کارشکنی دولت روحانی در زیرساخت های ارتباطی؛ مهمترین عامل ایجاد اختلال در اینترنت/طرح پشتیبانی مشتری، امنیت افراد در فضای مجازی است


ساعت: 13:04
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810690

میثم کاشفی گفت: طرح حمایت از مصرف کننده به هیچ عنوان محدودیتی نیست و مردم در این طرح از امنیت بیشتری در فضای آنلاین برخوردار هستند و مانند گذشته می توانند در شبکه های اجتماعی به فعالیت خود ادامه دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میشم کاشفی، کارشناس رسانه اینترنت به تیتریک گفت: با توجه به بی توجهی چند سال اخیر در توسعه زیرساخت های ارتباطات ثابت و عقب ماندگی جدی کشور در این بخش، هرگونه توسعه پهنای باند اینترنت پاسخگوی کشور خواهد بود. الزامات. بعد از مدتی نیاز دارد. “نخواهد شد.

وی ادامه داد: اساس وزارت ارتباطات در سال های اخیر کاهش ارتباطات ثابت و افزایش ارتباطات اینترنت سیار بوده است.

این کارشناس افزود: افزایش تقاضا برای دسترسی به محتوای سرویس های داخلی و خارجی کیفیت دسترسی را بدتر می کند.

کاشفی گفت: با شروع بیماری عروق کرونر، استفاده از خدمات پرتردد مانند فیلم سینمایی افزایش یافته و از سوی دیگر به دلیل کمبود و توسعه نیافتن زیرساخت ها با مشکل مواجه شده ایم.

وی افزود: نیازی به کلید زدن فیلتر پیام رسان بومی نداریم، اما در دولت قبل زیرساخت های ارتباطی کشور به گونه ای راه اندازی شد که در برخی موارد حتی مجبور شدیم برای به روز رسانی شبکه های اجتماعی بومی به اینترنت بین المللی متصل شویم. ” او گفت.

وی ادامه داد: متاسفانه سهل انگاری و کارشکنی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری در دولت گذشته از جمله راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، پیام رسان های بومی، موتورهای جستجو و ایمیل ملی به وفور مورد توجه قرار گرفت.

کاشفی گفت: دولت قبل از شبکه های اجتماعی بیگانه دفاع کامل کرد و تلاش زیادی برای رفع فیلترینگ و پیوند زندگی و کسب و کار مردم با این شبکه ها انجام داد.

وی با بیان اینکه دولت قبل از اینترنت بین المللی سوء استفاده کرده است، گفت: این مهم ترین دلیل برای راه اندازی نشدن شبکه ملی اطلاعات است چرا که مانع هر گونه سودی برای غربی ها می شود، در حالی که شبکه های اجتماعی خارجی موظف به اجرای قوانین هستند.

این کارشناس تصریح می کند: عدم توجه و حمایت لازم از ابزارهای مجازی بومی و بالعکس، مختل کردن و کشتن مسیر توسعه آنها و القای کلمه «نمی توانیم» در سخنان دولتمردان سابق به وفور دیده می شود.

کاشفی افزود: غارت اطلاعات میلیون‌ها مصرف‌کننده ایرانی که با ارزش‌ترین سرمایه کشور است، در بستر این فضای مجازی مجازی صورت گرفت و ضربات جبران‌ناپذیری به کشور وارد کرد و هم‌اکنون نسبت به شایعات غیرواقعی علیه مصرف‌کنندگان اعتراض دارند. “

وی ادامه داد: راه برون رفت از حوزه ولنگار حتی بدون قانون فضای مجازی، تشکیل ده ها هزار پرونده در دستگاه قضایی بود. “کاربران” ظاهر می شود.

کاشفی در خاتمه گفت: طرح حمایت از مصرف کننده به هیچ عنوان محدودیتی نیست و افراد در این طرح از امنیت آنلاین بیشتری برخوردار هستند و می توانند مانند گذشته در شبکه های اجتماعی به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید