سخت کوشی پرسپولیس برای حفظ ستاره محبوب یحیی

سخت کوشی پرسپولیس برای حفظ ستاره محبوب یحیی

شاید در ابتدای فصل هیچکس حدس نمی زد که بهترین گلزن پرسپولیس در فصل چهار هفته لیگ یک مدافع باشد. گئورگی گلسیانی، مدافع گرجستانی سرخ ها که چند سالی است در فوتبال ایران بازی می کند، تابستان امسال از سوی پرسپولیس پیشنهاد شد و یحیی گل محمدی از مدیران پرسپولیس خواست تا هر طور شده این مدافع را به خدمت بگیرند. گلسیانی که در سپاهان حضور داشت پس از پایان قراردادش با آن باشگاه تصمیم گرفت از زردپوشان اصفهان جدا شود و چالش جدیدی را این بار در پایتخت ایران تجربه کند.

مدافع گرجستانی پیشنهاد پرسپولیس را پذیرفت و قرمزپوش شد. گلچیانی آنقدر خوب بود که از همان بازی اول در ترکیب اصلی پرسپولیس قرار گرفت و در آن ترکیب هم قرار گرفت. این بازیکن بلندقد در این فصل به دلیل مصدومیت یک بازی را از دست داد و در یک بازی به عنوان بازیکن تعویضی وارد زمین شد اما در بقیه بازی های پرسپولیس به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفت و یکی از بهترین بازیکنان این فصل تیمش بود.

گلچیانی که با زدن یک پنالتی در لوکادیا زن اول تیمش شد، تمام پنالتی هایش را در پرسپولیس تبدیل به گل کرد و حالا به عنوان بهترین گلزن تیمش در این فصل شناخته می شود. گیورگی که در بازی رفت مقابل استقلال موفق به زدن یک گل شد، خیلی زود به محبوبیت هواداران تبدیل شد و پرسپولیسی ها این مدافع گرجستانی را برای تیمشان دوست دارند. با وجود عملکرد بسیار خوب گلچیانی و محبوبیت زیاد او در بین هواداران پرسپولیس، این بازیکن ممکن است فصل آینده در تیم دیگری بازی کند و پرسپولیس نتواند بهترین گلزن را برای سال آینده در تیم خود نگه دارد. اما داستان چیست؟

پرسپولیس و گلسیانی در ابتدای فصل برای دو سال به توافق رسیدند. قرارداد این بازیکن با شیاطین سرخ در این فصل حدود 400 هزار دلار است و البته در قرارداد مدافع گرجستانی چند گزینه برای قهرمانی در نهایت پرسپولیس نیز گنجانده شده است. با این حال برای دومین سالی است که مبلغی برای قرارداد گلسیانی در نظر گرفته نمی شود و دو طرف باید از نظر مالی برای ادامه همکاری به توافق برسند.

قرارداد گلسیانی با پرسپولیس دو ساله بسته است اما برای سال دوم نیاز به توافق مالی دارد. سوالی که کار پرسپولیس را برای حفظ ستاره تیمش در این فصل سخت می کند. خیلی ها روی گلسیانی به عنوان یک خرید موفق حساب نمی کردند. اما این بازیکن کیفیت بالای خود را نشان داد و کادرفنی پرسپولیس روی این بازیکن حساب ویژه ای باز کردند.

گلسیانی یکی از بهترین های لیگ ماست و در این فصل خیلی بیشتر از فصول قبل دیده و مورد توجه قرار می گیرد. به همین دلیل او در این فصل قطعا برای توافق با مدیران پرسپولیس مبلغ بیشتری را طلب خواهد کرد. همچنین شنیده ها حاکی از آن است که چندین ایجنت با مدافع گرجستانی پرسپولیس تماس گرفته و به او پیشنهاد بازی در لیگ امارات یا قطر را داده اند و به این بازیکن اطمینان داده اند که به زودی و حتی قبل از پایان فصل پیشنهادات مالی خوبی از سوی باشگاه برای او ارائه خواهد شد. تیم هایی که عربی می آورند این اتفاقات ممکن است توافق پرسپولیس با گلسیانی و حفظ این بازیکن با کیفیت را سخت کند.

پرسپولیسی ها دوست ندارند بازیکنی را که در تیمشان ستاره شده و گل زده را به این راحتی از دست بدهند و نتوانند برای فصل بعد از آن بازیکن استفاده کنند. گلسیانی خودش از بازی در پرسپولیس خوشحال است، در تهران زندگی می کند، با یحیی گل محمدی کار می کند و رابطه بسیار خوبی با هم تیمی هایش دارد. اما با توجه به توان مالی بالای تیم های عربی و حتی برخی تیم های صنعتی ایرانی، بعید است که گلسیانی وسوسه جدایی از پرسپولیس شود.

خود این بازیکن در مصاحبه ای درباره فصل پیش رو گفته است که پیشنهادات زیادی به او رسیده اما هیچ کدام از آن پیشنهادات رسمی نشده و قصد دارد روی بازی های باقی مانده پرسپولیس در لیگ و جام حذفی تمرکز کند. قطعا اولویت اول گلچیانی ماندن در پرسپولیس و ادامه همکاری با این تیم خواهد بود. بنابراین ابتدا با مدیران پرسپولیس مذاکره خواهد کرد.

حال باید دید درویش و دوستانش چگونه می توانند این بازیکن موفق را راضی به ماندن کنند. لازم به ذکر است که یکی از نکات مثبت تیم مدیریتی پرسپولیس عملکرد موفقیت آمیز در نقل و انتقالات است و در دوران حضور خود در پرسپولیس تقریبا تمامی بازیکنان مورد نظر تیم را به خدمت گرفته اند و در نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی عملکرد بسیار خوبی داشتند. حال باید دید درویش می تواند گلسیانی را برای فصل آینده حفظ کند و او را خوشحال کند یا یکی از بهترین بازیکنان این فصل پرسپولیس از این تیم جدا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید