سلسله خشم پمپئو و ادعاهای ضد ایرانی همچنان ادامه دارد


زمان: 07:07
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813249

مایک پمپئو، وزیر خارجه سابق آمریکا که همواره برای حفظ سیاست فشار حداکثری علیه ایران مبارزه کرده است، همچنان از لغو تحریم‌ها با پایان مذاکرات وین و ادامه تلاش‌های دولت بایدن برای بازگشت به سازمان ملل عصبانی است. به شدت بی رحمانه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ این روزها مذاکرات وین در مرحله تصمیم گیری کشورهای غربی است و اگر آنها و به خصوص واشنگتن تصمیمات لازم را بگیرند و از زیاده خواهی و بازی های سیاسی دست بکشند، توافق خوبی دور از ذهن نخواهد بود.


اما در حالی که دولت جو بایدن در تلاش برای بازگشت به برجام است، مایک پمپئو که سیاست فشار حداکثری او و رهبر ماجراجو دونالد ترامپ شکست خورده است، در پیامی توئیتری گفت: لغو تحریم‌ها علیه ایران منجر به جنگ و ترور بیشتر خواهد شد. و این برنامه هسته ای ایران را متوقف نخواهد کرد.

او به ادعاهای دروغین و توئیت های خشمگینانه علیه ایران ادامه داد و مدعی شد که ایران ثروتمند به کشتار در سراسر جهان، حتی در اینجا در خانه ادامه خواهد داد.

ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا علیرغم تایید مقامات دولتی خود از جمله رکس تیلرسون وزیر امور خارجه قبل از پمپئو مبنی بر اینکه ایران به تعهدات خود در توافق و مقاومت مشاوران امنیت ملی کاخ سفید عمل کرده است، 8 می 2018 (18 مه 1397). ) برخلاف هشدارهای اعضای برجام و انتقادات بین المللی، به طور یکجانبه از برجام خارج شد و در قالب کمپین «فشار حداکثری» تحریم هایی را اعمال کرد. سیاستی که نه در تغییر رفتار ایران و نه در امضای قرارداد جدید به هیچ یک از اهداف آمریکا نرسید و بسیاری از مقامات سابق و فعلی دولت آمریکا به شکست آن اذعان داشتند و آن را عامل شرایط کنونی می دانستند.

از زمانی که ترامپ از توافق خارج شد، وزیر امور خارجه پمپئو و دیگر مقامات آمریکایی گفته اند ترکیبی از تشدید تحریم ها، انزوای دیپلماتیک و تهدیدهای نظامی ایران را روی میز مذاکره قرار خواهد داد. ترامپ بارها علناً خواستار مذاکره با ایران شده است و هیچ نشانه ای از دشمنی با ایران باقی نگذاشته است. او در آخرین سال حکومتش به دنبال جبران شکست های خارجی اولین سیاست آمریکا بود که حتی متحدان واشنگتن را با امضای توافقنامه با ایران و جلب اعتماد سیاسی آواره کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید