اعتیادهای سایبری به دنبال انتشار اخبار جعلی و ایجاد التهاب هستند / مصرف کنندگان باید سواد رسانه ای خود را افزایش دهند


ساعت: 17:46
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۵
کد خبر: 1890359

سرهنگ مرتضی عسگری با بیان اینکه عده ای دوست ندارند مردم آرام شوند، اخبار جعلی تهیه و در فضای مجازی منتشر می کنند، گفت: این افراد انتظار دارند مطالب مذکور دوباره منتشر شود و التهابی که می خواهند ایجاد شود. در فضای مجازی و در فضای واقعی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سرهنگ مرتضی عسگری فرمانده انتظامی فتای چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز؛ وی تصریح کرد: ممکن است در حوادث مختلف افراد مغرض قصد سوء استفاده از فضای مجازی را داشته باشند.


وی با بیان اینکه برخی دوست ندارند مردم آرام شوند، اخبار جعلی تهیه و در فضای مجازی منتشر می کنند، گفت: این افراد انتظار دارند مطالب گفته شده بازنشر شود و التهاب مورد نظر خود را در فضای مجازی ایجاد کنند. فضا و در فضای واقعی.


اصغری تصریح کرد: خوشبختانه با هوشیاری فعالان فضای مجازی اخبار جعلی را به مردم اطلاع رسانی می کنند اما همچنان مردم بدون توجه به عواقب انتشار این اخبار جعلی دچار مشکل، ناراحتی و نگرانی هستند. دست می دهند.


رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: توصیه می شود مردم سواد رسانه ای خود را ارتقا دهند و در نتیجه از سوء استفاده از احساسات افراد بدهکار جلوگیری کنند.


وی با اشاره به اینکه کاربران باید دقت داشته باشند که هر خبری را که می خواهند در فضای مجازی بازنشر کنند به طور کامل مطالعه کنند و از عواقب اخباری که در فضای مجازی منتشر می شود آگاه باشند، خاطرنشان کرد: این مشکل باعث می شود افراد در خبرها باید تا انعکاس دهند و کمتر چنین مشکلاتی را ببینند.


اصغری افزود: فعالان فضای مجازی این استان تعامل خوبی با پلیس فتا و مسئولان دارند و در مواقعی که اتفاقی می‌افتد با نگرانی وارد عمل می‌شوند و همواره سعی در شفاف‌سازی و انتشار اخبار موثق و شفاف برای سرخوردگی مال‌فروشان دارند.


رئیس پلیس فتای چهارمحال و بختیاری ادامه داد: موثق ترین اخبار از طریق رسانه های رسمی و رسانه ملی در اختیار مردم قرار می گیرد و این رسانه ها جزو موثق ترین منابع هستند اما ممکن است مردم به این رسانه ها دسترسی نداشته باشند یا فرصت کافی برای اطلاع رسانی داشته باشند. تحقیقات در این زمینه ندارند که برای حل این مشکل فعالان فضای مجازی که مورد اعتماد هستند، اخبار موثق منتشر می کنند و در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها فعال هستند.


وی افزود: صفحات فعال در این استان به صورت شبانه روزی در حال ارسال اخبار و ارائه اخبار صحیح به مردم هستند و از آن قدردانی می کنیم، اما به آنها توصیه می کنیم همانطور که تاکنون انجام داده اند با پلیس و مقامات فتا همکاری و همدلی داشته باشند. وی افزود: باید این روند را دنبال کنند و لحظه به لحظه اخبار درست و صحیح را از منابع موثق دریافت کنند و در اختیار مردم قرار دهند و هر جا که احساس کردند اخبار جعلی منتشر می شود یا برای مردم تحریک می شود سریعا اطلاع دهند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید