قطعی اینترنت امروز ناشی از بی توجهی دولت روحانی به زیرساخت ها است/ طرح حمایت از مصرف کننده میلیون ها شغل ایجاد می کند


ساعت: 10:48
تاریخ انتشار: 14/11/12/14
کد خبر: 1812387

مرتضی مسلمی گفت: متأسفانه در دهه های اخیر به زیرساخت های لازم برای شبکه ملی اطلاعات توجهی نشده است و امروز با اشباع شدن این شبکه با وقفه هایی در اینترنت مواجه هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مرتضی مسلمی کارشناس رسانه در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت: متاسفانه در دهه های اخیر زیرساخت های لازم برای شبکه ملی اطلاعات رسیدگی نشده است و امروز با اشباع شدن این شبکه در اینترنت با اختلالاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت های فضای مجازی کشور جوابگوی نیاز مصرف کنندگان نیست، ادامه داد: ضعف جدی در این زمینه است که دستاورد دولت قبل هم بود و امروز ظاهر شد بیش از هر زمان دیگری احساس می شود و امیدواریم مسئولان مربوطه اقدامات اساسی در این زمینه انجام دهند.

مسلمیم افزود: دولت تلاش ویژه ای برای سرمایه گذاری در زیرساخت های شبکه ملی اطلاعات انجام می دهد، اما جریان معاند به طرح حمایت از مصرف کنندگان و ارعاب مردم حمله می کند. آنها اعلام می کنند اینترنت بسته است و می خواهند این طرح را به حاشیه برانند.»

این کارشناس گفت: بدیهی است برخی از جریانات اینترنتی به ویژه جریان های غربی که از این بستر ناامن منتفع می شوند، اختلال در اینترنت را به طرح حمایت از مصرف کننده نسبت می دهند.

وی ادامه داد: این طرح تنها با هدف ایجاد امنیت در فضای آنلاین است و هیچ کسب و کاری را در بستر مجازی تعطیل نمی کند، بلکه برای میلیون ها نفر اشتغال ایجاد می کند.

مسلمی در خاتمه خاطرنشان کرد: بسیاری از هجمه ها به این طرح شایعه است، بنابراین وظیفه نمایندگان مجلس، دانشمندان و پژوهشگران حوزه فضای مجازی است که با یک جهاد تبیین، مردم را در این زمینه روشن کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید