سنگی خاص از اسطوره استقلال برای جواد نکونام

حسن عشیاری پیشکسوت استقلال در خصوص انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال گفت.

به نظر من در حال حاضر در بین گزینه های بومی گزینه ای بهتر از جواد نکونام وجود نداشت و با توجه به اینکه وقت استقلال در حال اتمام بود بهترین موقعیت انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی بود و فکر می کنم باشگاه استقلال تصمیم درستی در این زمینه گرفت. این نگرش زمان برد. نکونام به عنوان سرمربی و به عنوان یک استقلالی متعصب رزومه خوبی دارد، قدر نیمکت این تیم را می داند و برای آن زحمت می کشد و لیاقت رسیدن به این جایگاه را داشت و به او تبریک می گویم.

وی درباره سبک بازی دفاعی نکونام و تفاوت آن با فصل گذشته گفت:

ساپینتو فصل گذشته فوتبال هجومی و تماشاگر را ارائه داد اما مشکلاتی وجود داشت که در نهایت منجر به ناکامی او در کسب عنوان قهرمانی شد و جواد نکونام این مشکلات را ندارد. من هم قبول دارم که فوتبال هجومی برای تماشاگران خوشایندتر است، اما اگر قرار نیست نتیجه بگیری چه فایده ای دارد؟ طبیعی است که نکونام مربیگری اش را با کیه یروس شروع کرده و فوتبالش تحت تاثیر اوست و بازی محافظه کارانه و دفاعی را دوست دارد، اما اگر به نتیجه برسد، چه اشکالی دارد؟ البته نه خودم فوتبال دفاعی را دوست دارم و نه سبک بازی جواد نکونام.

این بازیکن پیشکسوت فوتبال درباره موفقیت نکونام در استقلال نیز توضیح داد:

ببینید اگر یحیی گل محمدی آمد و در پرسپولیس موفق شد به خاطر ساختاری بود که برانکو قبل از او ترتیب داده بود اما استقلال چنین شرایطی ندارد و مشکلات زیادی دارد. وضعیت مالی و پرداختی باشگاه نامشخص است و حتی ممکن است نتوانند با چند ستاره تیم خود را تمدید کنند. به نظر من استقلال باید به نکونام فرصت بدهد و حتی اگر در هفته های اول عملکرد خوبی نداشته باشد باید از او حمایت شود و تا دو بازی را نباختند این اتفاق نمی افتد. باید صبر کرد و به او فرصت داد و نکونام می داند که دارد چه کار می کند و موفق می شود.

عشیاری همچنین در خصوص اینکه گفته می شد امیر گلنوی به عنوان سرمربی تیم ملی از حضور نکونام در استقلال جلوگیری کرده است، گفت.

این مشکلات نادرست و بد هستند. شخصیت عامرخان اینطور نیست که بخواهد به کسی سنگ بزند. بسیاری از مربیان جوان فوتبال ما با حمایت آقای قلعه‌نوی پیشرفت کرده‌اند و در کارشان موفق بوده‌اند و مطمئنم جواد هم اکنون به عنوان شاگرد سابقش از سرمربیگری استقلال لذت می‌برد و برای او آرزوی موفقیت دارد. همچنین مشخص شد مشکل جواد نکونام ربطی به آقای کلانی ندارد و نباید زیاد به این مسائل توجه کرد چون همانطور که گفتم شیطنت است و می خواهند تفرقه بیندازند.

دیدگاهتان را بنویسید