سفیر اوکراین در تهران: ایران در جنگ روسیه علیه ما در کنار مسکو قرار گرفته است

سفیر اوکراین در تهران: ایران در جنگ روسیه علیه ما در کنار مسکو قرار گرفته است

روز جدید : سفیر اوکراین در ایران در مواضع عجیبی به کشورمان روی آورد و یک زن را متهم و حتی تهدید کرد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران اکنون در کنار روسیه ایستاده است، اما اگر مثلاً فرض کنیم که سال آینده در روابط با روسیه مشکلاتی وجود دارد و اگر موضع دولت ایران مبنی بر عدم حمایت از اوکراین ادامه پیدا کند، شما در سال آینده درخواست مطالبه خواهید کرد. سرگئی بوردیلیاک گفت. غذای خود را از اوکراین ببرید، اوکراین می پرسد که تا کنون کجا بوده اید؟

وی با اشاره به سفر خود به جزیره کشم گفت: در جزیره کشم بودم و دیدم تانکرهای نفت در آنجا منتظر مشتریان بودند. من متعجب بودم که برای کمک به اوکراین برای برخی از این نفتکش ها در لهستان و رومانی چه اتفاقی می افتد. “تو فرستادیش. وی گفت: همه کشورهای آسیای میانه و خاورمیانه کمک های انسان دوستانه زیادی ارسال کرده اند اما یک ریال از جمهوری اسلامی ایران دریافت نکرده ایم.

واکنش به بیانیه ضد ایرانی

البته این سخنان بی اساس بی پاسخ نماند. سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این مواضع گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال جنگ اوکراین روشن و روشن است. ما بارها مخالفت خود را با اصل جنگ اعلام کرده ایم، در حالی که ریشه های این بحران نیاز به بررسی جدی دارد. پایبندی به منشور ملل متحد و اقدام صادقانه در توافقات و گفتگوهای بین المللی راه حل امروز اوکراین است. بهتر است سفیر اوکراین توییت وزیر خارجه اوکراین را دوباره بخواند تا موضع دولت او را بفهمد.

دیدگاهتان را بنویسید