از ابتدا مشخص بود که جواد نکونام سرمربی استقلال می شود

از ابتدا مشخص بود که جواد نکونام سرمربی استقلال می شود

بهمن طهماسبی بازیکن سال های اخیر استقلال درباره اینکه آیا انتخاب جواد نکونام برای هدایت استقلال درست بوده است، گفت: به هر حال جواد نکونام یکی از فوتبالیست های نامدار و بزرگ ایران در رده ملی و باشگاهی محسوب می شود. جواد نکونام با بیشترین بازی ملی و حضور در فوتبال اروپا یکی از مربیانی است که در سال های اخیر هم در عرصه ملی و هم در عرصه باشگاهی تجربه خوبی کسب کرده است.

وی افزود: در سطح مربیگری موفق شده است یکی از مربیانی باشد که در لیگ برتر و لیگ دسته پایین تجربه کسب کرده است. از طرفی او مدتی در تیم ملی دستیار کارلوس کی روش بود و تجربه زیادی به عنوان کمک مربی تیم ملی دارد. فکر می کنم نکونام مربی خوبی برای استقلال است.

بازیکن قدیمی استقلال درباره به موقع بودن یا نبودن حضور نکونام به عنوان سرمربی استقلال توضیح داد: بله! فکر می کنم نکونام به موقع به استقلال آمد. البته همه باید از جایی شروع کنند و این برای جواد نکونام خوب بود که چندین فصل در تیم های لیگ برتری کار کرد و حالا با تجربه بیشتر در راس کادر فنی استقلال قرار گرفته است. اما مهم این است که بتواند از تجربه دیگران بهره ببرد.

وی افزود: نکونام باید حداقل با یکی دو پیشکسوت فنی استقلال که تجربه زیادی دارند مشورت کند. در طول فصل، او باید از آنها همدردی کند و بداند در روزهای سخت و زمانی که بازی های حساسی در پیش دارد، چه باید بکند. البته جواد نکونام با سابقه مربیگری در لیگ قهرمانان آسیا جایگاه خوبی برای سرمربیگری استقلال دارد اما در هر صورت در هر شرایطی نیاز به مشاوره است.

طهماسبی در مورد اینکه آیا ادامه همکاری با ساپینتو در استقلال درست بود، گفت: فکر می کنم ساپینتو امتحانش را پس داده است. او ثابت کرد که در مسابقات مهم و بزرگ کاری از دستش بر نمی آید و در روزهای مهم فوتبال تمرکز خود را از دست می دهد. مربی ای که در حساس ترین روزها نتواند تصمیم درستی بگیرد، ترکیب تیمش را تغییر دهد و در نهایت تاکتیک تیمش را از ریشه عوض کند، به تیمی مثل استقلال کمک نمی کند و اگر بماند، پیروز نخواهد شد. فصل بعد هم . استقلال باید با مربی ای کار کند که در روزهای حساس بهترین تصمیم را بگیرد. برد با استقلال در بازی های معمولی چندان سخت نیست. مهم است که بدون توجه به مسابقات حساس و روزهای حساس، پیروز شویم.

بازیکن سال های اخیر استقلال همچنین با اشاره به اینکه رابطه مدیریت باشگاه با نکونام چقدر روی عملکرد مربی تاثیر می گذارد، گفت: قطعا همین طور است.از ابتدا مشخص بود که بعد از رفتن ساپینتو جواد نکونام سرمربی استقلال می شود. در هفته های گذشته بارها در رسانه ها صحبت هایی مبنی بر دیدار شبانه آنها با نکونام دیده شد. خیلی خوب است که باشگاه با مربی آینده اش هماهنگ است. همچنین شنیده ام که لیست بازیکنان نکونام در اختیار باشگاه قرار گرفته است و او می داند که باشگاه از بازیکنان مورد نیاز خود مطلع شده است. همه اینها در نهایت باعث می شود استقلال با شرایط بهتری به لیگ برگردد. مهمترین چیز شروع تمرینات و بدنسازی برای بازگشت به لیگ برتر است. تا جایی که من می دانم احتمالا مسابقات از مرداد ماه آغاز می شود و استقلال زمان زیادی برای این منظور ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه حضور یک ایرانی در راس کادر فنی استقلال می تواند تاثیرات مثبتی داشته باشد، تصریح کرد: از همه مهمتر جواد نکونام فوتبال ایران را می شناسد، بازیکنان را می شناسد و می داند برای رفع مشکلات استقلال چه کاری می تواند انجام دهد. این باعث می شود که استقلال در فصل جدید نسبت به فصل گذشته در همه زمینه ها یک قدم جلوتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید