سر استقلال را بریدند تا به اوج نرسد

سر استقلال را بریدند تا به اوج نرسد

علی چینی بازیکن و مربی سابق استقلال در خصوص دیدار تیم های استقلال و فولاد و مشکلات داوری و همچنین اظهارات سرمربی خوزستانی درباره مشکلات داوری توضیحاتی ارائه کرد.

چرا بازی استقلال به دعوای داوری تبدیل شد؟

من کاری به هیچ کاری ندارم. فقط می خواهم به صحبت های آقای فنایی اشاره کنم که در تلویزیون گفتند یکی از اشتباهات در محوطه جریمه فولاد قطعا پنالتی بوده است. برای من مهم نیست که پنج، چهار اشتباه یا کمتر بوده است! اما همین یک پنالتی برای استقلالی ها کافی بود تا هر سه امتیاز این دیدار را کسب کنند. متاسفانه داور حق استقلال را ضایع کرد و سر استقلالی ها را برید.

اجازه دادن به کمیسیون قضایی برای انجام این اشتباهات استقلال چه فایده ای دارد؟

فایده نداره! چطور است که وقتی بازیکنی مرتکب اشتباه می شود، کارت قرمز می گیرد و حتی گاهی از طرف باشگاه جریمه می شود، اما وقتی داور اشتباه می کند، هیچکس اهمیتی نمی دهد؟ آیا این عدالت است؟ چرا داوران هوشمندانه رفتار نمی کنند؟ چرا وقتی چنین اشتباهاتی مرتکب می شوند، برای مجازات آنها با جرایم سنگین مواجه نمی شوند؟ حداقل 3 تا 4 هفته آنها را از رقابت دور نگه دارید تا دیگر مرتکب اشتباه نشوند. اینکه نمی توانند به راحتی زحمات یک تیم را خراب کنند.

شما در استقلال بازی کردید و مربی آن تیم بودید. چند نفر برای هر مسابقه زحمت می کشند تا یک بازی استقلال را رقم بزنند؟

هر بازی شامل 50 مرد در یک مسابقه لیگ برتر می شود تا کل تیم خوشحال زمین را ترک کند. اما متاسفانه می بینیم که با این اشتباهات فاحش هواداران ناراحت می شوند و تیم استرس می گیرد. اکنون باید با 17 امتیاز در صدر جدول باشیم. نمی دانم چرا این اتفاقات برای استقلال می افتد.

شنیده ها حاکی از آن است که دیدار ساپینتو با داور بازی نساجی باعث ناراحتی داوران شده است؟

داور جایگاه ویژه ای در فوتبال دارد. در واقع داور کار داوری را انجام می دهد و به هیچ وجه نباید تعصب داشته باشد. این خیلی اهمیت دارد! آقای قاضی شما کار بزرگ و سختی دارید. قضاوت مغرضانه قیمت دارد. باید جواب بدی اگر ساپینتو اشتباه کند که او را جریمه کنید، با تیم او چه می کنید؟ هرکس برای کار خودش هزینه می دهد. بچه های استقلالی که آنقدر زحمت می کشند و عرق می ریزند که زحماتشان در این راه هدر نرود.

آیا می دانستید که داور استقلال و فولاد قصد تجدید نظر دارد؟

برو شکایت کن این آقایی که بازی را خراب کرد حالا می خواهد با شکایت کارش را تمام کند. فکر می کنم با این شکایت منظورش این است که من اعتراض می کنم. باز هم می گویم یک پنالتی که آقای فنایی گفتند گرفته نشد برای استقلال کافی بود تا سه امتیاز را بگیرد.

جواد نکونام در پایان این دیدار عنوان کرد که استقلالی ها برای گرفتن پنالتی شیرجه می زدند. تو هم اینجور فکر میکنی؟

به جواد نکونام توصیه می کنم برای تیمش صحبت کند. استقلال دنبال پنالتی نبود و نیست. استقلال آنقدر برتر از فولاد بود که بیشتر دقایق بازی در نیمه زمین فولاد برگزار شد. اگر این همه هجوم روی دروازه فولاد نبود، این همه بحث درباره داوری مطرح نمی شد.

در این مورد بیشتر توضیح می دهید؟

از جواد نکونام که در لالیگا هم حضور داشت می خواهم دوباره تنها بنشیند. حتی بدون همکاران فنی اش مثل مهدی هاشمی نسب که دوست خوب من است. بنشینید و بازی استقلال و تیمش را تماشا کنید. سپس به آنچه در کنفرانس مطبوعاتی گفت فکر کنید. استقلال آنقدر توانمند است که می تواند هر حریفی را در لیگ برتر شکست دهد مگر اینکه چنین اتفاقاتی مانع او شود. از نظر همه تیم ها اعم از سپاهان، گل گهر، پرسپولیس و … امسال سال سختی در لیگ برتر است و اگر این مسائل غیر فوتبالی مانعی برای استقلال شود، برای ما سخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید