رسانه های ناشناس و اخبار جعلی باید با دخالت شخصیت های رسانه ای برچیده شوند

فرشاد مهدی پور در این برنامه اظهار داشت: استان قزوین از جایگاه تاریخی و تمدنی والایی برخوردار است. بنابراین، سزاوار توجه و مراقبت بیشتری است.

وی افزود: «رسانه‌ها می‌توانند در هر زمان و اگر این جلسات و گفتگوها به صورت گسترده در سراسر کشور برگزار شود، به دولت کمک کنند. از این نظر ما آن را یک تکلیف برای خود می دانیم.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: رفع مشکلات رسانه های ناشناس و اخبار جعلی که در نقاط مختلف دنیا زاده شده و محدود به جمهوری اسلامی ایران نیست، نیازمند مشارکت نمایندگان رسانه ها زیرا هیچکس جز رسانه ها نمی تواند برای این مشکل راه حلی ارائه دهد.

رسانه ها می توانند در هر زمانی به دولت کمک کنند

وی بیان کرد: امیدواریم اصحاب رسانه ضمن انجام وظایف خود در این حوزه، برای رفع مشکل اخبار جعلی و اخلال رسانه‌های ناشناس در عملکرد و فعالیت رسانه‌های دارای مجوز نیز تلاش کنند.

مهدی پور خاطرنشان کرد: در 11 ماه گذشته موضوع سمینارهای 5 نفره و مالیات بر تبلیغات حل شده است و در خصوص موضوع کاغذ نیز تمام تلاش خود را برای ایمن سازی مقاله مورد نیاز نشریات و مطبوعات و مطبوعات انجام داده است. آماده سازی کار تکمیل شده است.

وی همچنین گفت: روزی که دولت را تحویل گرفتیم کمتر از 5000 خبرنگار در صندوق هنر عضویت داشتند که در 10 ماه گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

این مسئول تصریح کرد: صندوق هنر نمی تواند بیمه های سخت و زیان آور را پوشش دهد زیرا طبق قانون این امر در حیطه اختیارات مدیران مسئول و کارگاه رسانه ای است، صندوق هنر تنها اقدام به ایجاد بیمه پشتیبان و ایجاد حداقل حمایت و ثبات کار کرده است. انجام می دهد.

وی گفت: تعداد خبرنگاران استان قزوین در کل سامانه رسانه ای کشور تا قبل از سال گذشته حدود 15 نفر بود که در مدت اخیر حداقل پنج برابر شده است.

مهدی پور تصریح کرد: خانه مطبوعات قزوین مشکل قانون اساسی دارد و نیاز به تصویب دارد و امیدواریم کسانی که در خانه مطبوعات اوضاع را رصد می کنند در این امر تسریع کنند.

شکایت از رسانه ها باید محدود شود

وی در بخشی دیگر از سخنان خود در خصوص شکایت دستگاه ها از خبرنگاران گفت: از همه استانداران کشور تقاضا داریم شکایت دستگاه ها از رسانه ها را محدود کنند و امیدواریم استانداری قزوین و مدیرکل از ارشاد نیز این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هیچ رسانه دولتی در کشور یارانه نمی گیرد؛ وی گفت: چند سالی است که برگزاری جشنواره مطبوعات متوقف شده است و مبنای شروع آن را داریم و جشنواره منطقه ای و کشوری را آغاز می کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ رسانه ها و نشریات مکتوب جنبه راهبردی برای کشور دارد، تصریح کرد: وی افزود: معتقدیم هیچ رسانه جدیدی رسانه قبلی خود را تخریب نکرده و نتوانسته است آن را تخریب کند و قطعا رسانه مکتوب حفظ خواهد شد.

مهدی پور همچنین گفت: قزوین دانشگاه های زیادی دارد و پیشنهاد می کنیم با حمایت استاندار و اداره کل ارشاد بحث آموزش رسانه های نوین در برخی از دانشگاه ها ایجاد شود و همچنین از فعال شدن خبرنگاری و رسانه های نوین در قزوین حمایت می کنیم.

وی در پایان گفت: از نظر موقعیت فرهنگی و تاریخی قزوین پیشنهاد می کنم جشنواره ای به نام جشنواره رسانه کاسپین در قزوین ایجاد شود و از آن حمایت خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید