موضوع اخبار جعلی یکی از برنامه ها و ایستگاه های جدی نبرد رسانه ای است


ساعت: 17:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۲
کد خبر: 1897173

معصومه نصیری، مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای گفت: موضوع اخبار جعلی یکی از برنامه ها و ایستگاه های جدی مبارزه رسانه ای و شناختی با افکار عمومی کشور است و بسیار امیدوارم چهارمین همایش ملی رسانه و رسانه برگزار شود. سواد اطلاعاتی می تواند به صورت دستی، طی یک موج رسانه ای مبتنی بر شایعات، اخبار جعلی و فراتر از آن، راه حلی مبتنی بر اقدامات و طراحی ها در مناطق عملیاتی ارائه دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز گسترش فرهنگ و هنر در فضای مجازی، معصومه نصیری، مدرس و پژوهشگر سواد رسانه ای با تاکید بر اینکه موضوع چهارمین همایش ملی سواد رسانه ای با محوریت اخبار جعلی مهم است، گفت: حوزه‌های تخصصی و علمی مانند سواد رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی که موضوعی مهم با ابعاد مختلف و تأثیرگذار اجتماعی است، تولید دانش و ادبیات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. به خصوص اگر این دانش از تفکر محلی نشات گرفته و بر پایه های فرهنگی هر جامعه باشد.



دبیرکل باشگاه توسعه مدیریت و سواد رسانه ای ایران ادامه داد: برای دستیابی به این هدف، ایجاد کرسی ها، همایش ها، همایش ها و جشنواره هایی که می تواند مبنای این رویکرد باشد از اهمیت راهبردی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: در سال های اخیر همایش هایی با موضوع «سواد رسانه ای» برگزار شده است که با حمایت خوبی از سوی پژوهشگران مواجه شده و این حمایت ها منجر به ایجاد بانک جامع پژوهش در موضوعات مختلف در این حوزه مهم شده است.



نایب رئیس سابق انجمن سواد رسانه ای ایران با بیان اینکه در عصر امروز اخبار جعلی مبتنی بر ساختار اطلاعات نادرست و گمراه کننده نقش عمده ای در تحریف و انحراف افکار عمومی ایفا می کند، اظهار داشت: در این عصر همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند. آنچه انجام دادیم، “توضیح” نقطه کانونی در برخورد با جعلی است.



وی با اشاره به اینکه برگزاری رویدادهایی که سناریوی دقیقی دارند می تواند به طراحی مناسب مسیر و برجای گذاشتن نتیجه عملی کمک کند، گفت: پیشنهاد می شود «دکترین تبیین» محوریت ویژه این همایش باشد تا تخلف و تخلف دقیق انجام شود. دفاع می تواند طراحی شود.اکتسابی.



نصیری افزود: موضوع اخبار جعلی یکی از برنامه ها و ایستگاه های جدی رسانه ها و نبردهای شناختی با افکار عمومی کشور است و بسیار امیدوارم چهارمین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی بتواند بر اساس برنامه ریزی های قبلی راه حلی ارائه دهد. تحرکات و برنامه ریزی ها در مناطق عملیاتی، در جریان هیاهوی رسانه ای، بر اساس شایعات، اخبار جعلی و…



بر اساس این گزارش، چهارمین همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی ارتقاء و ارتقای دانش و مهارت های عمومی در حوزه سواد رسانه ای، اطلاع رسانی و فضای مجازی با موضوع اخبار جعلی به همت مرکز توسعه فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال برگزاری است. هنر در فضای مجازی و با همکاری مرکز ملی فضای مجازی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، انجمن سواد رسانه ای ایران و موسسات، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی و آموزشی کشور.



علاقه مندان برای حضور در این همایش می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت چهارمین همایش سواد رسانه ای به نشانی milconf.ir مراجعه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید