سه هزار مشتری کمیته پشتیبانی کرد کار پیدا کردند

زمان: 13:34
تاریخ انتشار: 1400/07/29
کد خبر: 1778022

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان گفت: از ابتدای سال تا پایان شهریور امسال با اجرای بیش از 2 هزار طرح اشتغال زایی برای 3 هزار مددجو تحت پوشش این این نهاد در استان اشتغال پایدار ایجاد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش کردوتی ، فرشید جهان بین گفت: امسال 3250 میلیارد ریال برای اشتغال مشتریان استان از جمله تحصیل ، پرداخت امکانات رفاهی ، تثبیت شغل ، حمایت از کارفرمایان و بهترین مشاغل از طریق نمایشگاه و مغازه اختصاص داده شده است. “

وی افزود: در نیمه اول امسال 2 هزار و 324 طرح با اشتغال 3 هزار و 32 نفر و وام 1010 میلیارد ریالی اجرا شد در حالی که اولویت اشتغال در کمیته کمک به زنان به ویژه زنان سرپرست خانوار در شهرهای حومه و مشاغل خانگی و صنایع دستی.

کمیته استخدامی و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان با بیان اینکه مدل اشتغال به کمک مدلی جهانی و م effectiveثر است که برای اولین بار از سال 1397 در کشور اعمال می شود ، گفت: این مدل شامل 3 روش از جمله مورد استفاده است برای شناسایی و استقرار مشتریان ، شناسایی افراد ناآشنا با محیط بازار و ملاقات با کارآفرینان متخصص و معرفی افراد متخصص به سمینارها و موسسات کاریابی.

جهانبین ادامه داد: با توجه به اینکه اجرای طرح ایجاد مشاغل تنها بخشی از روند اشتغال است ، پس از آن این نهاد اقدامات ویژه ای را برای تثبیت مشاغل انجام می دهد.

وی یادآور شد: علاوه بر ایجاد پوشش بیمه عمر ، مانده بدهی و تامین اجتماعی و معرفی پروژه های موفق در نمایشگاه ها و غرفه های استانی و کشوری ، به مدت 5 سال به صورت مستمر و دوره ای توسط متخصصین فنی در زمینه اشتغال و در صورت بروز مشکلات و لغزش ها ضبط می شوند و راه حل هایی برای احیای طرح ارائه می شود.

کمیته امداد کرد ، معاون اشتغال و خودکفایی امام خمینی (ره) گفت: «همچنین از سال گذشته تلاش هایی برای احیای فرش در استان انجام شده است. آنها توسط 10 میلیارد ریال تولید می شوند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید