از همان ابتدا مشخص بود که محسن رضایی از دست خواهد رفت

از همان ابتدا مشخص بود که محسن رضایی از دست خواهد رفت

روز جدید : محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت برکنار شد. محمد محبر معاون اول رئیس جمهور علاوه بر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور در کنار ثلاث رضایی معاون اجرایی وی نیز قرار گرفت. اما این از ابتدا قابل پیش بینی بود.

بلافاصله پس از معرفی کابینه ابراهیم رئیسی، برخی از چهره‌های رسانه‌ای و سیاسی با اشاره به تفاوت دیدگاه‌های اقتصادی محسن رضایی و کابینه رئیسی، گفتند که این دوگانگی تصمیم‌گیری در نهایت نگران‌کننده شد و هیچ‌کس نمی‌خواهد مسئولیت مشکلات را به عهده بگیرد.

اکنون پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام کرده است که معاون اول رئیس جمهور از تصمیمی مبنی بر حذف معاونان اجرایی و اقتصادی از کمیسیون اقتصادی دولت خبر داده است. بر اساس این گزارش، در جلسه هفتم فروردین ماه سال 1401 با استناد به اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، معاونان اجرایی و اقتصادی رئیس‌جمهور با استناد به بند 1 ماده 6 اصلاحی از کمیسیون اقتصادی برکنار شدند. آیین نامه داخلی مجلس: محسن رضایی و سید صولت مرتضوی معاونان اقتصادی و اجرایی رئیس جمهور از کمیسیون اقتصادی دولت برکنار شدند.

این در حالی است که علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در صفحه توئیتر خود اعلام کرد که برکناری رضایی و مرتضوی به درخواست خودشان بوده است.

اما اختلاف کابینه اصلی با محسن رضایی خیلی زود علنی شد. اواخر پاییز سال گذشته، محسن رضایی در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که خبرهای خوبی در راه است و یارانه مردم از دی ماه دو برابر می شود.

این خبر عجیب در حالی منتشر شد که دولت در بدترین وضعیت اقتصادی و کسری بودجه قرار داشت و اخبار غافلگیرکننده محسن رضایی روزها دستمایه گزارش ها، اخبار و مصاحبه های رسانه های مختلف بود. اما ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و احسان هندوزی وزیر اقتصاد وی نیز در قبال این خبر سکوت نکردند و صراحتاً سخنان وی را تکذیب کردند: دولت معاون اول رئیس جمهور است و همه اطلاعات در زمینه مسائل اقتصادی باید با وی هماهنگ شود.

اولتیماتوم اصلی به معاون اقتصادی وی در شرایطی بود که حضور رضایی و محبر در کنار هم باعث شده بود تا بسیاری این موضوع را مایه اختلاف در تیم اقتصادی کابینه سیزدهم بدانند.

دیدگاهتان را بنویسید