سرمربیان تیم های تکواندو نوجوانان و نوجوانان دختر چه گفتند؟


ساعت: 10:37
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887286

سرمربیان تیم های تکواندو نوجوانان و نوجوانان دختر درباره مسابقات قهرمانی جهان صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ پنجمین دوره مسابقات جهانی تکواندو نوجوانان که از روز پنجشنبه 15 مردادماه با حضور 669 تکواندوکار از 90 کشور به میزبانی بلغارستان در صوفیه آغاز شده بود، شامگاه یکشنبه 18 مردادماه با اولین قهرمانی ایران به پایان رسید.

تیم تکواندو نوجوانان دختر ایران که با ۶ تکواندوکار راهی صوفیه شده بود با کسب ۶ مدال شامل ۴ طلا، یک نقره و یک برنز بر سکوی مسابقات جهانی ایستاد. عناوین زیر به ترتیب با تیم های تایلند، کره جنوبی، آذربایجان و ازبکستان به دست آمد.

برای پسران تیم تکواندو کره جنوبی 4 مدال طلا و 4 نقره کسب کرد. جوانان کشورمان که با 7 تکواندوکار در این دوره از مسابقات شرکت کرده بودند 2 طلا و 1 نقره کسب کردند و تیم ملی مکزیک سوم شد و آذربایجان و تایلند چهارم شدند.

پس از بازگشت تیم تکواندوی نوجوانان ایران از رقابت های جهانی سرمربیان تیم های دختر و پسر، درباره این مسابقات صحبت کردند.


نعیمی: این جوانان آینده تکواندو ایران را خواهند ساخت

حسینعلی نعیمی سرمربی تیم تکواندو پسران ایران درباره مسابقات قهرمانی جهان گفت: مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در سطح فنی بسیار بالایی بود و اکثر تیم ها با بهترین و آماده ترین بازیکنان خود به صوفیه آمدند و شاهد مبارزات خوب و با کیفیتی بودیم. .

وی افزود: اگر بخواهیم مسابقات صوفیه را با دوره های قبل مقایسه کنیم، باید گفت که کمیت و کیفیت مسابقات به خوبی افزایش یافته است و در واقع این مسابقات نشان داده است که رشد تکواندو در سطح جهان شتاب گرفته و دوره شیوع آن افزایش یافته است. کرونا و به تعویق انداختن مسابقات به مدت 2 سال تاثیری در ادامه این روند ندارد.

نعیمی ادامه داد: با توجه به اینکه قوانین داوری و نحوه نگهداری نسبت به قبل تغییر زیادی کرده است، شرایط نسبت به دوره های قبل بسیار متفاوت بود. داوران حاضر در این مسابقات هنوز این تغییرات را به طور کامل جذب نکرده اند، در برخی موارد یکی از داوران در برخورد اخطار می دهد اما داور دیگر در همان شرایط اخطار نمی دهد. این تا حدودی روی رقابت تاثیر گذاشت.

سرمربی تیم ملی درباره شرایط تیم تکواندو نوجوانان ایران گفت: در مجموع با توجه به شرایطی که داشتیم از عملکرد اعضای تیم رضایت نسبی داریم. 3 سال دوری از زمین و عدم تجربه در این رده سنی بسیار موثر است. 2 نفر از اعضای تیم قبل از اعزام بیمار شدند و با شرایط یکسان وارد مسابقه شدند و نتوانستند با حداکثر توان خود عمل کنند. در مجموع با توجه به اینکه با 7 تکواندوکار رقابت کردیم و در بین بهترین تیم های دنیا به مقام دوم رسیدیم که عنوان ارزشمندی است.

وی افزود: معتقدم این نفرات و کسانی که برای حضور در مسابقات آسیایی و جهانی در اردوهای تیم ملی حضور دارند آینده تکواندو ایران را خواهند ساخت و نباید از آنها عقب ماند. باید با برنامه ریزی دقیق و حساب شده از آنها در روند تکواندو ایران حمایت کنیم. بگذار در سال های آینده به کشور ما افتخار کنند.

نعیمی در پایان گفت: این را مدیون همکارانم در کادر فنی، مسئولان فدراسیون و همه کسانی هستم که به ما کمک کردند تا بتوانیم در جهان تکواندو ایران رتبه بگیریم. این هدیه شگفت انگیز اعضای تیم ملی به مردم عزیز ایران اسلامی بود تا در شرایطی که با سیل و کرونا مواجه هستیم، دل همه مردم را شاد کنیم.


محمدیان: قهرمانی با 6 تکواندوکار اتفاق بزرگی بود

سرمربی تیم نونهالان ایران درباره مسابقات قهرمانی جهان گفت: بعد از 2 سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا، ابتدا فکر می کردم تکواندوکاران به همین دلیل شرایط فنی خوبی ندارند اما کاملاً خوب بود. برعکس، و من واقعاً انتظار چنین رقابت بالایی را نداشتم. بدون شک این دوره از مسابقات در سطح فنی بالایی و حتی شاید بتوان گفت فراتر از محدودیت های رده سنی خردسالان برگزار شد. برخی از کشورها نیز پیشرفت خوبی از خود نشان دادند و تکواندوکاران بیشتر کشورها تشنه مدال بودند و این موضوع بر غنای فنی مسابقات افزود.

بهترین مربی جهان افزود: علاوه بر وقفه 2 ساله، تغییر قوانین داوری و دور شماری برای تعیین برنده تکواندوکار کار را برای همه طرف ها سخت کرد. اعضای تیم ما هیچ تجربه اجرایی نداشتند. در این شرایط در 2 ماهی که برای آماده سازی وقت داشتیم سعی کردیم از نظر فنی اعضای تیم را با شرایط جدید برگزاری مسابقات و مهمتر از آن با قوانین جدید داوری آشنا کنیم. در طول تمرین زمان زیادی صرف اخطارها شد و اعضای تیم به این باور رسیدند که هر مبارزه معنای 2 بازی را دارد. نصب این عناصر سخت و زمان بر است. اما کادر فنی تمام تلاش خود را کرد و در مدت زمانی که داشتیم، اعضای تیم به شرایط حمل و نقل نزدیک شدند.

محمدیان ادامه داد: این تمرینات باعث ایجاد اخطار تکواندو 5 در بین اعضای تیم ما نشد. در واقع اگر تکواندوکاران ما از داور اخطار می گرفتند، مبارزه را به گونه ای انجام می دادند که دیگر اخطار قبلی را دریافت نکنند. این به این دلیل است که ما روی هر اخطار کار کردیم و یک تاکتیک ویژه برای هر قسمت از نبرد ایجاد شد. یعنی تکواندوکاران ما بازی به بازی با تاکتیک های بالا پیشرفت کردند و خدا را شکر به اهداف تمرینی خود رسیدیم.

سرمربی تیم تکواندو نوجوانان ایران با اشاره به اینکه تکواندوکاران ما برای کسب مدال استرس نداشتند، خاطرنشان کرد: در تمرینات علاوه بر مسائل فنی، روی مسائل روحی و روانی نیز کار کردیم. برای کسب مدال هیچ فشاری روی اعضای تیم وجود نداشت، تمام تلاش ما این بود که شرایطی را در طول مبارزه ایجاد کنیم تا بتوانند از موقعیت های خود در زمین و مقابل حریف به خوبی استفاده کنند.

وی ادامه داد: تیم تکواندو ایران برای اولین بار با 6 تکواندوکار در مسابقات خردسالان جهان شرکت کرد که برای ایستادن بر سکوی اول جهان با این نفرات عملا کار بزرگ و قابل تقدیری انجام دادیم. من به این دختران افتخار می کنم زیرا مطمئن هستم که در آینده بیشتر از آنها خواهیم شنید.

محمدیان ادامه داد: هر 4 تکواندوکار مدال طلا در 2 راند تمام پیکارهای خود را بردند و یک راند هم به حریفان ندادند. پرنیان ساکی که نقره گرفت نیز در نبرد نهایی با اختلاف کم نتیجه را از دست داد.

سرمربی تیم تکواندو دختران ایران در پایان گفت: ایستادن بر سکوی قهرمانی کار بزرگی است که دختران شایسته ایران توانسته اند انجام دهند و امیدوارم بتوانیم محبت های این عزیزان را جبران کنیم. مردم عزیز ایران اسلامی و آنها را شاد کنند البته جا دارد از همکاران کادر فنی، رهبری فدراسیون و همه کسانی که در این مدت همه شرایط را برای این رویداد بزرگ فراهم کردند تشکر کنم.



دیدگاهتان را بنویسید