سریال سنجرخان در زمستان پخش می شود؟/ شاید فصل دوم مستوران گزینه نوروزی تلویزیون باشد


ساعت: 12:39
تاریخ انتشار: 09/06/1401
کد خبر: 1913980

سریال تاریخی «سنجرخان» به کارگردانی محمدحسین لطیفی که روایتگر مبارزه یکی از قهرمانان کرد با استعمار روس و انگلیس است، به زودی روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تلویزیون با انجام سریال های نمایشی، فیلم و سریال همواره تلاش می کند رسالت سرگرمی خود را به درستی انجام دهد و یکی از ژانرها و مضامینی که علاوه بر جنبه سرگرمی می تواند هویت ملی و فرهنگی مخاطب را ارتقا دهد، ساخت سریال های تاریخی مذهبی است تا بینندگان تلویزیون بتوانند شخصیت ها و داستان ها را ببینند. .. داستان های تاریخی شان، ناآگاهانه با فراز و نشیب های تاریخ کشورشان آشنا می شوند و می دانند چه کسانی با این مردم همدردی می کنند و چه کسانی خائن به این ملت هستند.

در ادامه این گزارش مروری کوتاه بر سریال هایی در این ژانر داریم که به زودی روی آنتن تلویزیون می رود.


bcf8ac14 3099 43fb 997e 9fe8368db4da خبر خاکستری


سنجر خان

سریال تاریخیسنجر خانبه کارگردانی محمدحسین لطیفی و تهیه کنندگی حسین جلالی که فیلمبرداری را قبل از شیوع ویروس کرونا آغاز کرده بود و این پروژه بزرگ چندین بار به دلیل ویروس کرونا و مشکلات مالی متوقف شد، اکنون در حال انجام آخرین کارهای پست پروداکشن است و در حال انجام است. راه به زودی. رهبر ارکستر بازی خواهد کرد.

مرحوم ضیاءالدین دری پیش از این نگارش این سریال را بر عهده داشت، پس از وی با کمک قطب الدین صادقی که علاوه بر بازی در این سریال به عنوان سرپرست کیفی نیز مشغول است، حمیدرضا سبحانی نژاد را می نویسد و ادامه این کار را تکمیل می کند. .

سنجرخان وزیری معروف به سردار اکرم زمانی که روس ها مناطق مختلف ایران از جمله کردستان را اشغال کردند، با علم به عمق بحران و فشار زیاد مهاجمان، ابتدا با ارسال نامه به حاکم سنندج و کسب اجازه، درخواست کرد. اجازه جنگ داد و سپس ناامید از حمایت آنها، در اوایل کار به جنگ با ارتش انگلیس رفت و با شکست انگلیسی ها راه جنگ با روس ها برایش آسان شد. با اتکا به نیروهای مردمی روستاهای اطراف سنندج به میدان نبرد با روس ها رفت و سرانجام در بعدازظهر عاشورای 1337 به شهادت رسید.

فرشید گویلی که یکی از بازیگران پرافتخار و صاحب سبک استان کردستان است در نقش سنجرخان بازی می کند. 80 درصد از بازیگران این سریال اهل استان کردستان هستند و در کنار این بازیگران چهره هایی مانند محمود پاک نیت در نقش حاکم سنندج و در نقش «شریف الدوله»، احمد نجفی به عنوان فرمانده نیروهای روسی. ، جلیل فرجاد در نقش آیت الله شریعتمدار (از روحانیون) اهل سنت منطقه)، پیام دهکردی، خلیل خان برادر سنجرخان، علی اویوند پیشکار والی سنندج (آصف دیوان)، فاطمه شکری (خدمتکار) سنجرخان)، حمیدرضا نعیمی (رضاخان)، قطب الدین صادقی، سردار رشید و همچنین حسن ترکی (فیض الله خان)، شیما ملایی (همسر سنجرخان)، لیلی ساعدی (همسر خلیل خان)، سودا کنبری (همسر برادر سنجرخان) ، زاهد زندی (خان برادر دیگر سنجرخان) و تارا کبادی (همسر دوم سنجرخان) از بازیگران محلی این سریال تلویزیونی هستند..

این سریال 26 قسمتی قرار است زاویه ای از مقاومت مردم کردستان در برابر استعمارگران روس و انگلیس را به نمایش بگذارد.


d5e62d8a 3fb9 404d b7bc 0fac401033c2 خبر خاکستری


شاید فصل دوم مستوران گزینه ای برای تلویزیون نوروزی باشد

فصل اول سریال تاریخیمستورانبه کارگردانی مسعود آب پرور و سید جمال سیحاتمی تابستان امسال از شبکه اول سیما پخش شد و با توجه به استقبال مخاطبان از این سریال، فصل دوم این سریال نیز در دست تهیه است.

شهرکی به نام مستوران برای این سریال تدارک دیده شده و هم اکنون فصل دوم این سریال در حال تصویربرداری است. بر خلاف فصل اول، سیدعلی هاشمی کارگردان و عطا پناهی تهیه کننده سری دوم مستوران هستند.

سیدعلی هاشمی پیش از این علیرضا رئیسیان را در فیلم «دوران عشاقی» و مهدی مظلومی در فیلم کمدی «سه غریبه» به عنوان دستیار کارگردان همراهی می کرد تا اینکه در سال 1376 اولین فیلم خود را با عنوان «زعفرانیه 14 تیر» ساخت. جلوی دوربین رفته و هم اکنون فصل دوم سریال مستوران را به عنوان تلاشی از سری اول خود کارگردانی خواهد کرد.

محمد حنیف نویسندگی این اثر را بر عهده دارد و علاوه بر بازیگران اصلی فصل اول، مهیا دقانی نیز به جمع بازیگران اضافه شده است. دگانی در فصل دوم سریال نایلا به جای سارا رسول زاده در نقش نایلا بازی کرد.

این سریال محصول سازمان هنری رسانه اوج است و «استودیو بادبان» مدیر اجرایی این پروژه است و قرار بود در نوروز 1402 از شبکه اول سیما پخش شود اما به نظر می رسد فصل چهارم سریال «ظهر» باشد. خا» در این زمان شانس بیشتری برای پخش دارد. . حال باید منتظر ماند که کدام سریال به عنوان گزینه نوروزی و رمضانی در شبکه یک معرفی می شود.


fd77b22f 0dc2 49f8 bc37 32cc4409f389 خبر خاکستری


عشق کوفی

سازمان هنری رسانه ای اوج علاوه بر تولید فصل دوم مستوران، سریال تاریخی مذهبیعشق کوفیآن را نیز در دستور کار خود قرار داده است. سریالی به کارگردانی حسن آخوندپور و تهیه کنندگی سعید سعدی که هم اکنون در شهر غزالی تصویربرداری می شود.

عشق کوفی قرار است در 14 قسمت باشد و داستان عاشقانه ای را در کوفه در سال 61 هجری روایت کند و تا واقعه کربلا و شهادت سیدالشهداء (ع) ادامه داشته باشد..

شبنم قربانی و سعید شریف دو بازیگر اصلی این سریال هستند و نادر سلیمانی، لعیا زنگنه و حسین سلیمانی نیز دیگر بازیگران این سریال تاریخی هستند.

آخوندپور پیش از این با ساخت فیلم کوتاه و دریافت جوایز بین المللی توانایی خود را در این زمینه ثابت کرده است. در سال 1365 اولین مجموعه تلویزیونی خود را با عنوان «زیر سقف آرزو» برای شبکه استانی اترک (خراسان شمالی) پخش کرد و سپس با ساخت چندین فیلم تلویزیونی این مسیر را ادامه داد و اکنون به سراغ سریال «عشق کوفی» کنداکتور می رود. در یکی از شبکه های تلویزیونی اصلی


بیشتر بخوانید؛


ضد، محرمانه و شهباز در راه کنداکتور


سریال Cerberon’s Feast and Divorce به زودی پخش می شود

دیدگاهتان را بنویسید