سردار زارعی قرآنی و فردی مطلوب بود


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917168

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: مردم را از سه ویژگی تفکر و اندیشه، اخلاق، رفتار و عملکرد می توان تشخیص داد که مرحوم زارعی دارای تفکر قرآنی و اسلامی بوده و در واقع انسان پسندیده ای بوده است. بودن.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم دومین سالگرد درگذشت سردار فقید علی اصغر زارعی با حضور سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار محسن ساسانی معاون امور غیرنظامیان سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد. پدافند عملیاتی کشور خجت‌الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات، خانواده آن مرحوم و جمعی از مسئولان لشکری ​​و کشوری در سالن شهید تهرانی مقدم سازمان پدافند غیر عامل کشور برگزار شد.

سرلشکر صفوی در این مراسم، مرحوم علی اصغر زارعی را رهبری مومن، فرزانه، شجاع، وفادار، مسئولیت پذیر، نیکوکار و نیکوکار توصیف کرد که درگذشت او همه آشنایانش را ماتم کرد.

وی داشتن روح بزرگ و بلند را از ویژگی های شهدایی چون سردار زارعی عنوان کرد و ادامه داد: برای اولین بار در ماه های اول جنگ در آبادان و در روزهایی که آن شهر در محاصره بود با این بزرگوار آشنا شدم. و چهره درخشانش جوان و خندان بود و هوش و فهم و درایتش مرا مجذوب خود می کرد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه ایشان برای تعلیم و تربیت و تحصیل علم روز اهمیت زیادی قائل هستند، تصریح کرد: یکی از ویژگی های متدین این است که از سختی ها، بلاها و بلاها خجالت نمی کشند و به الهی اعتقاد دارند. کمک کنید که مرحوم زارعی یکی از آن افراد بود.

سرلشکر صفوی به بیان ویژگی های شخصیتی این مجاهد نستوه پرداخت و گفت: افراد را با سه ویژگی اندیشه و تفکر، اخلاق، رفتار و عملکرد می توان شناخت.

وی با بیان اینکه تواضع، زمینی و صمیمیت آن بزرگوار با بسیج و سایر رزمندگان نشان از اخلاق و حسن خلق وی داشت، گفت: مرحوم زارعی همزمان با جنگ از مفاهیم دینی و سیاسی برای آگاهی بخشی استفاده می کرد. و بینش به دانش آموزان.» به آنها آموخت

به گفته سرلشکر صفوی، مرحوم سردار زارعی فردی بسیار مهربان، دلسوز، خوش اخلاق، خوش اخلاق، شوخ طبع و کمک کننده بود.

وی با بیان اینکه مرحوم سردار زارعی از ابتدای خدمت تا پایان عمر همواره به دنبال خدمت کارآمد بوده است، تصریح کرد: در هر کجا که کار می کرد نقش موثری در دوران جنگ و بعد از آن داشت.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به توان علمی و نبوغ مرحوم زارعی در ایجاد فرماندهی جنگل (جنگ الکترونیک و شنود) به تشریح نقش اصلی این شهید در شنود بی سیم ارتش رژیم بعث در دوران دفاع مقدس پرداخت. دوران حفاظت که تاثیر زیادی در موفقیت رزمندگان در عملیات های مختلف داشت.

سردار صفوی با بیان اینکه هنر مردان نیکی چون سردار زارعی پاک زیستن، پاک مردن و خدمت به مردم است، تصریح کرد: هنر مردان بزرگی چون مرحوم سردار زارعی این است که تا آخر به مردم و ولایت وفادار باشند. در آرمان‌ها، افکار و تفکراتشان نباید تحریف شود.

سردار جلالی نیز در این مراسم اظهار داشت: مرحوم زارعی از رزمندگان مخلص دفاع مقدس بود که فعالیت خود را از پایین ترین سطوح رزمی منطقه آغاز کرد و با توجه به تخصص در عرصه جنگلداری منشاء خدمات شایانی شد. ورود به عرصه مخابرات که تاثیر زیادی با سرنوشت جنگ داشت.

وی حوزه فعالیت مرحوم زارعی را حوزه ای بسیار سخت و پیچیده عنوان کرد و افزود: با توجه به فعالیت های ایشان دانش دفاعی و الکترونیکی در عرصه جنگلداری ارتقاء یافت به همین دلیل نام مرحوم سردار زارعی همواره با ارتش عجین شده است. جنگل و منطقه ای که او طراحی کرده است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: همه حوزه های پدافندی در دفاع مقدس دارای افرادی بودند که معمار آن منطقه بودند. مثلاً شهید حسن تهرانی مقدم معمار میدان موشکی و حسن شفیعی زاده معمار توپخانه کشور بودند. معماری، تأسیس، مدیریت و ظرفیت سازی جنگل های سپاه نیز از جمله فعالیت های مرحوم سردار زارعی بود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور افزود: فعالیت ها و خدمات این سازمان محدود به دوران دفاع مقدس نیست و پس از دفاع مقدس شاهد خدمات قابل توجهی در عرصه های علمی و بسیج اساتید و ارتقای سطح علمی بوده ایم. دانشکده فنی دانشگاه امام حسین (ع) که حاصل هم افزایی و تناسب ظرفیت علمی با برنامه های توسعه کشور است.

سردار جلالی خاطرنشان کرد: همواره با ساماندهی معلمان کشور و راه اندازی کارگروه های مختلف در حوزه های مختلف و جستجوی راهکارهای علمی برای رفع مشکلات به مشکلات اصلی کشور می پرداخت.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور ادامه داد: یکی از ویژگی های بارز شخصیت این مجاهد نستوخ این بود که موقعیت و جایگاه وی در مناصب مختلف باعث نمی شد که روحیه ولایتمداری و انقلابی خود را فراموش کند و همیشه اهل بیت بود. پاسدار انقلاب اسلامی که برای یک رسالت بزرگ خلق شده است.

به گفته سردار جلالی، اوج بصیرت وی تلاش برای نشان دادن نقاط ضعف و مشکلات توافق برجام است که خروش و فریاد و شور انقلابی او در جایگاه نماینده شورای اسلامی در تاریخ کشور ثبت شود. انقلاب اسلامی و امروز شاهدی است که صحت این فریادها و غیرت را ثابت می کند ما مردیم.

وی تصریح کرد: در دیداری که با نمایندگان سازمان پدافند غیر عامل کشور با مقام معظم رهبری داشتیم، رضایت و خشنودی مقام معظم رهبری در انتصاب ایشان به عنوان جانشین آن سازمان، دل مرحوم زارعی را شاد کرد. و به راحتی در آن سازمان خدمت کند. : نشان از مباشرت ایشان بود که انگیزه ای دوگانه برای خدمت در این سازمان ایجاد کرد.

رئیس سازمان مردم نهاد کشور خاطرنشان کرد: خویشتن داری، اخلاص، شور دینی و انقلابی، بی اعتنایی به مادیات، پشتکار و پایداری از ویژگی های ارزشمندی است که تمامی همکاران وی در سازمان مردم نهاد کشور از آن برخوردارند. خوب به خاطر بسپار

دیدگاهتان را بنویسید