این اشتباه است که سلاح را سخت کوشی، فرقه گرایی و اصالت بدانیم

ساعت: 17:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۱۱
کد خبر: 1804564

دادستان و انقلاب مرکز استان با اشاره به اینکه تفکّر سلاح به عنوان حسادت، فرقه گرایی و اصالت اشتباه است، گفت: تیراندازی در مجالس عروسی و عزا برای آنها خوب نیست.

به گزارش راه دانا به نقل از صبح زاگرس، سمینار پوستر یک روزه خشونت ممنوع، محکومیت، انزجار و درگیری دسته جمعی در کهگیلویه و بویراحمد بدون هدف در دادگاه عمومی و انقلاب یاسوج برگزار شد.

سیدعلی ملک حسینی دادستان کل استان در حاشیه این برنامه گفت: در مجالس عروسی و عزا نتیجه به خود ما بستگی دارد.

علی ملک حسینی ادامه داد: یکی از شیرین ترین خاطرات یک مرد، عروسی فرزندانش است، اما اخیراً در استان ما اتفاقی افتاده و متأسفانه در جشنی، مردی در مراسم عروسی دخترش به دلیل سهل انگاری مورد اصابت گلوله قرار گرفت. پدر عروس جان خود را از دست داد و عروسی به عزا تبدیل شد.

دادستان و انقلاب مرکز استان ادامه داد: تیراندازی در مجالس عروسی و عزا برای آنها خیر و برکت نیست، بلکه در اثر این بی تفاوتی و بی توجهی افراد بی گناه کشته می شوند. وی همچنین با اشاره به خاطره تلخ تیراندازی در عروسی سال گذشته، افزود: سال گذشته کودک سه ساله ای به طور تصادفی توسط مرد جوانی مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

وی گفت: این کودک می تواند فرزند همه ما باشد پس همه مسئولیم فرهنگ سازی کنیم و به نظام و خشونت نه نگوییم.

دادستان کل و انقلاب مرکز استان در ادامه تصریح کرد: تفکر سلاحی مانند حسادت، فرقه گرایی و اصالت اشتباه است و به شدت مورد جفا قرار خواهد گرفت.

وی افزود: در دو سال گذشته با طرح ارتقای امنیت اجتماعی که هم اکنون در مرحله یازدهم قرار دارد، قوه قضائیه و پلیس مقتدر با هرگونه ناهنجاری برخورد جدی خواهند کرد و کار و اقدامات قضایی در این راستا انجام خواهد شد. زیرا امنیت و آرامش مردم خط قرمز قوه قضائیه استان است.

دادستان مرکز استان در ادامه بیان کرد: برای تغییر این رویه نادرست تیراندازی در مجالس عزاداری و عزاداری، یک همت جمعی در استان ما می خواهد فرهنگ سازی و کنترل و ممنوعیت تیراندازی در مجالس و مراسم را داشته باشد.

سیدعلی ملک حسینی در پایان گفت: اکنون هنرمندان استان سر کار آمده اند و به صورت شبانه روزی در سطح شهر به فعالیت های فرهنگی می پردازند و نشان داده اند که شلیک یک تیر به خانواده ها و جامعه و استان ما آسیب زده است. که افتخارات زیادی دارد.» به دیگران به عنوان استانی ضعیف و بر همه ما لازم است نه با خشونت و نه با استفاده از سلاح در مراسم، فرهنگ سازی کنیم و به مراسمی که نزدیکانمان در آن اسلحه استفاده می کنند پاسخ دهیم. داده اند و ما مخالفیم.

این برنامه دومین رویداد فرهنگی هنری نفی خشونت و نه سلاح است که توسط حوزه هنرهای تجسمی حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد و دادگاه عمومی و انقلاب مرکز استان یاسوج برگزار می شود.

خبرنگار: باگرزاده

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید