فصل دوم مستوران تا پایان سال تولید می شود/ نون.خ در ایام نوروز و رمضان پخش می شود.


ساعت: 16:14
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۱/۰۵
کد خبر: 1887450

غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال شبکه یک از برنامه ریزی سریال 30 قسمتی «نون.خ» برای ایام نوروز و رمضان از شبکه یک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست سریال مستوران امروز سه شنبه 20 مردادماه با حضور عوامل این سریال در اداره کل «روابط عمومی» صدا و سیما برگزار شد.

در ابتدا غلامرضا الماسی مدیر گروه فیلم و سریال یک سیما گفت: در راستای هم افزایی که صداو سیما در تولیدات نمایشی خود دارد، ساخت و پخش سریال مستوران در دستور کار قرار گرفت. با هماهنگی سازمان اوج پروژه ای بر اساس داستان های کهن و داستان های اخلاقی و قرآنی طراحی شد.


سریال سی قسمتی «نون.خ» برای نوروز و رمضان 1402.

مدیر شبکه یک همچنین از ساخت فصل دوم این سریال خبر داد و گفت: طراحی فصل دوم سریال آغاز شده و تا پایان سال ساخت آن به پایان می رسد، مشخص نیست چه زمانی خواهد بود. پخش خواهد شد. برای نوروز و رمضان سریال «نون.خ» را داریم که 30 قسمت است و «مستوران» در این مدت پخش نمی شود.

و افزود: سریال مستوران در فصل اول در 26 قسمت تولید و پخش شد و به نظرم پرمخاطب بود. در حوزه تولیدات تاریخی، مولفه هایی مانند بازیگران، لباس، صحنه و صحنه می توانند مخاطب را جذب کنند.

فائزه یارمحمدی نویسنده سریال گفت: این پروژه برای ما نویسنده بسیار سخت بود. ما می خواستیم سنت قصه گویی و شنیدن داستان را احیا کنیم و منابع ما تاریخ شفاهی موجود بود.

وی افزود: خدا را شکر امروز بازخوردهای مثبتی داشتیم. برخی پرسیدند این سریال کی و در چه مقطعی است، اما شروع این سریال با همان «یکی بود و یکی نبود» است و ما نخواستیم آدرس زمانی بدهیم، می‌خواستیم وارد دنیای خیال شویم و افسانه.


ابراز پشیمانی از اجبار تلویزیون به کار در آپارتمان

صفا آقاجانی بازیگر این سریال نیز در سخنانی گفت: همکاری زیادی با این کار نداشتم و در همان قسمت های اول کشته می شوم. اما همانطور که همه می دانند کار اصلی من با قصه های شبانه است و با قصه گویی بیشتر آشنا هستم که متأسفانه تلویزیون این کار را نکرده و سعی کرده تخیل مخاطب را بیدار کند. کار به کار آپارتمان نشینی نیز کشیده شده است. در حالی که ایرانی ها عاشق قصه گفتن و شنیدن هستند، عاشق دیدن و شنیدن فانتزی هستند و خدا را شکر که اتفاق خوبی با این سریال افتاد. امیدواریم تحریک تخیل در سریال سازی ادامه داشته باشد و به پایان نرسد.

الهه خادمی دیگر بازیگر این سریال نیز گفت: فکر می کنم به دلیل حضور یک نویسنده زن، نقش زنان را در این سریال بسیار متفاوت دیدیم و زنان در داستان نقش اول را داشتند.

حامد محمودی بازیگر جوان سریال مستوران گفت: تصویربرداری این سریال یک سال و چهار ماه به طول انجامید. فکر می کنم یکی از ویژگی های ساخت و فیلمبرداری این سریال غیر خطی بودن آن بود و فکر می کنم این باعث خسته کننده نشدن آن نشد و همه دنبال یک شخصیت می رفتند.

وی درباره نقش خود گفت: نقش شهاب نقش سختی بود و اگر زیاده روی کند به فرسودگی می انجامد. مردم می خواستند فصل های بعدی سریال را ادامه دهند و خوشحال بودند که داستان های قدیمی را در این سریال گرد هم می آورند.


امیدوارم کمی از خط قرمزها عبور کنیم

آقاجانی در ادامه درخواست کرد: امیدوارم کمی از خط قرمزها عبور کنیم تا روایت ها واقعی تر شود. در تولیدات رادیویی بازنگری شود تا ذائقه مخاطب بهتر شود و به شخصیت و داستان توجه بیشتری داشته باشد.

الماسی نیز در پاسخ گفت: واقعیت این است که خط قرمز کامل نداریم. صدا و سیما، گروه موسیقی و تولید نیز تمام تلاش خود را می کنند تا اطمینان حاصل شود که آسیبی نمی بیند. خیلی از این نکات را خود مردم از ما می خواهند، مردم ما اهل فرهنگ اسلامی هستند و گاهی خودشان این چیزها را می خواهند. مردم به جزئیات توجه می کنند زیرا سواد رسانه ای آنها تغییر کرده است. بعضی جاها نمی توانیم مخاطب را مجبور کنیم که این نقطه را ببیند و این نقطه را نبیند، اما اگر از سیستان و از خوزستان تا خراسان مخاطب را با تنوع فرهنگی بالا ببینیم، متوجه می شویم که این توجه مخاطب به جزئیات است. طبیعی

مدیر گروه فیلم و سریال در ادامه درباره تکلیف بیلبورد به این سریال اظهار کرد: صداوسیما طیف وسیعی از مخاطبان دارد، از کسانی که می گویند آن را نمی بینند و مخفیانه تماشا می کنند تا افرادی که به این سریال دسترسی ندارند. بستر، زمینه. او ممکن است به دلایلی تلویزیون تماشا نمی کند و بیلبورد او را هدایت می کند. با این حال، این طراحی از بهترین خود دوستان بود. انتقاداتی به ما وارد می شود که مدل تبلیغاتی تبدیل به سیستمی برای آثار نشده است. سریال یک بسته فرهنگی پرهزینه است و برای تماشای آن باید برای مخاطب هزینه کنیم.

در ابتدای جلسه توضیح داده شد که کارگردان سریال به دلیل حضور در شهر نتوانسته در نشست خبری شرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید