قطعی اینترنت امروز نتیجه ده سال بی توجهی به زیرساخت ها است/ دولت باید نیازهای فضای مجازی را جدی بگیرد


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810085

محمدصالح جوکار گفت: زیرساخت های فضای مجازی امروز کشور جوابگوی نیاز مصرف کنندگان نیست و ضعف در این حوزه بیش از هر زمان دیگری جدی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد، اشکذر و ندوشن مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: متاسفانه در دو دهه اخیر زیرساخت های لازم ایجاد شده است. شبکه بین المللی تبادل اطلاعات مورد توجه قرار نگرفته و امروز با وقفه های زیادی در اشباع این شبکه مواجه هستیم.

جوکار افزود: با ورود شبکه های اجتماعی و راه اندازی شبکه های استارت آپی و مواجهه روزانه با پدیده های مختلف کسب و کار از یک سو و شیوع کرونا و نیاز به استفاده بیش از 15 میلیون دانش آموز از اینترنت، کشور شبکه اینترنت در حال افزایش کاربران بی سابقه است.

وی با بیان اینکه زیرساخت های فضای مجازی امروز کشور جوابگوی نیاز مصرف کنندگان نیست، ادامه داد: ضعف در این حوزه بیش از هر زمان دیگری جدی است و امیدواریم با وجود آن، وزارت ارتباطات برای رفع این مشکل اقدام اساسی انجام دهد. دولت های قبلی از آن غفلت کردند.

سخنگوی یزد، اشکذر و ندوشن با بیان اینکه خواستار توجه ویژه دولت به سرمایه گذاری در زیرساخت های شبکه های بین المللی اطلاعات است، خاطرنشان کرد: گاهی جریان های رسانه ای معاند این مشکل را به گونه ای نشان می دهند که یا عمدی است، طرح حمایت از کاربران فضای مجازی اگر طرح کلی هنوز به تصویب کمیته مربوطه نرسیده است.

جوکار گفت: کلیات و جزئیات این طرح باید در کمیسیون بررسی شود و در صورت تصویب به مجلس بیاید و به رای گیری برسد و سپس رای و تصویب هیات امنا به قانون لازم الاجرا و قابل انتساب تبدیل می شود. تداخل شبکه اینترنت این طرح درست نیست

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید