علت تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان چیست؟

علت تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان چیست؟
جواد نوبتی معلم استان آذربایجان شرقی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش در این نشست گفت: یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هنوز برنامه راهبردی ارائه نکرده است. حتی گفتیم که وضعیت بدتر هم می شود چرا که قوانین رتبه بندی توسط دانشگاه بدون دخالت شورای آموزش عالی تدوین و کپی شده و تاکنون 28 بار ویرایش شده است.

وی افزود: عباس نجار رئیس مرکز برنامه ریزی و امور اداری منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش آیین نامه کپی شده را به شورای عالی تحویل داد و اعتراضات را نادیده گرفت.

نوبهتی درباره سند تحول بنیادین گفت: این سند باید هر 5 سال یکبار بازنگری می شد اما به دلیل اینکه خوب متولد نشده و بودجه کافی برای اجرای آن در نظر گرفته نشده است، هنوز اجرایی نشده است. برای اجرای سند تحول باید نهادهای مختلف آموزش ببینند اما من به عنوان معلمی با 32 سال سابقه هیچ کدام از راهکارهای سند تحول را نمی دانم.

مریم رنگامیز طوسی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و عضو شورای عالی آموزش و پرورش در این نشست درباره تغییرات رتبه بندی معلمان گفت: مطالبات معلمان در ابتدا اعلام شد. آنها خواستار این بودند که حقوقشان هم مانند سایر کارمندان دولت باشد.» آموزش و پرورش تحت الشعاع قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: درخواست معلمان افزایش حقوق است زیرا نسبت به سایر کارمندان حقوق کمتری دریافت می کنند، این درخواست با این روش رتبه بندی محقق نمی شود.

طوسی ادامه داد: بدنسازان می گویند تفاوت حقوق خود با اساتید دانشگاه 20 درصد است اما این موضوع در رتبه بندی محقق نشده است و به دلیل بودجه اندکی که برای آن در نظر گرفته شده می خواهند همه فرهنگیان را در اولویت قرار دهند. “

دیدگاهتان را بنویسید