جام جهانی روسیه بود، بلافاصله پس از این دیدار از استقلال جدا شد و به لیگ ستارگان قطر پیوست. این بازیکن چهار سال است که در فوتبال قطر بازی می کند و مطمئناً بودجه اش کاملا تامین شده است، اما با وجود آزار و اذیت کادرفنی استقلال، دلیلی برای بازگشت وجود نداشت. برخی می گویند مشکلات مالی مهم ترین عامل برای جلوگیری از این اتفاق بوده است. ماجرایی که در رابطه با مهدی قائدی به همین شکل تکرار شد. بازیکن فوق العاده مستعد و تکنیکی استقلال که تابستان گذشته از این تیم جدا شد و به الاهلی امارات پیوست تا رقم خوبی را برای استقلال به ارمغان بیاورد اما ناکامی مهدی در الاهلی شایعات زیادی در مورد بازگشت او به راه انداخت. استقلالی ها نیز برای جذب قائدی اقدام کرده اند اما به نظر می رسد رقمی که اماراتی ها می خواهند به عنوان بازیکن یا ثابت به تیم سابق خود بدهند بسیار فراتر از انتظارات طرف ایرانی است و این مشکل این بازیکن تکنیکی را به تیم ملی بازگرداند. بلوز تقریبا حذف شده است.

پاسخ منفی به دیابت
هواداران استقلال خاطرات خوبی از شیخ دیابات از فصول گذشته دارند. مهاجمی که در رقابت های لیگ بیستم عنوان آقای گلی را از آن خود کرد و جایگاه بسیار خوبی در بین هواداران داشت. اگرچه شیخ در تابستان سال قبل از استقلال الغرافه قطر را ترک کرد اما استقلالی هایش در بهار امسال برای او پیام هایی فرستادند که گذشته را فراموش کند و به استقلال بازگردد. مدیران استقلال به او هشدار دادند که مشکلات مالی و محاسبات اشتباه قبلی تکرار نخواهد شد زیرا رهبری جدید روی کار آمده است اما دیابت چراغ سبز نشان نداده و حداقل تا امروز صحبتی از آمدن نکرده است. البته هنوز هم عده ای در ساختمان سعادت آباد معتقدند که می توان شیخ را در لحظه آخر راضی به بازگشت کرد. در کنار دیابت، وضعیت غار رضایی هنوز مشخص نیست و هیچکس نمی داند که مهاجم سابق استقلال که در دربی هم برای این تیم گلزنی کرد و چند سال اخیر را در فوتبال اروپا سپری کرد، در لیگ بیست و دوم پیراهن آبی به تن خواهد کرد یا می رود. برای تیم آیا دیگری وجود خواهد داشت؟ جالب اینجاست که در رابطه با کاوه زمزمه هایی مبنی بر مذاکرات جدی میان نیروها و او به گوش می رسد.

شرایط متفاوت پرسپولیس
استقلال این روزها تمام تلاش خود را معطوف به تمدید قرارداد بازیکنان قدیمی و ملی پوشانش کرده بود اما در این زمینه هم کاملا موفق نبود. اگرچه مهدی مهدی پور و آرمان رمضانی در استقلال ماندند و سجاد شهبازاده باز هم آبی پوش شد، اما جدایی محمد دانشگر و شرایط وریا گفوری باعث نگرانی هواداران از عدم حضور موثر استقلال در فصل نقل و انتقالات شد. بسیار نگران هستند و معتقدند که حریف سنتی استقلال تا کنون فصل نقل و انتقالات را به سود خود به پایان رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید