غرب رسانه‌ها را سلاحی مؤثرتر از سلاح‌های میکروبی می‌داند/ اخبار رسانه‌های بیگانه مبتنی بر جعلی است


ساعت: 13:25
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906125

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا؛ وی تنظیم اخبار و انتشار آن در رسانه های خارجی را مبتنی بر جعل اخبار خواند و گفت: غرب رسانه ها را سلاحی موثرتر از سلاح های میکروبی، شیمیایی و عصبی می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدحسن قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا در گفت و گو با مرآت با بیان اینکه غرب رسانه ها را سلاحی موثرتر از سلاح های میکروبی، شیمیایی و عصبی می داند، گفت: بدیهی است که این سلاح در سیاست خارجی کشورهای غربی.» ملموس تر است.

وی نوع ویرایش و انتشار اخبار در رسانه های خارجی را بر اساس جعل اخبار خواند و افزود: این اقدام در راستای منافع نامشروع این کشورها انجام می شود. مثلاً در شرایطی که روزانه هزاران خبر دستکاری شده و جعلی در خبرگزاری های جهان منتشر می شود، با سیاه نمایی بالا در مورد اغتشاشات و تجمعات در ایران، اما همین رسانه نقد کوتاهی به نظام و نظام دارد. پادشاه در برابر تعظیم چند زن در عربستان سعودی. سکوت کردند وگرنه اعدام یکباره 80 نفر در عربستان با تحریم رسانه های اروپایی و آمریکایی مواجه می شد.

سفیر سابق ایران در مکزیک و استرالیا با اشاره به تکرار همان سیاست یک بام و دو هوای غربی در عرصه ورزش نیز تصریح کرد: در ورزش به بازیکنان ما انتقاد می شود که با این شعار که با ورزشکار صهیونیست مخالفت نمی کنند. ورزش عرصه سیاسی تجارت نیست، اما روسیه پس از جنگ با اوکراین از جام جهانی حذف خواهد شد!


پلیس اروپا مجری قانون است، اما پلیس ایران به عنوان ناقض حقوق بشر معرفی می شود

کادری ابیانه این سیاست دوگانه رسانه ای را روش عادی این کشورها دانست و تصریح کرد: رسانه های غربی بر اساس رسالت خود، عملکرد و رفتار دولت و نهادهای دولتی خود را توجیه می کنند، به عنوان مثال در رابطه با درگیری بین معترضان اروپایی و … پلیس، این رسانه ها رفتار پلیس را توجیه می کنند، خودشان آن را در هر سطحی قابل دفاع، موجه و قانونی می خوانند، اما برخورد پلیس ایران با شورشیان را وارونه می کنند و آن را نقض حقوق بشر می دانند.


به دلیل عکس گرفتن از پلیس در فرانسه جریمه شد

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به قوانین سختگیرانه سایر کشورها در حمایت از رفتار پلیس گفت: در فرانسه اگر فردی از رفتار خشونت آمیز پلیس فیلم بگیرد و آن را منتشر کند 45 هزار یورو جریمه می شود اما در ایران گاهی پلیس به دادگاه مراجعه می کند تا کار با مجرمان

وی در ادامه تصریح کرد: اگر در دنیا از دستور پلیس سرپیچی کند مثلاً وارد ماشین پلیس شود جریمه آن سنگین است و در آمریکا که رسماً مردم کشته می شوند و طبق آمار سالانه چندین هزار نفر جان خود را از دست می دهند. خشونت پلیس، اما می بینیم که یک بار دیگر پلیس توسط سیستم قضایی این کشور حمایت می شود.

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: در آمریکا، مظنونی جلوی پلیس، اگر دستش را در جیبش می‌برد، تیراندازی می‌شد. به این بهانه که فکر کرده اند اسلحه دارد و احساس خطر کرده است! وی افزود: اما در ایران فردی که هنجارشکنی می کند روی ماشین پلیس می نشیند و پلیس هر کاری انجام می دهد نه تنها در رسانه های داخلی بلکه در رسانه های جهانی نیز از آن به عنوان نقض حقوق بشر یاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: پلیس در هر کشوری وظایفی بر عهده دارد و زمانی که کارها منجر به خشونت و توهین می شود، خواه تظاهرکنندگان مطالبه معقولی داشته باشند یا نداشته باشند، پلیس قاطعانه وارد صحنه می شود، اما بین کشورهای خارجی و کشور ما تفاوت وجود دارد. این است که سیستم قضایی این کشورها نیز از این رفتار پلیس حمایت می کند، اما متاسفانه در ایران این گونه نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید