سمت بدون مأموریت؛ چالش بزرگ شهرداری ها چیست/ علت تاخیر برخی دستگاه ها چیست؟

ساعت: 09:53
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۱۸
کد خبر: 1790761

اجرای قانون تغییر وضعیت شهدا تا کجا رسیده است؟

قانون تغییر وضعیت ایثارگران موضوع مهمی است که در دستگاه های مختلف در دست بررسی است، اما کمبود پست های خالی بدون احراز سمت به معضلی جدی در تعیین تکلیف نیروهای اداری در شهرداری های مازندران تبدیل شده است و باید منتظر تصمیم وزارتخانه باشیم. امور داخلی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، با توجه به اجرای بخشنامه سازمان امور اداری و استخدامی کشور مبنی بر اعمال بند (د) 1- تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 کل کشور، کلیه کارکنان ایثارگر شهرداری به صورت ثابت و رسمی در می آیند. کارمندان در عین حال ماهیت کار خود را حفظ می کنند. .

با توجه به ابهامات فراوان استان ها و شهرداری های سراسر کشور در خصوص نحوه استخدام یا تغییر وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری ها و خانواده های آنان در اجرای قوانین و مقررات مربوطه، پرونده های قضایی به منظور ایجاد وحدت رویه در درخواست و نظارت بر استان های سراسر کشور اطلاع رسانی می شود.

قانون تغییر وضعیت شهدا موضوع مهمی است به همین دلیل دستگاه های مختلف روند درست و همه جانبه ای را به نفع اکثریت ایثارگران در نظر می گیرند.

با توجه به اعتراضات فراوان ایثارگران نسبت به اجرای نادرست این قانون در سال 1400، واکنش های زیادی از سوی مسئولان به احقاق حقوق ایثارگران صورت گرفت.

برخی دستگاه ها به بهانه های مختلف اجرای قانون تبدیل اشتغال را به تعویق می اندازند در حالی که قوانین در این زمینه کاملاً مشخص است. زیرا بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و منابع مالی و وام های لازم برای اجرای آن تعیین شد.

0636aa7f 112b 478d 95f2 9da78f03638e خبر خاکستری
قانون بودجه 1400 مقرر می دارد برای اجرای بند (د) ماده (87) قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه های مشمول ماده (2) قانون خدمات کامل ایثارگران موظفند نسبت به تعیین و اصلاح وضعیت استخدامی کشور اقدام کنند. همه افراد تحت پوشش هنر (21) قانون عمومی خدمات ایثارگران شاغل در نمایندگی ها موضوع آن قانون با اسامی مختلف و رابطه استخدامی آنها قراردادی یا قراردادی یا شرکتی معین یا قرض الحسنه جاری و تبصره ماده (32) می باشد. و ماده (17) قانون مدیریت خدمات کشوری و وام طرح های عمرانی یا سایر موضوعات اعم از مدیریت و تملک موضوع بندهای (الف) و (ب) بند (45) قانون مدیریت خدمات کشوری خدمت یا ( 2) بند (و) ماده (44) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب 24 مهرماه 1389 به صورت رسمی جذب می شود.

* کمبود جای خالی مشکل جدی در تعیین تکلیف نیروها است

مدیرکل استانداری و شوراهای استانداری مازندران در گفت و گو با خبرنگار بلاغ؛ وی در خصوص آخرین وضعیت شهدای شاغل در شهرداری ها گفت: بر اساس ابلاغیه به شهرداری ها، این کارگران و شرکت هایی که فرزندان شهدا هستند و در شهرداری مشغول به کار هستند به تهران اجازه همکاری با این افراد را به عنوان کارگر دائمی داده اند. قرارداد منعقد شده است.

سید محمد محمدی تکامی توضیح داد: قسمت دوم مربوط به افرادی است که در محیط اداری کار می کنند و به دلیل نداشتن مجوز، سازمان شهرداری کشور طی مذاکراتی با سازمان استخدامی به دنبال رفع مشکل کار و نظارت برآمد. .

وی با اشاره به اینکه اکثر شهرداری های مازندران به دنبال تبدیل نیروی کار به صورت قراردادی دائمی هستند، افزود: مشکل شهرداری ساری این است که نیروهای غیرکارگری که می خواهند به صورت رسمی استخدام شوند نیاز به تعیین پست سازمانی برای آنها دارند. “پیدا کردن.

محمدی تاکامی ادامه داد: شهرداری ساری نامه ای به سازمان شهرداری کشور نوشته و اعلام کرده که پست سازمانی آزاد برای برخی نیروهای اداری وجود ندارد.

مدیرکل امور استانداری و شوراهای استانداری مازندران با اشاره به اینکه سایر شهرداری های استان پس از ابلاغ این دستورالعمل پیگیری می کنند، گفت: پس از بررسی لیست، نیروهای شهرداری اقدام به انتخاب افراد کرده و مراحل اداری تکمیل می شود.

99a6224f 0335 428b 945a 8f8f8eb3b8af خبر خاکستری

این کارمند کمبود پست های خالی را مشکل جدی در تعیین تکلیف نیروهای اداری در شهرداری ها اعلام کرد و افزود: در این قسمت منتظر تصمیم وزارت کشور هستیم.

جواد طالبی شهردار ساری در جلسه اخیر شورای اسلامی شهر ساری در خصوص تعیین تکلیف وضعیت شهدای شاغل در شهرداری به استناد بند (و) و (د) ماده 44 تبصره 20 قانون بودجه سال 1400 گفت: : قانون اساسنامه را تغییر داد، برخی دیگر برای تغییر اساسنامه وارد مرحله گزینش شدند و مابقی پس از تعیین پست سازمانی متناسب با رشته آموزشی در خدمت گزینش معرفی می شوند.

وی با اشاره به تغییر وضعیت نیروهای شرکتی شهرداری تصریح کرد: وزارت کشور آزمون ویژه نیروهای شرکتی فعال در شهرداری ساری را با تغییر وضعیت 10 درصدی کارکنان حاضر و اعزام به سازمان شهرداری ها ابلاغ کرد. برای بازرسی و تایید شرکت کنندگان

* ما قانون را اجرا می کنیم

سرپرست امور ایثارگران شهرداری ساری در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: بنا به گفته شهردار ساری سازوکارها و فرآیندهای مربوط به تغییر وضعیت استخدامی ایثارگران پیگیری می شود و پس از رفع موانع موجود، ایثارگران شاغل در شهرداری ساری اقدام به انجام این کار خواهند کرد. تغییر وضعیت.”

محمد لزگی بابیان اینکه وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری ساری تغییر خواهد کرد، گفت: فرزندان، شوهر، برادر و خواهر (مشمول قانون) در جلسات متعدد شهرداری ساری مورد بررسی قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی از همکاران مشمول این قانون به عنوان پیمانکار و شرکت در شهرداری ساری فعالیت می کنند که هویت این افراد با پیگیری و بررسی اسناد و مدارک و تلاش مکرر پیشکسوتان شهرداری ساری تایید شد، خاطرنشان کرد: با توجه به نداشتن پست سازمانی چالشی بزرگ برای شهرداری ساری تلقی می شود اما با این وجود یکی از دغدغه های مهم شهردار ساری است که جلسات متعددی را در دستور کار قرار داد و خواستار پیگیری جدی شد.

سرپرست امور ایثارگران شهرداری ساری یادآور شد: در جلسه بعدی که با حضور مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری و مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران برگزار شد؛ در جلسه ایثارگران شهرداری ساری با حضور مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری سازمان شهرداری های کشور برگزار شد. در مرحله اول مقرر شد فرزندان هنوز مشخص نشده شهدا و جانبازان بالای 70 درصد شاغل در شهرداری شناسایی و در خدمات گزینش شغل معرفی شوند. گام های انتخابی برداشته شده است.

لزگی بابیان اینکه اداره امور ایثارگران شهرداری ادامه داد: در مرحله بعدی مقرر شد 25 نفر از فرزندان شاهد و جانباز بالای 70 درصد پس از تعیین پست سازمانی متناسب با تخصص در گزینش معرفی شوند.

وی افزود: برای سایر درخواست های پیشنهادی که ممکن است از مفاد قوانین فوق بهره مند شوند، استعلام لازم از سوی سازمان اداری استخدامی و سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور انجام و در صورت اتخاذ تصمیم قانونی، شهرداری اقدام خواهد کرد. اطلاع رسانی شود.

سرپرست امور ایثارگران شهرداری ساری با تاکید بر اینکه تحول در وضعیت ایثارگران شاغل در شهرداری جدی است و اجرای این مهم خدمت ارزنده ای به جامعه ایثارگران است، گفت: جایگاه سازمانی سخت است اما این موضوع را پیگیری می کنیم تا در شهرداری نیز قانون اجرا شود.

به گزارش بلاغ، تغییر وضعیت جانبازان شاغل در نهادهای دولتی و عمومی نص صریح قانون است. طبق بند (د) تبصره 20 قانون بودجه 1400 کلیه ایثارگران مؤسسات باید قبل از پایان سال ثبت نام و رسمیت پیدا کنند.

در متن قانون محدودیت زمانی وجود ندارد، اما در بخشنامه ای با عنوان «چرخه به کلیه دستگاه های اجرایی مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات ایثارگران» که توسط نوباخت رئیس سابق سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده است. ، مقالاتی وجود دارد که این تغییر را مشروط می کند. فرض بر این است که قبل از امسال استخدام شده باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید