چهارمین همایش سواد رسانه ای اخبار جعلی


ساعت: 15:13
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896684

مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی سازماندهی می کند:

معاون امور محتوایی مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی از برگزاری چهارمین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با موضوع اخبار جعلی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید پورابوالقاسم، مسئول محتوای مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی گفت: چهارمین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با هدف افزایش و ارتقای دانش و مهارت های عمومی در حوزه سواد رسانه ای، اطلاع رسانی و فضای مجازی برگزار می شود. با تأکید بر جایگاه و اهمیت «مجمع نخبگان و علما، سازمان‌های مسئول و افراد آگاه» در توسعه سواد رسانه‌ای و تبدیل این مهم به یک حرکت عمومی و فراگیر، در دی ماه 1401 برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رئیس مرکز توسعه فرهنگ و هنر سایبری، رئیس شورای سیاستگذاری چهارمین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی است، افزود: مفاهیم و ادبیات پایه اخبار جعلی، انواع اخبار جعلی، روزنامه نگاری رسانه ای و اخبار جعلی، راهنمای شناسایی اخبار. اخبار جعلی، تکنیک‌های مقابله با اخبار جعلی، اخبار جعلی و هوش مصنوعی و اخبار جعلی و حاکمیت فضای مجازی محورهای این کنفرانس است.

پورابوالقاسم خاطرنشان کرد: مرکز ملی فضای مجازی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجمن سواد رسانه ای ایران و نهادها، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و آموزشی کشور همکاری و مشارکت دارند. این کنفرانس ملی

به گفته معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، «کارشناسان، پژوهشگران و فعالان عرصه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی علاقمند به شرکت در این همایش می توانند مقالات و تحقیقات خود را بر اساس محورهای اعلام شده سامانه اینترنتی چهارمین همایش سواد رسانه ای به آدرس milconf.ir ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، همایش های ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی به همت مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی از سال ۱۳۹۵ هر ۲ سال یکبار برگزار می شود. پژوهشگران و صاحب نظران حوزه سواد رسانه ای می توانند چکیده مقالات خود را تا 28 مهرماه و متن کامل مقالات خود را تا 28 آبان ماه به دبیرخانه کنفرانس ارسال کنند.

دیدگاهتان را بنویسید