امیرعبداللهیان: می خواستند در ایران جنگ فرقه ای راه بیندازند. چه کسی باور می کرد که مرگ یک دختر برای غربی ها اینقدر مهم باشد؟ / شاهد ورود سلاح گرم در تظاهرات وارداتی از خارج هستیم; در ایران چنین سلاحی نداریم/ در تجمع زاهدان شعار و تصویری از مهسا نبود

امیرعبداللهیان: می خواستند در ایران جنگ فرقه ای راه بیندازند.  چه کسی باور می کرد که مرگ یک دختر برای غربی ها اینقدر مهم باشد؟  / شاهد ورود سلاح گرم در تظاهرات وارداتی از خارج هستیم;  در ایران چنین سلاحی نداریم/ در تجمع زاهدان شعار و تصویری از مهسا نبود

روز جدید حسین امیرعبدلاخیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: چه کسی باور می‌کرد که مرگ یک دختر برای غربی‌ها اینقدر مهم باشد؟ اگر چنین است، با صدها هزار شهید و کشته در عراق، افغانستان، سوریه و لبنان چه کردند؟ آنها می خواستند در ایران جنگ فرقه ای راه بیندازند. وی تصریح کرد: برخی از مطالبات مسالمت آمیز پاسخ داده شده و خواهد شد، اما در برخی تظاهرات شاهد ورود سلاح گرم هستیم و این سلاح ها از خارج وارد می شود و در ایران نداریم.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با میهمانان سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی، در یمن، سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین، لبنان و… ما شاهد موارد زیادی از تلاش دشمن برای ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی بوده ایم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر جمعه در دیدار با میهمانان سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی در محل دفتر وزیر امور خارجه ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان به مناسبت هفته وحدت و خیر مقدم به حضور میهمانان این همایش به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مهمانان این همایش کرد اشاره کردند و نمونه مشخصی از تحرکات دشمن برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در سال های اشغال آمریکا را برای میهمانان تشریح کردند. از عراق

وی ادامه داد: سال های اشغال عراق توسط آمریکا پس از سال 2003 شاهد اتفاقات عجیب و بی سابقه ای بود که بین شیعه و سنی عراق شکاف ایجاد کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان پس از اشاره به مصادیق تلاش های دشمن برای ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی در عراق، خاطرنشان کرد: در یمن، سوریه، عراق، افغانستان، فلسطین، لبنان و…

امیر عبدالخیان به اتفاقات اخیر کشور نیز اشاره کرد و افزود: در هفته های اخیر طرف های خارجی با سوء استفاده از یک مشکل داخلی سعی در دخالت در کشور ما داشتند.

وی افزود: این تا این که رئیس جمهور کشورمان در ساعات اولیه پس از فوت مهسا امینی با پدر مهسا امینی تماس گرفت و از وی دلجویی کرد و دستور تحقیقات فوری برای روشن شدن موضوع را صادر کرد.

وزیر امور خارجه ایران گفت: چه کسی باور می کرد که مرگ یک دختر اینقدر برای غربی ها مهم باشد؟ اگر چنین است، با صدها هزار شهید و کشته در عراق، افغانستان، سوریه و لبنان چه کردند؟ آنها می خواستند در ایران جنگ فرقه ای راه بیندازند.

امیر عبدالخیان تصریح کرد: برخی از مطالبات مسالمت آمیز پاسخ داده شده و خواهد شد، اما در برخی تظاهرات شاهد ورود سلاح گرم هستیم و این سلاح ها از خارج وارد می شود و در ایران چنین سلاحی نداریم.

وزیر امور خارجه کشورمان اذعان داشت: هیچ شعار و تصویری از مهسا در قائله زاهدان وجود نداشت و یک گروه تروریستی شناخته شده سعی در ایجاد درگیری بین شیعه و سنی داشتند و مسئولیت آن را بر عهده گرفتند، آنها نیز در یک اقدام مشابه این کار را انجام دادند. بخشی از کردستان بود، اما بصیرت علما و مردم اهل سنت همه تلاش آنها را ناکام گذاشت.

امیرعبداللهیان در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: امام خمینی (ره) خاطرات زیادی برای امت اسلامی به یادگار گذاشته اند که یکی از آن ها هفته وحدت است. یکی دیگر از خاطرات امام (ره) اعلام روز جهانی قدس است.

وزیر امور خارجه ایران گفت: با افتخار اعلام می کنیم که ایران علیرغم همه فشارهای دشمن، از مقاومت حماس و جهاد اسلامی در فلسطین، مقاومت شیعه و سنی در لبنان و حتی مقاومت حمایت کرده است. از مسیحیان این کشور.» نیز داشته است

وی در پایان یاد و خاطره علمای فقید همایش های وحدت گذشته از جمله آیت الله تشیری را گرامی داشت و برای آن بزرگان طلب مغفرت و مغفرت کرد.

پیش از سخنان امیر عبداللهیان، چند تن از میهمانان کنفرانس وحدت از جمله شیخ خالد الملی، رئیس جمعیت علمای اهل سنت عراق، قاضی حنینا، رئیس انجمن علمای مسلمان لبنان، محمد عظمی عبدالحمید، رئیس شورای مشورتی مالزی، حضور داشتند. شورا در مورد دیدگاه خود در مورد اهمیت وحدت، پرهیز از تفرقه صحبت کردند. تلاش های جمهوری اسلامی ایران در عرصه وحدت و تقریب، هوشیاری را در برابر توطئه های دشمن افزایش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید