آل سعود از 81 نفری که 47 نفر از آنها را سر بریدند شیعه هستند / جنایت عربستان در پاسخ به شکست مقابل انصارالله


ساعت: 12:01
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815393

گزارش دانا از رفتار غیرانسانی سازمان های حقوق بشری;

این کارشناس خاورمیانه با اشاره به اینکه عربستان در یک روز 81 نفر را سر برید، گفت: از این تعداد 47 نفر از شیعیان القطیف شرقی هستند که تنها در میدان شهر به دلیل جهت گیری شیعی خود و همکاری با آنها سر بریده شدند. انصارالله و ایران.»

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ «سکوت» پیش از «جنایت و قتل» اگرچه پدیده و رویداد جدیدی نیست، اما این روزها بیش از پیش به چشم می خورد. همچنین اینکه جریانات افراطی در منطقه اعم از سلفی، داعش، تکفیری و… با حمایت ریاض یا واشنگتن جنایت می کنند و یا خود این دولت ها جنایت می کنند، پدیده جدیدی نیست.

جای تعجب نیست که در یک روز 81 معترض و شیعه توسط حکومت سعودی اعدام می شوند و جهان در مقابل این راه جنجالی سکوت خواهد کرد. به نظر می رسد جهان به این رفتارهای متناقض، نابرابری، جنایت و نژادپرستی عادت کرده است. موضوع مهم پیگرد این جنایات توسط افراد آزاده است.

بدیهی است که نهادهای حقوق بشری رفتار خود را بر اساس دلارهای نفتی تنظیم می کنند و آن را مدیون دولت فعلی هستند. در این میان این سوال بی پاسخ مانده است که افکار عمومی چگونه از این نهادها و رفتارها می گوید؟

با شروع رویدادهای جهانی پس از درگیری روسیه با اوکراین، ظلم یمن بیش از پیش آشکار شده است. 7 نفر از اعدام شدگان توسط آل سعود یمنی هستند. علاوه بر این، نام 41 معترض شیعه نیز در میان این افراد به چشم می خورد.

در همین رابطه حسن هانی زاده کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی دانا با اشاره به جنایت رژیم آل سعود مبنی بر گردن زدن 81 نفر در یک روز، گفت: جامعه مدنی در کشور وجود ندارد و این کشور با فتوای برخی از رهبران مذهبی وهابی و وهابی اداره می شود.

وی افزود: ابتکار عمل در درگیری نظامی عربستان و یمن در دست انصارالله است که با سازوکار محلی ضربات سنگینی به آل سعود وارد کردند. آرامکو ضربه سنگینی به آل سعود است و آل سعود را وادار به واکنش منفعلانه می کند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه عربستان در یک روز 81 نفر را سر برید، ادامه داد: از این تعداد 47 نفر از شیعیان الشرقیه القطیف بودند که به دلیل تمایل به تشیع و همکاری تنها در میدان شهر گردن زدند. با انصارالله و ایران.

وی با اشاره به سکوت مجامع جهانی و فعالان حقوق بشر در قبال جنایت در عربستان گفت: سر بریدن این 81 نفر هیچ توجیه قانونی ندارد.

هانی زاده با بیان اینکه این اولین بار نیست که عربستان سعودی دست به چنین اقدامی می زند و سابقه دارد، ادامه داد: در گذشته با شمشیر اعدام های دسته جمعی از جمله آیت الله نمر النمر را که به طرز فجیعی سر بریده شد، انجام داده اند.

وی گفت: عربستان یک کشور نفت خیز با منابع طبیعی است و از این طریق با سازمان های حقوق بشری مرتبط می شود. جامعه جهانی پاسخگو نیست.


واکنش ها به اعدام 81 معترض و شیعه در عربستان

تیتر روزنامه جام جم نوشت: در شرایطی که سازمان ملل و رسانه های غربی تنها به عمد بر بحران اوکراین تمرکز می کنند، رژیم سعودی یکی از وحشیانه ترین جنایات خود را علیه مردم بی گناه مرتکب شده است.

روزنامه ایران نیز در تیتر «قاتل شیعه سعودی» نوشت: کشورهایی که همیشه مدعی حمایت از حقوق بشر هستند سکوت کرده اند.

«اعدام های هدفمند آمریکا در عربستان»، «جنایت سعودی»، «قتل»، «پرونده خونین سعودی» از جمله واکنش های رسانه ای به اعدام 81 نفر در عربستان بود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید