سلام فرمانده سرآغاز همدلی برای دهه 90 است


ساعت: 13:38
تاریخ انتشار: 14/01/01
کد خبر: 1840596

سرود و موسیقی پتانسیل زیادی برای همراهی با کودکان در دهه 90 دارد و مسئولان عالی فرهنگی کشور با درک این موضوع می توانند این لحظه را در سیاست های خود لحاظ کرده و آن را به درستی هدایت کنند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در روزهای پایانی سال گذشته ویدئو و ویدئویی با عنوان “سلام فرمانده” چندین بار از شبکه سوم سیما پخش شد و شاید به طور جدی پس از اولین لحظات تحویل سال این سرود به صورت رسمی توسط همین شبکه ارائه شد و محتوای سرود، لحن، صدا و همخوانی دختر و پسرهای کوچک این گروه باعث شد که «سلام فرمانده» به تدریج جای خود را در میان مردم و جامعه باز کند.

شاید یک ماه طول کشیده باشد تا این سرود در فضای مجازی پخش شود و بچه های کوچکتر با شنیدن آن از تلویزیون یا تلفن همراه آن را زمزمه کنند.

اما عملا روز قدس امسال را می توان آغازی برای اتحاد گروه های سرود از شهرهای مختلف کشور با همخوانی و سردادن سردار «سلام فرمانده» دانست؛ سرودي كه به نماد وفاداري دهه 1990 به مذهب و روستا تبديل شد. این ارادت که مویرگی و خودجوش بود در سراسر کشور پخش شد و کم کم صدا و سیما شروع به کار کرد و اعلام کرد که خواندن این سرود را در مدرسه و خانه خود ضبط کنید و برای ما بفرستید تا پخش کنیم. آن را بر شما


ba0e876d 0831 4134 9f8e f9749628f6cd خبر خاکستری

حالا صدای «سلام فرمانده» از هر زاویه به گوش می رسد؛ سرودی که پتانسیل نفوذ در کودکان و نوجوانانی را دارد که هر روز آهنگ‌ها، ویدیوها و موسیقی‌های ایرانی و خارجی را گوش می‌دهند، تماشا می‌کنند، تماشا می‌کنند و این آزادی را دارند که انتخاب کنند چه کسی را تا این حد گوش دهند. برای حفظ آن و آواز خواندن برای یکدیگر.

اما برخی معتقدند اگر جدیدترین آهنگ ساسی مانکن و تتلو توسط دانش آموزان در ردیف های مدرسه آنها زمزمه و رقص شود، هیچ اجباری در کار نیست و همه چیز در فضایی کاملا آزاد انجام می شود. اما حالا مدیران مدارس برای فریاد زدن، پیوستن به سیستم و ترک کاروان، کودکان را مجبور به خواندن و حفظ سرود سلام فرمانده کرده اند.

البته تجربه نشان می دهد که نهادهای فرهنگی ما عادت کرده اند یک کار فرهنگی خوب مثل سرود سلام فرمانده را در مواردی با خودشان و بدون خودشان تکرار کنند تا نتیجه معکوس بدهند، اما به این نکته توجه کنید که اگر مفاهیم طولانی می خواهیم. ارزش ها، مذهب و فرهنگ ما چاره ای نداریم جز اینکه به دهه نود اعتماد کنیم و به زبان آنها بازی کنیم. دهه 1990 اگر امیدی به حفظ و تداوم این انقلاب و آرمان های آن باشد، از دل آنها بیرون می آید.


91cc3565 716f 4965 98ba fc801647672a خبر خاکستری

سرود و موسیقی پتانسیل زیادی برای همراهی با کودکان در دهه 90 دارد و مسئولان ارشد فرهنگی کشور با درک این موضوع می توانند این لحظه را در سیاست های خود گنجانده و آن را به درستی هدایت کنند. اهمیت ویژه سرود، موسیقی، بازی های رایانه ای و انیمیشن شاید سرآغاز رشد و شکوفایی کودکان و نوجوانانی باشد که معتقدیم از نظر نجومی از تفکر مذهبی و انقلابی دور هستند اما این سرود ثابت کرد که ایده و اجرای یک خوب است. کار می تواند نتایج خوبی نیز داشته باشد و بدون شک اگر این اتفاق برای زبان خود بچه ها در سایر زمینه های ذکر شده بیفتد، پیامدهای منحصر به فردی خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید