مستندات تخلفات شهرداری در زمان کلیباف را در اختیار قوه قضاییه قرار دادم/ علت تاخیر در پرونده ساختاری است

مستندات تخلفات شهرداری در زمان کلیباف را در اختیار قوه قضاییه قرار دادم/ علت تاخیر در پرونده ساختاری است

روز جدید : یکی از اعضای شورای تشخیص مصلحت می گوید: تاخیر در رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در شهرداری کلیباف می تواند علل مختلفی داشته باشد که بیشتر آنها ساختاری است.

مصطفی میرسلیم، یکی از اعضای شورای تشخیص نیز در ارزیابی مجمع تصویب FATF گفت: پا و خروج، تحریم ها را برای ما سخت می کند، اشتباه است، FATF یکی از موارد دست و پاگیر است وگرنه اصل اشتباه نیست. .

وی افزود: به عبارت دیگر هماهنگی با سایر کشورها در مقررات بانکی یا پولی و تبادل اطلاعات حیاتی نیست، این هم کار بسیار خوبی است اما در صورتی که تحریم نباشیم. وقتی تحت تحریم هستیم، نمی‌توانیم اطلاعاتی را که مربوط به خودمان است و باید تحریم‌ها را دور بزنیم، افشا و ارائه کنیم، زیرا این کار بر شدت آنها می‌افزاید.

میرسلیم در پاسخ به سوالی درباره نتیجه پرونده فساد در شهرداری گفت: فعالیت های گسترده ای در دوره مدیریت کلیباف در تهران انجام شد که آثار آن کاملا مشهود است. من گزارش دادم و از او خواستم این موارد را بررسی کند، احتمالاً فرصت دیگری نداشته است، پس پرونده ها را بعداً پیگیری کردیم، زیرا این موارد از جمله مواردی بود که به ضرر مردم و مربوط به حقوق عامه بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سپس مستندات مربوط به تخلفات صورت گرفته در شهرداری را در اختیار قوه قضاییه قرار دادم تا بررسی و شفاف سازی کنند. من هنوز اطلاعی ندارم و البته منتظرم تا ببینم تا کجا پیش رفته. دو سال پیش این پرونده ها را به دادستانی کل کشور و بازرسی داده بودم تا همه این پرونده ها را بررسی کنند تا از تخلفات و نقض حقوق بشر جلوگیری شود.

میرسلیم درباره علت تاخیر قوه قضائیه در رسیدگی به تخلفات شهرداری در زمان کلیباف بیان کرد: تعلل در رسیدگی به تخلفات انجام شده در شهرداری کلیباف ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد که بیشتر آنها ساختاری است. یعنی پرونده به کسانی داده می شود که به جای تصمیم گیری سریع، آن را راکد و معلق نگه می دارند تا آن لحظه که این اتفاق نمی افتد، چرا این کار را می کنند؟ چون به نفع دیگران نیست.

وی در پاسخ به اینکه در رابطه با مخالفت شما با واردات خودرو، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفته اند موافق عدم واردات خودرو هستید، گفت: برنامه های زیادی برای اصلاح صنعت خودرو به ویژه قوای محرکه داشتیم. که همگی موفق بوده‌اند.» معتقدم با کمک نیروی کار متخصصی که از دانشگاه‌های ما فارغ‌التحصیل می‌شوند، می‌توانیم تمام کاستی‌هایی را که در این زمینه‌ها داریم برطرف کنیم و در این شکی ندارم.

میرسلیم همچنین خاطرنشان کرد: مخالفت من با واردات این بود که این واردات بیش از هر چیز باعث افزایش تولید ناخالص داخلی نمی شود و این به ضرر همه است. دوم اینکه چرا در دانشگاه ها نیروی کار تربیت می کنیم؟! کار یا خدمتی انجام نمی دهید؟ یا به خارج از کشور مهاجرت کنند و به نفع خودروسازان خارجی کار کنند؟ بنابراین اصل مخالفت با واردات بر این دو نکته استوار است، در غیر این صورت اگر شرایط خوبی فراهم شود، خودروسازان داخلی تشویق شوند و کار خود را به درستی انجام دهند، می توانیم در وضعیت رقابتی خوبی قرار بگیریم و واردات مشکلی ایجاد نمی کند. همانطور که کارخانه های داخلی ما فعالیت می کنند، محصولاتی خواهند داشت که کیفیت لازم را دارند و می توانند با محصولات مشابه خارجی هم از نظر کیفیت و هم از نظر قیمت رقابت کنند.

وی با تاکید بر مخالفت خود با واردات خودرو خاطرنشان کرد: به طور کلی در شرایط فعلی و صنعت ما با مشکل مواجه است، واردات مشکلی را حل نمی کند. این به کیفیت کمک نمی کند، زیرا واردات همیشه وجود داشته و هیچ گاه کیفیت را افزایش نداده و قیمت ها را کاهش نداده است، بنابراین این دوای ما نیست. اما این باعث خوشحالی کسانی می شود که پول غیرقابل پیش بینی دارند و عاشق استفاده از چنین خودروهایی هستند. بالاخره رفتن به سمت کالای خارجی توهین به محصول داخلی است.

دیدگاهتان را بنویسید