سفیر سوئد به وزارت امور خارجه احضار شد

ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: 1301/10/22
کد خبر: 1922446

در واکنش به اظهارات مداخله جویانه برخی مقامات اروپایی، سفیر سوئد در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در واکنش به اظهارات مداخله جویانه برخی مقامات اروپایی، «ماتیاس لنز» سفیر سوئد در تهران، 31 آذرماه در سمت ریاست دوره ای اتحادیه اروپا به وزارت امور خارجه احضار شد.

در این نشست مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه با محکومیت هرگونه دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: اروپا باید به جای سرزنش، فرافکنی و استفاده از استانداردهای دوگانه، مسئولیت خود را جدی بگیرد. به ارزش های حقوق بشر برای سایر کشورها احترام بگذارد. توجه داشته باشید

مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: غربی ها برای رسیدن به اهداف بلند پروازانه خود از حقوق بشر به عنوان ابزار دیپلماتیک سوء استفاده می کنند، در حالی که حقوق بشر اصالت دارد و هدف نهایی آنها حفظ کرامت انسانی و ارزش های اخلاقی است.

مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: توجیه توهین به ارزش های دینی، مذهبی و ملی سایر ملل به بهانه آزادی، خیانت به مفهوم مقدس آزادی و تعقیب است. ابتذال انسانی و فرهنگی و طنز مقدسات و ارزشهای توهین آمیز مسیر تکامل و کمال نیست.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به نقش برخی کشورهای اروپایی در ترویج خشونت و نفرت در سایر کشورها، تصریح کرد: دخالت در امور داخلی کشورها خلاف تمامی قوانین و مقررات بین المللی است و جمهوری اسلامی ایران ایران قطعا آن را تحمل نمی کند.

مدیرکل اروپای غربی در پایان از سفیر سوئد به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا خواست تا اعتراضات جمهوری اسلامی ایران را به کشورهای اروپایی در مورد دخالت غیرقابل قبول کشورهای عضو در امور داخلی ابلاغ کند. امور ایران و از وی خواست تا از این رویه مخرب دست بردارد.

در این دیدار سفیر سوئد اعلام کرد که وضعیت را به بروکسل، مقر اتحادیه اروپا گزارش خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید