دلایل اخراج من را بیاورید/ اخراج من از دانشگاه آزاد در تاریخ این دانشگاه بی نظیر است

دلایل اخراج من را بیاورید/ اخراج من از دانشگاه آزاد در تاریخ این دانشگاه بی نظیر است

دکتر نعمت احمدی، استاد دانشگاه و از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد در تهران، گفت که از دانشگاه اخراج شده است. این خبر بازتاب گسترده ای در رسانه های داخلی و بین المللی داشت. این رسانه در این خصوص با دکتر نعمت احمدی گفت و گو کرده است که در ادامه می خوانید:

چه زمانی وارد دانشگاه آزاد شدید و دلیل اخراجتان چه بود؟

من از ابتدا وارد دانشگاه آزاد شدم. اما در اوایل دهه 70 با حق تدریس و عنوان استاد مدعو در دانشکده حقوق شروع به تدریس کردم. من سالها در شهرهای مختلف مثل بندرعباس، کرج و زنجان بودم. در 80 سالگی مدرس تمام وقت شدم، ده ها پایان نامه و رساله در دانشگاه حقوق، ادبیات و تاریخ داشتم.

هر شغلی یک روز شروع می شود و یک روز تمام می شود، من در زمینه های مختلفی مانند روزنامه نگاری، حقوق و کشاورزی فعالیت دارم، اما هیچ کدام از اینها مانع علاقه من به تدریس نشده است، ممکن است دانشگاه به آن نیاز نداشته باشد. بازنشستگی یا بازخریدی فرد، اما اخراج زمانی رخ می دهد که تخلفات توسط کارمند انجام شود.

دلایل فسخ را به شما نگفتند؟

تا الان به من اطلاعی نداده اند، فقط نامه پایان کار را برای ریاست دانشکده ارسال کرده اند.
با توجه به اینکه هم اکنون اخراج اساتیدی وجود دارد، به نظر شما این رویکرد چه پیامدهایی برای جامعه علمی کشور دارد؟

دانشگاه آزاد یک مجموعه دانشگاهی خاص است، در زمان حیات هاشم رفسنجانی بارها از ایشان پرسیدم و خودشان می خواستند ترتیبی بدهند که هیچ گونه دخالت خارجی در مدیریت دانشگاه صورت نگیرد، این دانشگاه توسط شورای اجرایی دانشگاه اداره می شد که این قبیل بداخلاقی ها بود. .

مسئول مجموعه باید به کل مجموعه علاقه مند باشد. چند نفر از مسئولین امروز دانشگاه آزاد در دانشگاه آزاد عضویت ندارند و جای دیگری مسئول هستند. تصمیمات اشتباه بگیرید.

دانشگاه آزاد بعد از انقلاب فرهنگی تأسیس شد. در جریان انقلاب فرهنگی بسیاری از اساتیدی که به خاطر آنها حقوق می گرفتند اخراج شدند. اما دانشگاه آزاد با تحمل آیت الله هاشمی این افراد را جذب می کند. استاد شو دانشگاه آزاد به خاطر بی اخلاقی هایی که در دانشگاه های دولتی انجام می شد چاقوی جامع و علمی می گیرد. دلیل فضای بی روح دانشگاه های کشور به خصوص دانشگاه آزاد زمانی است که خود دانشگاه و کارکنانش علاقه ای به کل مجموعه ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید