کمبود واکسن وارداتی و وارداتی نداریم/ همه مردم با نوبت سوم واکسن بزنند

ساعت: 14:00
تاریخ انتشار: 1300/10/18
کد خبر: 1798865

آیت الله رئیسی در جلسه ستاد ملی مبارزه با ولیعهد:

رئیس جمهور گفت: در شرایط کنونی با توجه به کاهش چشمگیر بیماری های عروق کرونر و مرگ و میر، ستاد کل کشور تصمیم دارد کلاس ها و امتحانات را در مدارس و دانشگاه ها به صورت حضوری برگزار کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله دکتر سیدابراهیم رئیسی صبح شنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با ولی عهد با تقدیر از زحمات همه دست اندرکاران حوزه سلامت کشور گفت: با وجود کاهش بیماری و مرگ و میر، همه باید قوانین و اصول بهداشتی را به دقت رعایت کنند. بیماری عروق کرونر قلب نیز باید متوقف شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولان و دستگاه های دولتی باید در رعایت دستورالعمل های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند، افزود: بر اساس گزارش های ارائه شده در کشور کمبود واکسن اعم از واکسن های داخلی و وارداتی وجود ندارد و من از همه دعوت می کنم سومین را تزریق کنید. دوز واکسن برای محافظت موثرتر از سلامت جامعه.

دکتر رئیسی با تشکر از اقدامات انجام شده برای کنترل تردد در مرزهای کشور گفت: از همه مسئولان ذیربط از جمله مدیران می‌خواهم همچنان به تردد در مرزهای کشور و به‌ویژه کنترل دقیق ورود مردم توجه کافی داشته باشند. با افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر قلب خود را خسته نکنید.

رئیس جمهور ادامه داد: تصمیم گیری در مورد محدودیت های اعمال شده برای ورود اتباع برخی از کشورهایی که شرکت Omicron وارد ایران شده است به وزارت کشور و ستادهای مربوطه واگذار می شود تا در مورد ادامه یا رفع این محدودیت ها تصمیم گیری کنند.

آیت الله رئیسی همچنین با تقدیر از تحقیقات انجام شده در خصوص واکسیناسیون کودکان در برابر کرونا گفت: گزارش خوبی ارائه شده است، اما با توجه به مسائل و ایراداتی که همچنان بر این موضوع باقی مانده است، ادامه کار کارشناسی در این زمینه ضروری است.

رئیس‌جمهور با اشاره به تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با توجه به اپیدمی کنونی بیماری‌های قلبی، گفت: دانشگاه‌ها را بلامانع می‌داند.

دکتر رئیسی افزود: با تغییر شیوع، ستاد ملی تاج و تخت تصمیم می گیرد و با حساسیت و دقت نسبت به شرایط جدید اقدام می کند.

آیت الله رئیسی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره اجرای قانون نسخه نویسی الکترونیکی گفت: خوشبختانه امروز در تقریبا 95 درصد موارد و در برخی استان ها تا 100 درصد این قانون با موفقیت اجرا می شود، اما برای برخی از مناطق کشور کشوری که مشکل پایداری دارد، «اینترنت راه‌اندازی شده است، نسخه‌های خطی موقت تا اول اردیبهشت‌ماه تا تکمیل زیرساخت‌ها و رفع مشکل در زمان تعیین‌شده به‌طور موقت اجازه داده می‌شود تا از بروز مشکل برای مردم جلوگیری شود. جلوگیری از بیماری عروق کرونر قلب

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید