سخنگوی دولت: لوازم خانگی ارزان شد/ تجارت خارجی ما به 90 میلیارد دلار رسید/ حذف 4200 تن باید به نفع مردم باشد

سخنگوی دولت: لوازم خانگی ارزان شد/ تجارت خارجی ما به 90 میلیارد دلار رسید/ حذف 4200 تن باید به نفع مردم باشد

علی بهادری جهرمی در نشست خبری روز سه‌شنبه به مناسبت اعیاد شعبانیه در تشریح مصوبه هفته گذشته دولت گفت: در این جلسه تصمیمات مهمی برای کاهش و کنترل قیمت ها به ویژه تامین ارز مورد نیاز و کاهش قیمت برنج و گوشت اتخاذ شد. و از صنعت معدن خواسته شده است که کالاهای ناردم را با 20 تا 50 درصد کاهش قیمت عرضه کند.

بهادری جهرمی ادامه داد: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کنترل قیمت لوازم خانگی در یک ماه گذشته شاهد کاهش 5 تا 13 درصدی لوازم خانگی بوده ایم و امیدوارم این مسیر طی شود. به طور جدی.”

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در خصوص سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت تا پایان سال جاری توزیع می شود و با توجه به همکاری خوب وزارتخانه های ذیربط امیدوارم شاهد پرداخت سود سهام عدالت باشیم و سهامداران دو برابر این سود را دریافت کنند. مثل سال گذشته.»

بهادری جهرمی درباره تسهیل در صدور پروانه کسب و اهمیت آن بیان کرد: 13 سال از تصویب این قانون می گذرد و به دلیل کاستی هایی که در سال های گذشته وجود داشت مشکلاتی برای صدور مجوز وجود داشت.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم در طول 6 ماه فعالیت خود تلاش کرده این کمبودها را جبران کند.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: در حوزه مشاغل خانگی، وزارت کار موفق شد تمامی 509 مجوز را به صورت 100 درصد الکترونیکی صادر کند و به محض ثبت اطلاعات، مجوز بلافاصله برای متقاضی صادر شد. برای 159 منطقه که بر اساس پروانه بوده است طی سه روز مدارک به مراجع ذیربط ارسال و نوبت دهی خواهد شد. برای 40 هزار و 786 نفر مجوز در حوزه میراث فرهنگی صادر شده است که از این تعداد 39 هزار و 612 نفر ثبت نام کرده اند و تاکنون مجوز دریافت کرده اند و مابقی مجوز دارند که پس از ثبت اسناد و تعیین تکلیف سه روزه می توانند مجوز بگیرند. مجوز 20 دستگاه اجرایی در پرتال ملی انجام می شود، زیرا تا دیروز 15 دستگاه 100 درصد به این درگاه متصل بودند و دیگر امضای طلایی در این دستگاه ها نداریم.

وی همچنین گفت: 944 مجوز مختلف در این پرتال گنجانده شده است و با سرعت یکسانی مدیریت خواهند شد.

سخنگوی دولت در خصوص دستور رئیس جمهور به خودروسازان برای بهبود وضعیت صنعت خودروی کشور گفت: دولت هیچگاه چک سفید خودروسازان را امضا نکرده و این دستورات بر اساس کار کارشناسی است.

وی افزود: ضرب الاجل تعیین شده است و دولت اخطار را نپذیرفته است و هر یک از 8 سفارش زمان بندی خاص خود را دارد و دوات مصمم است عقب ماندگی صنعت خودرو را جبران کند و مانند آزادسازی آرام نخواهد گرفت. سواحل.”

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به هرگونه محدودیت برای مسافران نوروزی که نوبت سوم واکسن دریافت نکرده اند، گفت: برنامه دولت مدیریت بحران تاج و تخت با جلب مشارکت و همکاری مردم برای جلوگیری از اشتغال است. و دیگران ابعاد و زوایای زندگی مردم را ایجاد نکنید.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه تزریق نوبت سوم واکسن مهم و ملاک ستاد ملی تاج است، ادامه داد: برای سفر نوروزی بر این دوزها و PCR منفی تاکید شده است.

وی افزود: خودروها تمیز هستند و در صورتی که سرنشین خودرو دوز را تزریق نکرده باشد این امر مشخص می شود و واحدهای اقامتی باید در سامانه ایران من ثبت شوند و فعالیت این واحدها مشروط به واکسن یا مانیتورینگ منفی PCR است. تست کنید.”

بهادری جهرمی همچنین گفت: اماکن متبرکه و بازارهای محلی موظف به رعایت این قوانین هستند.

به گفته وی، در صورت همکاری مردم، شاهد محدودیت های بیشتری نخواهیم بود، هرچند در حال حاضر و با توجه به شرایط، تصمیمات در مورد تاج گرفته می شود.

سخنگوی دولت در خصوص فعالیت های دولت سیزدهم در حوزه تجارت خارجی گفت: سیاست دولت از ابتدا این است که مسائل مردم و پیشرفت کشور را با مذاکره پیوند نزند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه تجارت خارجی ما به 90 میلیارد دلار رسیده است، تصریح کرد: تجارت خارجی در دوره کوتاه دولت مردمی 40 درصد رشد داشته و 45 میلیارد دلار صادرات داشته ایم که 73 درصد این نفت در کشورهای مختلف است. “کشور در حال بازگشت است.

وی افزود: دولت در این 6 ماه موفق به ایجاد 6 مرکز تجاری در کشورهای ترکیه، امارات، چین، ترکمنستان، ارمنستان و روسیه شده و رشد اقتصادی و تجارت خارجی ما با راه اندازی این مشاغل به رشد 412 درصدی رسیده است. . مراکز.”

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در پاسخ به سوالی درباره زمان تعیین دستمزد کارگران در سال 1401 گفت: با موافقت کارفرما، کارگران و دولت باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: نرخ رشد دستمزد در کنار تورم دیده می شود.

بهادری جهرمی گفت: جلسات بررسی دستمزدها ادامه دارد و تا زمانی که سه نهاد مربوطه به توافق نرسند نمی توان چیزی اعلام کرد، اما تاکید می کنم دولت به اقشار کم درآمد توجه دارد.

سخنگوی دولت در بخشی دیگر از نشست خبری خود با رد موضوع تشکیل صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: دولت با مدیریت دولتی صندوق ذخیره فرهنگیان مخالف است. دولت نه تنها با صندوق دولتی صندوق ذخیره فرهنگیان مخالف است، بلکه آن را مطابق قانون نمی داند و اصل 44 قانون اساسی نیز اجازه آن را نمی دهد. این ملک متعلق به فرهنگیان است که باید خودشان مدیریت کنند تا مشکلات این قشر عزیز حل شود.

بهادری جهرمی با اشاره به برخی نگرانی ها در خصوص تغییرات ارز 4200 جلدی به ویژه در حوزه دارو، گفت: مصوبه مجلس روشن است و نحوه تخصیص یارانه به همه محصولات باید به گونه ای باشد که افزایش قیمت نداشته باشیم باید منتظر باشیم. نهایی شدن این قطعنامه

وی تاکید کرد: نحوه اصلاح نظام پرداخت یارانه ها باید به نفع مردم باشد.

سخنگوی دولت درباره افزایش 130 هزار میلیاردی بودجه بر اساس مصوبه دولت گفت: 130 هزار میلیارد افزایش بودجه نداریم. شاید به دلیل کاهش 20 درصدی منابع این تخفیف به دولت تعلق نگرفت اما 20 درصد کمبود منابع داشتیم که با موافقت دولت و مجلس این افزایش سقف 20 درصدی است. ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید