بخشی از دلایل قطعی اینترنت به دلیل بی توجهی دولت قبل به زیرساخت ها است


ساعت: 22:28
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810328

لطف الله سیاهکلی بخشی از دلایل این گونه اختلالات در اینترنت را ناشی از بی توجهی دولت قبل به زیرساخت ها در سال های اخیر دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ لطف الله سیاهکلی در گفت و گو با مرصادنیوز گفت: بزرگترین مشکل در حوزه اینترنت این است که همه چیز را دولتی تعریف می کنیم و می خواهیم با بودجه دولتی این حوزه را مدیریت کنیم در حالی که این امکان وجود ندارد.

وی گفت: ما باید بخش خصوصی را در اینترنت مشارکت دهیم و بخشی از کار را به آن بسپاریم. دولت تعیین خواهد شد.

سیاهکلی خاطرنشان کرد: اگر انتظار داشته باشیم با بودجه دولتی بتوانیم تمام زیرساخت های کشور را بسازیم، زمان بر است زیرا بودجه کشور محدود است، هرچند سال آینده بودجه خوبی برای وزارت ارتباطات تصویب کردیم، اما توصیه من این است که کمی واقع بینانه است. . بگذارید بیشتر به موضوع نگاه کنیم و از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت های کشور و استفاده از اینترنت استفاده کنیم وگرنه در این زمینه عقب خواهیم ماند.

وی گفت: بخشی از دلایل این گونه اختلالات به دلیل بی توجهی دولت گذشته به زیرساخت ها در سال های اخیر است. زیرساخت ها باید توسعه یابد زیرا استفاده از اینترنت افزایش یافته است.

نایب رئیس فراکسیون رسانه و فضای مجازی مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت تاج گذاری باعث شده تا پس از خرید اینترنتی و ارائه آموزش به دانش آموزان، مصرف اینترنت را افزایش دهیم و از نظر سرعت و پهنای باند مشکل داریم، بنابراین این حوزه نیازمند توسعه است.

سیاهکلی بر لزوم توسعه زیرساخت ها در کشور تاکید کرد و افزود: راه اندازی فیبر نوری برای منازل باید در دستور کار قرار گیرد که البته این امر گران تمام می شود و با بودجه دولتی امکان پذیر نیست، بنابراین باید بخش خصوصی به کار گرفته شود. .

وی با اعلام لزوم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به وزیر ارتباطات تذکر داد و افزود: باید توجه ویژه باشد

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید