سلسله اخراج اساتید مستقل دانشگاه در دولت سیزدهم ادامه دارد

علی سرزعیم از اعضای هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن تایید خبر برکناری خود اعلام کرد: از زمانی که سوال مطرح شد دوست نداشتم موضوع قطع همکاری با دانشگاه علامه رسانه ای شود. و علیرغم آرزوی دیروز من اتفاق افتاد. در مورد سوالات دوستان به اختصار عرض کنم که این مشکل قدیمی است و به اواخر شهریور پارسال برمی گردد که به دلیل اعتبار و نیاز به تمدید سالیانه اعلام شد قرارداد من تمدید نشده است. با اینکه وارد شدم و اولش بهم برخورد کرد اما به دلایلی از تم استقبال کردم. بعدها که ریاست محترم دانشگاه و معاونت محترم آموزشی لطف کردند و به من پیشنهاد تجدید نظر دادند، تمایلی به این کار نداشتم. در واقع طلاق اختیاری بود. من هیچ بدخواهی ندارم و مطمئنم افراد بهتر و تحصیلکرده تری که بخواهند وارد دانشگاه شوند جایگزین خواهند شد. از این رو بحث خسران و این حرف ها واقعاً ربطی ندارد و من هم در گوشه ای دیگر از این مملکت کار می کنم. نمی‌دانم انگیزه اصلی این تصمیم چیست، اما فکر نمی‌کنم سیاسی باشد، اما حدس می‌زنم که به موضوع حسادت و تنگ نظری در بین همکاران دانشگاه برمی‌گردد.
به خدا سوگند می دانم.» این استاد دانشگاه علامه طباطبایی تاکید کرد: برای من فعالیت هایی ارزشمند و مهم است، مانند تالیف کتاب یا همفکری در مسائل روز کشور و یا شناخت و مشارکت در حل مشکلات اجرایی. که در نظام نمره دهی دانشگاه ارزش چندانی ندارند، من نه به خاطر حرص به حقوق و نه برای عنوان تحصیلی به دانشگاه نرفتم، بلکه آنقدر که خواستم واقعیت را دیدم، شاید دنبال این چیزهای پسندیده باشم. جای دیگه یا شاید کلا از دانشگاه خداحافظی کنم و به صورت انفرادی به کار مورد نظر بپردازم.بنابراین در کل مشکل خاصی پیش نیامده و بهتره ازش چشم پوشی کنیم.از دلسوزی ممنونم با احسان و مهربانی همه دوستان و برای همه دوستان و همکاران خوبم در دانشگاه علامه و مدیران دلسوز آن آرزوی موفقیت و سلامتی دارم.»
سرزیم همچنین در مصاحبه دیگری گفت: به من اطلاع دادند که دیگر قرارداد را تمدید نخواهند کرد. بعداً رئیس دانشگاه و معاون آموزشی به من گفتند درخواست تجدید نظر بدهم که من هم بنا به دلایلی گفتم که دیگر تمایلی به ادامه همکاری ندارم. دلایل بی اساس برای اخراج من مطرح کردند که بیشتر مربوط به اتفاقات مدرسه است.
وی درباره دلایل برکناری خود به سایت دیداربان گفت: به نظر من یک سری دلایل غیرمنطقی بیان شد که چندان جالب نبود. سرزعیم گفت: نه، این ربطی به اعتراضات اخیر نداشت و اصلا سیاسی نبود. مربوط به وقایع مدرسه بود.»

دیدگاهتان را بنویسید