سرنوشت ایران در دستان مسی و نیمار!

با این حال، شکست مقابل انگلیس و برد ژاپن مقابل آلمان باعث شد که ایران در جدول آنلاین فیفا، آسیا را به سامورایی ها برساند. در پایان دور دوم داستان تغییر کرد. برد مقابل ولز و شکست غیرمنتظره تیم کاستاریکای هاجیمه موریاسو جایگاه دو تیم را در رده های اول و دوم آسیا تغییر داد. اما با پایان مرحله گروهی، سرانجام قهرمانی آسیا از دست ایران خارج شد و به ژاپن رفت.

اما نکته نگران کننده برای تیم ملی ایران این است که تیم های کره جنوبی و استرالیا به لطف موفقیت خود در جام جهانی و صعود به مرحله بعد، فاصله امتیازی خود را با تیم کی روش به میزان قابل توجهی کاهش داده اند و اگر ادامه دهید. غافلگیر کردن و برنده شدن ایران در مرحله یک هشتم نهایی به رده چهارم آسیا سقوط می کند! اتفاقی که می تواند بدترین رنکینگ فیفا در 9 سال اخیر ایران باشد.

در اینجا نگاهی داریم به تمامی احتمالات در رده بندی فیفا پس از یک هشتم نهایی جام جهانی:

سرنوشت ایران در دستان مسی و نیمار!این جدول وضعیت فعلی و احتمالی رنکینگ فیفا در بین تیم های ایرانی است که در هر صورت و در پایان جام جهانی مقام اول آسیا متعلق به ژاپن است. اگر کره جنوبی یا استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی شگفتی ساز شوند، تیم قرقیزستان به رده چهارم سقوط خواهد کرد. اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و برزیل و آرژانتین از سد نمایندگان آسیا بگذرند، ایران در رده دوم آسیا و بیست و چهارم جهان باقی می ماند.

* ژاپن:

سامورایی ها به لطف 2 پیروزی بزرگ مقابل آلمان و اسپانیا امتیازات خوبی به دست آوردند، اما با شکست مقابل کاستاریکا امتیاز آنها از بین رفت. اما دستاورد ژاپن از مرحله گروهی رتبه اول آسیا و 29.92 امتیاز مثبت است.

اگر سامورایی ها بتوانند کرواسی را با کسب بیش از 26 امتیاز شکست دهند، حتی می توانند به رده هفدهم رده بندی جهانی صعود کنند. با این حال، حتی شکست مقابل کرواسی ها آنها را از قله آسیا دور نمی کند.

* ایران:

رکورد تیم ملی در جام جهانی 15.29 امتیاز منفی و یک باخت در قله آسیا است. دانشجویان کی روش در حال حاضر در رتبه 24 جهان قرار دارند و در صورت پیروزی کره جنوبی و استرالیا، این موقعیت می تواند بدتر شود. از آنجایی که 14 تیم از شانزده تیم حاضر در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی بالاتر از ایران هستند، در نتیجه جایگاه ایران در پایان جام جهانی هرگز کمتر از 26 نخواهد بود.

* کره جنوبی:

شاگردان پائولو بنتو موفق شدند با پیروزی دیرهنگام مقابل پرتغال شگفتی ساز شوند و به دور بعدی جام جهانی راه پیدا کنند. با این حال، شکست مقابل غنا به معنای کسب تنها 9.19 امتیاز از مرحله گروهی بود. کره جنوبی با بدترین قرعه ممکن روبرو شد و باید در دور بعد به مصاف برزیل برود.

پیروزی کره ای ها مقابل مدعی اول عنوان قهرمانی یعنی 37.59 امتیاز به حساب آنها. این بدان معناست که کره جنوبی می تواند رتبه دوم آسیا را از ایران بگیرد. اما شکست این تیم شرایط را تغییر نمی دهد.

* استرالیا:

تیم گراهام آرنولد در شرایط خوبی برای صعود تاریخی به رنکینگ فیفا قرار دارد. اگر آنها مانند عربستان سعودی شگفتی ساز شوند و آرژانتین را شکست دهند، می توانند جهشی بزرگ در رده بندی جهانی داشته باشند.

سرنوشت ایران در دستان مسی و نیمار!بدترین رتبه ایران در رنکینگ فیفا در سال های اخیر به 13 تیر 1392 برمی گردد که ایران در آسیا چهارم شد.
سرنوشت ایران در دستان مسی و نیمار!در رده بندی ماه آینده ایران با یک پله صعود به رتبه سوم رسید. از آن تاریخ، بیش از 9 سال، ایران همواره در رتبه اول یا دوم آسیا بوده است. در صورت پیروزی کره جنوبی یا استرالیا یا هر دو تیم، ایران با سقوط به رده چهارم آسیا، بدترین رتبه خود را در 9 سال اخیر تجربه خواهد کرد.

* نتیجه گیری نهایی:

1- مقام اول آسیا به ایران از دست می‌رود و حتی حذف ژاپن هم باعث نمی‌شود در پایان جام جهانی آن جایگاه به دست شاگردان کی روش بیفتد.

2- در صورت پیروزی هر یک از تیم های کره جنوبی و استرالیا در مرحله یک هشتم نهایی، ایران به مقام سوم آسیا سقوط می کند. این بدترین رتبه ایران در 9 سال اخیر و از 8 آگوست 2013 تاکنون است.

3- اگر کره جنوبی و استرالیا از سد برزیل

دیدگاهتان را بنویسید