ستاره پرسپولیس بلیت قطری را رزرو کرده است

ستاره پرسپولیس بلیت قطری را رزرو کرده است

تیم ملی ایران در دیدار مقابل سوریه خوش درخشید و پیروزی 3 بر صفر را در اردن تجربه کرد. این بود تا اینکه همین سوریه را در تهران و ورزشگاه آزادی به سختی و با نتیجه یک بر صفر بردیم.

اما چه شد که ملی پوشان کشورمان موفق شدند 3 گل به سوریه بزنند و حداقل 3 گل دیگر به ثمر نرسانند، بهتر است از محمدحسین کنعانی زادگان، مدافع فیکس تیم ایران در گفتگو با خبرورزشی بشنویم.

بلیت های جام جهانی قطر رزرو شده است. تبریک می گویم؟

ذخیره شد، اما همچنان اشتباه است!

چرا؟

خدا به داد تهران بعد از بازی برگشت با عراق در ورزشگاه آزادی! درست است که با 16 امتیاز در گروه خود صدرنشین هستیم، اما وقتی واقعاً صعود کرده باشیم، می توانیم از صعود خاصی صحبت کنیم.

فکر می کنید حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه آزادی تا همین روز پنج شنبه 5 بهمن 92 آزاد می شود؟

ما می خواهیم این اتفاق بیفتد. من و کل تیم ملی دوست داریم جام جهانی قطر را در حضور تماشاگران ایرانی جشن بگیریم. بردن در خانه و با هواداران ایرانی لذت بخش تر است.

سوریه با سوریه فرق داشت یا تیم ایران خیلی بهتر بود؟

با قسمت دوم صحبت شما موافقم. بعد از مدتی در بازی دور هم جمع شدیم و شاید از هماهنگی لازم دور بودیم اما الان واقعا تیمی کامل و هماهنگ هستیم.

غیبت عمر حربین ستاره سوری چقدر برای رسیدن به این نتیجه موثر بود؟

عمر هاربین در بازی با ما چه کرد؟ مهم ترین کارش آسیب زدن و فرستادن میلاد سرلک به بیمارستان بود! مطمئن باشید اگر آنها در بازی برگشت زندگی می کردند، رقیب ما نمی شدند. ما سوریه را با عمر حربین گرفتیم. شک نکن!

البته عمر سوما در زمین هم به ما پنالتی داد؟

عمر سوما عملا روی زمین بیکار بود! قبلاً تحلیل دقیقی از این مهاجم داشتیم و با کمک همه بچه ها خیلی راحت سوما را کنترل کردیم.

ما در دیدار با لبنان یک گل زدیم و تازه بعد از دقیقه 90 به خود آمدیم و عقب افتادیم. این مسابقه چه تفاوتی با سوریه داشت؟

سوریه بازی مهمی برای ما بود و از بازی قبلی مقابل لبنان درس گرفتیم. نمی خواستیم به حریف فرصت بدهیم و باید به محض اینکه گل می زدیم. نیمه اول با دو گل از سوریه پیش بودیم و در نیمه دوم راحت تر فوتبال بازی کردیم.

فرق سوریه و لبنان چه بود؟

گفتم سوریه یا لبنان خوب می‌دانستند که در حالت عادی مخالف ایران نخواهند بود، بنابراین با حفاظت مطلق در مقابل ما صف آرایی کردند و دلشان را بر حملات بستند. آنها دوست دارند تیم هایی مانند ایران را در این سبک غرق کنند. مهم نیست بازی چطور پیش می رود، گل زدن برای این تیم ها برای آنها سخت تر است. بنابراین در این مسابقه خیلی خوب توپ را در دست گرفتیم و به سرعت توپ را برگرداندیم. اجازه ندادیم حریف فکر کند و 3 گل زدیم. شاید می توانستیم 3 گل دیگر بزنیم اما شانس سوریه و درخشش گل مانع از آن شد.

بعد از آخرین سیگنال بازی با لبنان، همه بچه ها را در گوشه ای جمع کنید و به سبک خودتان برقصید. آیا واقعاً دو گل شگفت انگیز زدیم؟

شاید اگر روی صفر 4 یا 5 می بردیم اینقدر نمی چسبید. برگشت هم در دقیقه 91 و 95 عالی بود. من هم از هوش رفتم. همه بچه ها همین وضعیت را داشتند.

جو رختکن شما هم عالی بود. فیلم منتشر شده نشان داد که …

فضای بسیار خوبی بود و یکی از بهترین پیروزی هایی بود که در زندگی ورزشی ام تجربه کردم. واقعا غیر قابل وصف است که در دقیقه 95 پیروزی را با شکست عوض کنیم.

در بازی با سوریه می دانستید کره جنوبی 3 گل به عراق زده است؟

تمرکز ما فقط روی بازی مان با سوریه بود. وقتی در صدر هستید دیگران را تماشا نمی کنید و تیم های دیگر هستند که مسابقات شما را تماشا می کنند. کره جنوبی تیم خوبی است و حریف قابل احترامی است.

به نظر شما بازی برگشت ایران و کره جنوبی رسمی است و تاثیری در سرنوشت تیم های حاضر در گروه ندارد؟

چرا ؟!

به احتمال زیاد ایران و کره جنوبی تا امروز (14 فروردین 1401) صعود خود به جام جهانی را قطعی کرده اند. اینطور نیست؟

شاید اینطور باشد اما بازی ایران و کره جنوبی هرگز رسمی نیست. مسابقه ای برای پرستیژ در آسیا بین دو ابرقدرت که حساسیت خاص خود را دارد.

{این مصاحبه دو ساعت بعد از بازی ایران و سوریه و قبل از بازی برزیل و آرژانتین انجام شده است} آیا می توان بازی ایران و کره جنوبی را با بازی برزیل و آرژانتین که چند ساعت بعد از بازی ما با سوریه برگزار می شود مقایسه کرد؟

بله، رقابت ما با کره جنوبی مانند رقابت برزیل و آرژانتین در آمریکای جنوبی است. در آسیا رقابت ما همینطور و حساس است!

دیدگاهتان را بنویسید