سخنگوی قوه قضائیه: آخرین وضعیت پرونده سرقت بانک ملی/ رسانه ها درباره وضعیت زندانیان دروغ می گویند

سخنگوی قوه قضائیه: آخرین وضعیت پرونده سرقت بانک ملی/ رسانه ها درباره وضعیت زندانیان دروغ می گویند

سخنگوی قوه قضاییه: پرونده سرقت بانک ملی 14 هزار صفحه است و در مرحله دادگاه است. 28 نفر به مشارکت در سرقت و تخریب اموال دولتی و تسهیل اموال غیرقانونی و پولشویی متهم هستند.

سخنگوی قوه قضاییه آخرین وضعیت پرونده سرقت از بانک ملی را تشریح کرد.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه در بیست و ششمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: این پرونده از اهمیت ویژه ای برخوردار است. محتوای این پرونده 14000 صفحه و در مرحله دادگاه است. 28 نفر به مشارکت در سرقت و تخریب اموال دولتی و تسهیل اموال غیرقانونی و پولشویی متهم هستند.

اسدالله اسدی بی گناه بود

سخنگوی قوه قضائیه درباره آزادی اسدالله اسدی گفت: بازگشت قهرمانانه اسدالله اسدی دیپلمات ایران را به ملت ایران و خانواده محترم ایشان تبریک می گویم. این موفقیت با وجود خباثت سیاه رویان اتفاق افتاد و نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در بین شهروندانش دست کم نخواهد گرفت و معتقدیم اسدالله اسدی و حمید نوری بی گناه هستند.

رسانه ها در مورد وضعیت زندانیان دروغ می گویند

وی ادامه داد: روند برخورد با مجرمان و متهمان در جمهوری اسلامی یک روند صبورانه بر اساس قوانین بین المللی و برخورد با رفتار انسانی مغایر با دروغ های رسانه ای است، این رسانه به دنبال شایعه سازی در مورد بازداشت و سلامتی است. زندانیان به داخل کشور ما می آیند.

به آزادی حمیدنوری امیدواریم

ستایشی به وضعیت حمید نوری در زندان سوئد اشاره کرد و تصریح کرد: مردی نزدیک به 1300 روز بدون دسترسی به هیچ انسانی در سلول انفرادی نگهداری می شود و هیچ مدعی حقوق بشری پرورش نمی یابد. آیا انگ سکوت بر این مدعیان پاک خواهد شد؟ امیدواریم این حق مظلومان باشد و حمید نوری و دیگر زندانیان دور از سرزمین خود به زودی آزاد شوند.

آخرین وضعیت استخدامی کارکنان هیئت حل اختلاف

وی در خصوص جذب نیرو در شورای حل اختلاف گفت: اصلاح ذات البین وظیفه ذاتی این نهاد است. لایحه ای در رابطه با تثبیت این مجموعه ارزش ها به تصویب شورای اسلامی رسید و هم اکنون این لایحه به شورای نگهبان ارسال شده است. امیدواریم با ارائه و دریافت تشریفات قانونی بتوانیم مجری خوبی برای تصمیمات شورای اسلامی باشیم.

آخرین وضعیت پرونده سرقت بانک ملی

سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سرقت بانک ملی گفت: اگر در جلسه بعدی این موضوع مطرح می شد، پاسخ بهتری داده می شد. اما باید بگویم که این مورد از اهمیت خاصی برخوردار است. محتوای این پرونده 14000 صفحه و در مرحله دادگاه است. 28 نفر به مشارکت در سرقت و تخریب اموال دولتی و تسهیل اموال غیرقانونی و پولشویی متهم هستند.

وی گفت: 400 میلیارد تومان با نرخ ارز امروز توسط متهمان برگردانده شده و اموال مالباختگان تحویل داده شده است و حدود 300 میلیارد تومان نیز در شرف بررسی و کارهای نهایی است. کار برای بازگرداندن اموال مسروقه از مالباختگان به صورت شبانه روزی در حال انجام است و تمامی متهمان برای دفاع نهایی احضار شده اند. بازپرس این پرونده در حال رسیدگی به این پرونده خاص است و امیدواریم در روزهای آینده اخبار خوبی در این زمینه داشته باشیم که به زودی گزارش خواهیم داد.

دیدگاهتان را بنویسید