قوه قضائیه در دروغ‌گویی روزنامه شرق در پرونده مرگ مهسا امینی دخالت کند/ اغتشاش عمومی به الگوی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی.


ساعت: 21:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898388

به نظر می رسد برخی رسانه ها مانند روزنامه شرق به جای بیان حقیقت به دنبال دروغ پردازی و تشویش اذهان عمومی در موضوع مرگ مهسا امینی بر اساس الگوی رسانه های آمریکایی و انگلیسی هستند و نیاز است قوه قضائیه پاسخگوی این تخلفات باشد. مطبوعات و دروغ ها تأثیر جدی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش تهران پرس ، این روزها اخبار مربوط به مهسا امینی دختری که توسط گشت پلیس تهران دستگیر شد و در نهایت بر اثر سکته قلبی راهی بیمارستان شد و متاسفانه جان خود را از دست داد به شدت در فضای مجازی دست به دست می شود. انتشار یافت و همین امر باعث شد که رسانه های ضد انقلاب و برخی رسانه های داخلی با دامن زدن به شایعات در این گونه فضاها، اذهان عمومی را نسبت به این ماجرا بر هم زده و از روشن شدن حقیقت جلوگیری کنند.


شرح ماجرای مهسا امینی توسط رئیس پلیس تهران

سردار حسین رحیمی; فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در خصوص جزییات این حادثه می گوید مهسا امینی در حال پیاده روی در پارک طالقانی بود که با گشت امنیت اخلاقی پلیس برخورد کرد و به گفته تیم پلیس، وضعیت چهار زن خوب نبود و هر سه نفر هشدار داد که مشکل آنها حل شده است. سه زن و دو مرد به همراه خانم امینی حضور داشتند و پلیس به آنها اعلام کرد که باید به پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کنند و یک نفر لباس مناسب برای خانم امینی بیاورد و دقایقی در محل پلیس امنیت اخلاقی بنشیند. برای گرفتن تذکر و آموزش حقوقی به او و تحویل دادن او به خانواده اش.

رحیمی با بیان اینکه مشکل سه نفر در یک مکان و همزمان حل شد، ادامه داد: ساعت ۱۸:۳۰ روز سه شنبه هفته گذشته فقط خانم امینی به مقر پلیس امنیت اخلاقی مراجعه کردند. او را 5 زن دیگر و یکی از همکارانمان که در وانت بودند برای حفاظت اخلاقی به پلیس بردند.

76239511 9ff4 4735 90ab 5b7130364115 خبر خاکستری

به گفته رئیس پلیس تهران با دو نفر از خانم هایی که در کنار مهسا امینی نشسته بودند صحبت شد و این خانم ها وارد کلاس شدند و تا پایان کلاس و ورود معلم به کلاس و چند کلاس مدتی طول می کشد. هستند و این زنان در کلاس های گروهی وارد می شوند تا کلاس برگزار شود و خانواده ها برای شرکت کنندگان لباس بیاورند. مهسا امینی بلند می شود و با یکی از همکاران خانم پلیس که نظم و انضباط را در سالن پیگیری می کند صحبت می کند و سوالی می پرسد که ناگهان ناراحت می شود.

رئیس پلیس تهران بزرگ در این باره می گوید: خانم امینی از همکارمان پرسید که چه اشکالی در ظاهرش وجود دارد و همکارمان به او گفت که شلوار یا ساپورت پاهایش مشکل دارد و وقتی کتش باز بود، او گفت: مشکل داشت همان فونداسیون باید تعویض شود و در همان زمان خانم امینی ناراحت می شود و کمتر از یک دقیقه پرستار و امدادگر پلیسی که در سالن زندگی می کردند روی خانم امینی ظاهر می شوند و شروع به رسیدگی به وضعیت او می کنند و در نهایت خانم امینی به بیمارستان می رود و در نهایت فوت می کند.

گزارش روزنامه شرق از درگذشت «مهسا امینی»

برخی رسانه ها مانند شرق در مورد مهسا امینی تا جایی که می توانستند به این شایعات دامن زدند و با مصاحبه و گزارش سعی کردند افکار عمومی را نگران کنند. علاوه بر این، انتشار فیلمی از بیمارستان ارومیه و جایگزینی آن با فیلم انتقال جسد مهسا امینی نیز از جمله کارهایی بود که شرق انجام داد.

b4fc79ec 29a3 4c8f acfd e0aebcc1210e خبر خاکستری

یکی از کاربران توییتر در صفحه شخصی خود به افتخار روزنامه شرق در درگذشت مهسا امینی واکنش نشان داد.

مسلم معین در این خصوص نوشت: وقتی با دروغگوها سروکار ندارند مهسا امینی، سخنگوی وزارت امور خارجه ظریف و روزنامه شرق آنقدر پر می شوند که فیلم خداحافظی احساسی پرستاران ارومیه را رنگی می کنند. با یک بیمار و نگران ذهن و تحریم احساسات عمومی صحنه مرگ تلخ مهسا امینی را ترک می کند.


دستگاه قضایی باید با اکاذیب پرونده مهسا امینی برخورد کند

محمد صالح جوکار رئیس شورای شوراهای مجلس در گفت وگو با خبرنگار تهران پرس، درباره رسیدگی به پرونده فوت مهسا امینی در این کمیته گفت: با دستور رئیس شورای شوراها کمیته ای تشکیل شد. متشکل از چند تن از نمایندگان مجلس و کارشناسان حقوقی و پزشکی قانونی تشکیل شد و در این خصوص گزارش اولیه را از نیروی انتظامی دریافت کردیم و اسناد و مدارک در این خصوص امروز تحویل داده می شود و گزارش کامل را از پزشکی قانونی و پزشکی قانونی دریافت خواهیم کرد. اگر بتوانیم تا فردا عصر گزارش های خود را خلاصه خواهیم کرد. بیایید برای صحن علنی مجلس آماده شویم.

رئیس شوراهای مجلس شورای اسلامی در ادامه به اکاذیب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر فوت مهسا امینی اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی به دنبال احیای خود در جامعه هستند و به نوعی از این جریان سوء استفاده می کنند. و بتواند موجی ایجاد کند البته باید سیستم قضایی وارد شود. چرا که عده ای با دروغگویی و نسبت دادن اخبار جعلی به پلیس در کشور می خواهند نظام و پلیس را نابود کنند که جایز نیست.

313ad7d4 d81e 48f5 8916 681e30c20d51 خبر خاکستری

جوکار تصریح کرد: البته در گزارشی که تهیه می کنیم جنبه های مختلفی را بررسی می کنیم و شاید اگر فردی تخلفی انجام داده باشد به جای اینکه این موضوع برای عده ای که نیات سیاسی یا دشمنی دارند با فرد خاطی برخورد شود. با سیستم دارند

قوه قضائیه در دروغ‌گویی روزنامه شرق در پرونده مرگ مهسا امینی دخالت کند/ اغتشاش عمومی به الگوی رسانه‌های آمریکایی و انگلیسی.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس با بیان اینکه گزارش کامل جلسه و نظر ملت ایران را ارائه خواهیم کرد، تصریح کرد: ملت قطعاً این دروغ‌ها را نمی‌پذیرد و ملت ما همواره در سختی‌های مختلف قرار داشته است. به هیچ وجه نمی‌خواهد فریب دشمنان را بخورد، هورد و امروز به خوبی می‌دانند که دروغ‌هایی که دشمنان ما شروع کرده‌اند و عده‌ای در داخل به این دروغ‌ها دامن می‌زنند، فضایی بیش نیست و امیدواریم با خواست خداوند، آنها چهره ها آبروریزی می شود، البته دستگاه قضایی هم واقعا با این تعصبات و تعصبات است، قضاوت هایی که در فضای مجازی صادر می شود باید رسیدگی شود.

به گزارش تهران پرس ، به نظر می رسد برخی رسانه ها مانند روزنامه شرق به جای بیان حقایق در صدد نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی درباره مرگ مهسا امینی به الگوی رسانه های آمریکایی و انگلیسی هستند و این خدمت خوبي دارند آنها را مي شناسند و به جاي شفاف سازي موضوع به دنبال ايجاد تنش در سطح جامعه هستند و لازم است دستگاه قضايي و تاريخ تهران در اين موضوع دخالت كند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید