سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: احیای برجام را از دستور کار خارج کردیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: احیای برجام را از دستور کار خارج کردیم

پس از اظهارات مخرب و تحریک آمیز مقامات غربی در خصوص بن بست روند احیای توافق هسته ای با ایران، واشنگتن بار دیگر اعلام کرد که به این موضوع توجهی ندارد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا چهارشنبه شب گفت که دولت جو بایدن احیای توافق هسته ای را از دستور کار سیاست خارجی خود در رابطه با ایران حذف کرده است.

به گزارش سایت «ریانووستی»، پرایس در نشست خبری در این وزارتخانه اظهار داشت که آمریکا اکنون بر پایان دادن به همکاری های نظامی-فنی ایران و روسیه متمرکز شده است.

وی توضیح داد: برجام ماه هاست که از دستور کار خارج شده است. اولویت در دستور کار ما این است که هر کاری که می توانیم برای حفظ حقوق مردم ایران و رسیدگی به همکاری های امنیتی روزافزون بین ایران و روسیه انجام دهیم.

از سوی دیگر، کاخ سفید همچنین می گوید به دنبال ضربه زدن به صنعت هواپیماهای بدون سرنشین ایران و جلوگیری از رسیدن واحدهای آمریکایی به آنها است.

به نقل از رویترز، آدرین واتسون، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ما در حال ارزیابی گام‌های اضافی در حوزه کنترل صادرات برای محدود کردن دسترسی ایران به فناوری مورد استفاده در هواپیماهای بدون سرنشین هستیم».

پیشتر پایگاه خبری آمریکایی «المانیتور» در گزارشی از تلاش فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکایی در منطقه برای روی آوردن به مدل جدیدی برای مهار ایران خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید