سه ستاره جواد نکونام کابوس سرمربی پرسپولیس

سه ستاره جواد نکونام کابوس سرمربی پرسپولیس

دربی با تمام دیدارهای فصل تفاوت فاحشی دارد و شرایط در آن اصلاً قابل مقایسه با بازی های عادی و حتی 6 امتیازی نیست. استقلال و پرسپولیس برای این دیدار بازیکنانی می خواهند که به قول معروف بتوانند برایشان «کار بیاورند» و نمی توانید کوچکترین ریسکی روی آنها بکنید. هر دو تیم استقلال و پرسپولیس بازیکنانی دارند که فوق العاده توانمند به حساب می آیند اما به دلایل زیادی نمی توان بار سنگینی در دربی به آنها داد چرا که شرایط فنی و حاشیه ای این دیدار کاملا منحصر به فرد تلقی می شود. در چنین شرایطی جواد نکونام که برای اولین بار به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال در داربی می نشیند، به طور ویژه روی سه نفر تکیه می کند تا در لحظاتی که کار به هم گره می زند، برای او گره گشایی کند.

سایه روشن دروازه بان

حسین حسینی اگرچه روزی کاملا متفاوت در دربی پایتخت داشت اما با توجه به موقعیتی که در آن بازی می کند و جایگاهی که در اختیار دارد، قطعا یکی از موثرترین بازیکنان استقلال برای رویارویی پنجشنبه برابر پرسپولیس به حساب می آید. حسینی سابقه مهار پنالتی پرسپولیس در دربی جام خولا را دارد و این مشکل در صعود استقلال به فینال جام خولا در 4 سال اخیر نقش بسزایی داشته است. البته این مدافع گل های ضعیفی هم مقابل پرسپولیس به ثمر رساند اما با توجه به اینکه از قبل کاپیتان اول آبی ها محسوب می شود، شکی نیست که جواد نکونام روی او حساب ویژه ای باز خواهد کرد.

نبض ساختار دفاعی

یکی دیگر از بازیکنانی که از بازیکنان با تجربه فعلی استقلال محسوب می شود و بارها در دربی مقابل پرسپولیس به میدان رفت، روزبه چسمی خواهد بود. عنصر تیم ملی که نبض ساختار دفاعی استقلال است و اگر پنجشنبه روز خوبی باشد، بدون شک آبی پوشان شرایط بسیار بهتری پیدا خواهند کرد. چسمی به خوبی می داند که حالا که استقلال بدون محمدحسین مرادمند است، وظیفه او به عنوان یکی از ارکان خط دفاعی که باید ارتباط منظمی با هافبک های استقلال داشته باشد، بسیار سنگین است.

یک نیمکت خطرناک

به جز این دو بازیکن، استقلال یک بازیکن دیگر هم دارد که تجربه دربی بسیار موفقی دارد و قطعا حضور او در زمین باعث نگرانی عناصر دفاعی پرسپولیس خواهد شد. اگرچه ارسلان مطهری در حال حاضر در بهترین شرایط قرار ندارد و به احتمال بسیار زیاد در روز پنجشنبه دوباره آماده نخواهد شد، اما کارنامه درخشان او مقابل پرسپولیس در استقلال و 4 باری که توانست دروازه این تیم را باز کند. اتفاقی گرانبها که تحت هیچ شرایطی نمی توان از آن غفلت کرد و با بی تفاوتی از دنیا رفت. اگر بازی در نیمه دوم مساوی باشد و استقلال نیاز به عناصر هجومی داشته باشد، قطعاً می‌توانید روی مطهری به عنوان یک پشتیبان موثر حساب کنید که خود ارسلان در صورت فرصت به راحتی او را رها نمی‌کند.

خاطره تلخ را پاک کن

جدال با پرسپولیس خاطره بسیار تلخی را برای یکی از بازیکنان استقلال زنده می کند که ممکن است پنجشنبه به قصد پاک کردن آن به زمین مسابقه برود. کوین یاماگا به عنوان یکی از موثرترین بازیکنان استقلال طی دو سال گذشته شناخته می شود و اگر پنجشنبه در زمین باشد و آبی ها پنالتی بگیرند قطعا برای استقلال پنالتی خواهد بود اما این بازیکن خارجی فراموش نکرده است. که اردیبهشت امسال به دلیل مصدومیت در دربی عملا پایان فصلی است که برای او در استقلال به پایان رسید. یاماگا به خوبی می داند که اگر در دربی بدرخشد، محبوبیتش در بین استقلالی ها چقدر بیشتر می شود.

فرصت اجرا

اگرچه گوستاوو بلانکو را فردی سخت کوش و جنگنده در خط حمله استقلال می دانند، اما باید گفت که تا کنون عملکرد متوسطی از او دیده ایم و او آنطور که باید نشان نداده است. مهاجم آرژانتینی استقلال که شانس بالایی برای شروع در دربی دارد باید ثابت کند در بازی پنجشنبه زهرمار است و به هیچ عنوان نباید چنین فرصتی را از دست بدهد. او به دلیل حضور طولانی مدتش در فوتبال اروپا باید با مفهوم دربی آشنا باشد و جایگاهی را که برای تثبیت جایگاهش در استقلال به او داده می شود، می داند.