سفر وزیر فرهنگ از موزه 50 سال به تأخیر می افتد / وعده تامین مالی موزه پاسارگاد

زمان: 15:00
تاریخ انتشار: 1400/07/22
کد خبر: 1776133

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی در سفر خود به موزه در پاسارگاد ، وعده شایستگی این پروژه قدیمی را داد که به مدت 50 سال متوقف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدمهدی اسماعیلی که همزمان با هفتمین سفر استانی هیئت دولت به استان فارس سفر کرده بود ، روز پنجشنبه به عنوان نماینده رئیس جمهور عازم شهر پاسارگاد شد و در بدو ورود مورد استقبال استاندار ، امام جمعه و سایر فرمانداران شهرستان قرار گرفت. به

در این سفر وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی به مسائل و موانع توسعه شهر پاسارگاد پرداختند و در این سفر از موزه پاسارگاد که 50 سال است در خواب است بازدید کرد.

فرماندار شهرستان پاسارگاد با بیان اینکه این موزه 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، گفت: برای تکمیل این سازه به 60 میلیارد تن اعتبار نیاز است.

محسن فلاحی افزود: این موزه که میلیاردها تومان به قیمت امروز هزینه دارد 50 سال است که بلاتکلیف مانده و باید با اعتبار فکری کافی ساخته شود.

وی ادامه داد: اعتبارات عمرانی شهر پاسارگاد در سال 1400 حدود 8 میلیارد تومان بود که از این میزان 2 میلیارد تومان برای تکمیل این موزه اختصاص داده شد اما با این اعتبارات به زودی نمی توان از آن بهره برداری کرد و سالها ادامه داشت.

وزیر فرهنگ و رهبری اسلامی قول دادند که این مسئله را حل کرده و بودجه کافی را برای بهره برداری از این موزه در دو سال آینده تامین کنند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید