سنوات ارفاقی رتبه معلمان چگونه محاسبه می شود؟

صادق ستاری فرد، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در تشریح تفاوت آنچه در لایحه رتبه بندی معلمان تدوین شده با آنچه در لایحه رتبه بندی معلمان تصویب شده است، گفت: این لایحه شامل معلمان شاغل در پست های اداری نمی شود اما قانون شامل همه معلمان می شود.»

وی ادامه داد: در لایحه عنوانی برای رتبه ها وجود نداشت و فقط تعداد رتبه ها بود اما عنوان رتبه بندی به قانون اضافه شد.

سنوات ارفاقی رتبه معلمان چگونه محاسبه می شود؟
ستاری فرد افزود: در لایحه درصد افزایش حقوق به طور متوسط ​​2 درصد است اما در قانون از 4 تا 6 درصد است.

وی با بیان اینکه در این لایحه حداقل سنوات شمول 2 سال و حذف معلمان جدیدالورود بوده است، گفت: در لایحه فاصله دریافت هر رتبه 6 سال است اما در قانون به 5 سال تغییر داده شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: بر اساس قانون به ازای هر سال خدمت معلمان عشایری، روستایی، اختصاصی، نخبه و ابتدایی کسر می شود.

وی افزود: در این لایحه رتبه های 1 و 2 با حداقل 1 و 2 سال سابقه در نظر گرفته شده است اما قانون 4 و 4 سال سابقه کار را پیش بینی کرده است.

قانون باید رتبه بندی را از 2 سپتامبر شروع کند.

ستاری فرد به منابع قانون رتبه بندی معلمان گفت: لایحه رتبه بندی اعتبارات در قوانین بودجه پیش بینی شده اما در حال حاضر 38 هزار میلیارد بودجه ثابت پیش بینی شده است.

وی افزود: در این لایحه محدودیت سهمیه شامل حداقل 30 درصد رتبه اول، حداقل 25 درصد رتبه 2، حداکثر 20 درصد رتبه 3، حداکثر 15 درصد رتبه 4 و حداکثر 10 درصد رتبه 5 است اما در قانون سهمیه بندی وجود ندارد. “.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: وظیفه قانون شروع رتبه بندی از دوم شهریور است.

دیدگاهتان را بنویسید