احساس پاشنه آشیل تماشاگران نوید قاتل قهرمان جهان را می دهد/ برخورد حیله گرانه با اخبار جعلی به قیمت آموزش رسانه

ساعت: 13:32
تاریخ انتشار: 14/10/10
کد خبر: 1796604

معصومه نصیری گفت: رسانه ها احساسات مخاطب را پاشنه آشیل قرار دادند، در مورد نوید افکاری چه مجرم بود، چه شاکی خصوصی داشت و باید مجازات می شد، او را تبدیل به دنیای قهرمان کردند. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ قائم مقام باشگاه سواد رسانه ای یونسکو در ایران با اشاره به اینکه اخلاق و مسئولیت اجتماعی دو موضوع تهدید کننده زندگی در عصر دیجیتال هستند، گفت: امروز در عصر اشباع اطلاعات هستیم، بنابراین آموزش رسانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معصومه نصیری به انتشار اخبار جعلی و جریان اطلاعات گمراه کننده در دوران پسا حقیقت اشاره کرد و افزود: امروز حقیقت از شایعات عقب مانده است و مردم ابزاری برای انتشار این اخبار شده اند. بی شک زندگی در این عرصه نیز نیازمند آموزش رسانه ای است.»

وی با اشاره به نیاز به مربیان محتوا در آموزش رسانه و دروازه بان ذهنی گفت: فقدان مهارت صحت سنجی محتوا چالش های زیادی را برای مخاطبان در عصر دیجیتال به همراه داشته است، بنابراین باید به مهارت ارزش برای پول توجه شود.

نصیری افزود: تغییر سبک زندگی، مهندسی افکار عمومی، مهندسی اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه هزینه هایی است که یک رسانه می تواند در عصر دیجیتال به ما تحمیل کند و مردم، کارمندان و رسانه ها نباید از هزینه سود غافل شوند. این خبر. «بودن.

وی با اشاره به اینکه استفاده خوش بینانه از رسانه ها مبتنی بر سود است و محیط زندگی خانواده را در شرایط پرهزینه قرار می دهد و باورها و ارزش ها را از بین می برد، از آزار و اذیت در رسانه ها دانست.

نصیری مهارت های اجتماعی، توانایی های عاطفی و توانایی های شناختی را سه حوزه آموزش رسانه ای برشمرد و افزود: رسانه ها احساسات مخاطب را بر پاشنه آشیل قرار داده اند. او می تواند به یک قهرمان جهانی تبدیل شود.

وی با اشاره به اینکه شهروند دیجیتال باید بتواند به طور ایمن، جذاب و موثر از رسانه ها استفاده کند، گفت: خلاقیت دیجیتال به معنای تبدیل ایده ها به واقعیت است و کارآفرینی دیجیتال به معنای توانایی ایجاد محصولات مناسب برای مقابله با چالش های منطقه است.

نصیری کتمان هویت دیجیتال را مضر خواند و گفت: باید از اطلاعات شخصی محافظت کنیم و قوانین رازداری را بدانیم، اما تقویت مهارت های فکری کودکان می تواند آنها را در مواجهه جدی پشت حقیقت و عصر اطلاعات گمراه کننده کمک کند.

وی گفت: متأسفانه بیشتر پرونده های پلیس فتا شامل سوء مدیریت حریم خصوصی آنلاین و همچنین اعتیاد به دیجیتال، زورگویی سایبری، همدلی دیجیتال و هک هویت است. عدم آموزش رسانه ای

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید