سناریوی دروغ های بی پایان ضد رسانه ها!/ اهداف ضد رسانه از انتشار اخبار جعلی چیست؟


ساعت: 08:12
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904051

تورهای ایرانی معاند با نشر اکاذیب و دامن زدن به ناآرامی های اخیر کشور به دنبال بیرون کشیدن ماهی های مسموم خود از آب گل آلود هستند، درست مانند گذشته.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رسانه مای و این بار ضد انقلابیونی که از هر فرصتی برای اهداف خود استفاده می کنند درگذشت مهسا امینی آنها فضا را مساعد دیدند و از این فرصت برای فریب مردم با نشر اکاذیب، اخبار جعلی، تصاویر و هشتگ های مختلف استفاده کردند و با ایجاد هجمه های فراوان علیه نظام، فضای جامعه را متشنج کردند.

با آتش زدن فضا، کار کنید شورشیان و عناصر ضدانقلاب شروع به پخش شدن در میان معترضان کرد تا اعتراضات مسالمت آمیز را به اغتشاش تبدیل کنند، مردم هم بدون اینکه بدانند ماجرای واقعی چیست و آیا خبر اعلام شده صحت دارد یا نه، آن را برای دیگران ارسال کردند و به این فضا دامن زد. در حقیقت رسانه های خصمانه او با بازی دادن مردم و بهره برداری از احساسات آنها، از آنها به عنوان قدرت آزاد خود برای انتشار اخبار جعلی استفاده می کند.

این بار ماجرا از دروغ مرگ مهسا امینی شروع شد. رسانه معاند مدعی شد این دختر 22 ساله کردستانی مورد ضرب و شتم پلیس قرار گرفته و باعث جریحه دار شدن احساسات مردم شده است، اگرچه پدر مهسا امینی ابتدا منکر بیماری شد و به اعتراضات دامن زد اما در نهایت گزارش پزشکی قانونی بیماری وی تایید می شود.

سپس رسانه مای آنها مرگ دو دختر نوجوان به نام های سارینا و نیکا را دستکاری کردند و مدعی شدند که این دو دختر نوجوان در حوادث و آشوب های روزهای آخر کشته شده اند که خود نیز به نوبه خود تکذیب کردند.

بعد از دروغ کتک زدن مهسا امینی و دروغ کشتن سارینا و نیکا دوباره موج سواری رسانه های خصمانه همین امر موجب انتشار اکاذیب دیگری از جمله مرگ اسراء پناهی، حدیث نجفی، نیما شفق دوست، مهسا موگویی و… شد. البته دروغ‌های رسانه‌های سعودی تنها به قتل خلاصه نمی‌شود، بلکه ادعاهای کذبی مبنی بر درگذشت و بیماری رهبر انقلاب، شایعه اعتصاب سراسری مردم و کسبه در استان کردستان و سقوط نظام جمهوری اسلامی ایران را مطرح کردند. مرکز این استان و همچنین سقوط اشنویه و ادعای همدستی ارتش و شهربانی با شورشیان و… منتشر کردند البته دروغ هایشان یکی پس از دیگری ثابت شد.

با فاش شدن این خبر و به نتیجه نرسیدن فراخوان جمعی روز شنبه و برهم نخوردن نظم شهرستان ها، اوضاع آرام شد و این بار رسانه های معند فیلمنامه های بعدی خود را در دست گرفتند و در قسمت ویژه سرقت به دعوای ساختگی پرداختند. و محکومیت های مالی در زندان اوین و بلافاصله هزاران توییت کردند که «نخبگان ما را در اوین کشتند»! برای فریب مجدد مردم و نشر اکاذیب.

در همین حال، گاف شبکه بین المللی ایران عربستان وی در خبر حادثه زندان اوین در زیرنویس خود نوشت: فعلا تیتر: 40 کشته و صدها مجروح در آتش سوزی اوین. این نشان می داد که این برنامه از قبل برنامه ریزی شده بود.

کاملاً مشخص است که هدف از انتشار این خبر چیست و چه کسانی پشت این سناریو هستند. چگونه است که این رسانه ها آرام آرام از مشکلاتی که در آمریکا و اروپا رخ داده است عبور می کنند و اگر در کشور ما اتفاق بیفتد هفته ها توسط این رسانه برای نشر اکاذیب و تهمت مطرح می شود و ادعا می کنند که چنین مشکلاتی وجود دارد. فقط در ایران!

باید دانست کسانی که دست به چنین اقداماتی می زنند به دنبال از بین بردن اعتماد افکار عمومی و ایجاد حس بدبینی و نفرت، ایجاد فضای بدبینی نسبت به نیروی انتظامی و امنیت، القای احساسات کاذب در جامعه و حفظ خاکستر هستند. . اغتشاشات مشهود در اغتشاشات مکرر، مشروعیت زدایی و بی اعتباری حکومت و نظام اسلامی و نمایش تصاویر تحریک آمیز از داخل ایران ضربه ای به کشور و مردم خواهد زد.

دیدگاهتان را بنویسید