اخراج اساتید از دانشگاه ها ادامه دارد

اخراج اساتید از دانشگاه ها ادامه دارد

در پی اخراج اساتید دانشگاه که پس از اعتراضات اخیر آغاز شد، گزارش هایی مبنی بر اخراج دو استاد دیگر از دانشگاه های حکیم سبزواری و بهشتی تهران منتشر شده است.

روز پنجشنبه 6 بهمن ماه، شورای صنفی دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری در نامه ای خطاب به رئیس آن دانشگاه، دستور برکناری حسن باقری نیا را غیرقانونی و ناعادلانه خواند و گفت: برای دانشگاه شرم آور است که جامعه می تواند یک عضو تحصیل کرده دانشگاه را به خوبی ببیند، حتی یک عضو عادی که با اقدامات بسیار ناجوانمردانه و البته غیرقانونی یک استاد مجرب، شریف و با درایت را از کار تعلیق کرده و او را از مأموریت اولیه خود یعنی آگاهی بخشی و انتقال عشق و دانش باز داشته است. !؟

در این بیانیه آمده است: این عضو هیئت علمی گروه علوم تربیتی و روانشناسی «در این روزهایی که حقایق غبارآلود شده است، سکوت نکرده و حمایتش همواره شامل حال مردم این دیار بوده است».

در ادامه این نامه، «کسانی که تصمیم به تعلیق دکتر باقری نیا در دانشگاه و خارج از دانشگاه گرفته اند» التماس دارند در این تصمیم تجدید نظر کنند و ایشان را در ترم جدید به دانشگاه بازگردانند.

در همین حال شورای صنفی دانشگاه های کشور از برکناری امیر نیکپی، استاد جامعه شناسی و مردم شناسی دانشگاه بهشتی خبر داد.

به گفته این هیئت، این جامعه شناس چهارمین استاد برکنار شده از دانشگاه بهشتی پس از نگار شعلبی از دانشکده الهیات، محمد راغب از دانشکده ادبیات و اسلام ناظمی از دانشکده مهندسی کامپیوتر است.

در 13 بهمن، یکی از اساتید دانشگاه فردوسی از اخراج خود و چند تن دیگر از همکارانش خبر داد.

مهشید گوهری، استاد ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که پس از هفت سال تدریس، قطع همکاری با وی و چند تن از همکارانش قطعی شد.

وی نوشت: این ترم شرایط برای تمرین علمی خرد، آزاد اندیشی و عدالت خواهی در دانشگاه فراهم شد و این بهانه ای شد برای پاکسازی جمعی از معلمان ادبیات دانشگاه فردوسی. زهرا شوخجان، استاد علوم سیاسی دانشگاه شهید باهنر کرمان، نمونه دیگری از اساتید اخراجی است که به دلیل عدم برگزاری کلاس در روزهای 24، 25 و 26 آذرماه به کمیته تخلفات علمی فراخوانده شده و اکنون ورود آنها به دانشگاه ممنوع است. دانشگاه و برگزاری کلاس ها

ابوالفضل شایان، مدیر گروه تربیت بدنی دانشگاه جهرم نیز با حکم تعلیق از ۲۰ آبان از حضور در دانشگاه و هرگونه فعالیت آموزشی محروم شد. احکام اخراج اساتید دانشگاه با اخراج دکتر رضا امیدی از دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران آغاز شد و با اخراج محسن برهانی از اعضای هیات علمی دانشکده حقوق دانشگاه تهران ادامه یافت.

دیدگاهتان را بنویسید