سفر بیل مکانیکی به قطر


ساعت: 12:09
تاریخ انتشار: 1401/04/07
کد خبر: 1879235

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه برای شرکت در لغو تحریم ها وارد دوحه پایتخت قطر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علی باقری معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مذاکرات لغو تحریم ها وارد دوحه پایتخت قطر شد.

حمیدرضا دهگانی پوده سفیر جمهوری اسلامی ایران در دوحه با انتشار ویدئویی در این خصوص نوشت: برای شما آرزوی موفقیت در انجام ماموریت مهم خود برای حفظ منافع ملت بزرگ ایران دارم.

گفتنی است، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که به همین منظور به قطر سفر کرده بود، امروز با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر نیز دیدار کرد.

مذاکرات برای رفع تحریم ها قرار است امروز (سه شنبه 16 تیرماه) در دوحه، پایتخت قطر برگزار شود و بر اساس اظهارات قبلی سعید حاطب زاده، این مذاکرات به صورت غیرمستقیم با تسهیل اتحادیه اروپا انجام خواهد شد.

در همین راستا، سعید حاطب زاده، سخنگوی سابق وزارت امور خارجه روز گذشته (دوشنبه) در آخرین نشست هفتگی خود با خبرنگاران گفت: انتظار می رود آمریکایی ها بیایند و در عمل نشان دهند که میراث ترامپ را تحویل خواهند داد و آنها را اعضای مسئول فرض کنند. باید صبر کنیم و ببینیم ما متعهد هستیم که این معدود مسائل باقی مانده را در اسرع وقت حل کنیم و امیدواریم پیام هایی که بورل خواهد داشت در عمل دیده شود.

وی گفت: کاری که ما در مذاکرات انجام می‌دهیم در وهله اول برای بعد هسته‌ای نیست، زیرا بعد هسته‌ای یک بار و فقط برای بخش‌هایی از اختلاف که برای رفع تحریم‌ها باقی مانده خلاصه شده است. آنچه انجام می شود تنها چند سوال در زمینه رفع تحریم هاست، بنابراین چیزی به توافقات وین اضافه نخواهد شد و چیزی کم نخواهد شد. آقای امیرعبدالیان هم اشاره کردند که آقای بورل که اینجا بودند نقش تسهیلگر را داشتند. آنچه بین ما و طرف مقابل انجام می شود مسائل محتوایی است. این مذاکرات ادامه همان قالبی است که در وین بود، یعنی به صورت غیرمستقیم انجام می شود و فقط در مورد موضوعات بحث انگیزی است که در آخرین نشست وین باقی می ماند. امیدواریم شاهد نتایج مثبت باشیم. توپ در جعبه واشنگتن است، با پاسخ، اگر آمد، مطمئن باشید که می تواند به سرعت انجام شود.

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید